مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

فردا 511 محصول جدید خودروسازی فردا رونمایی شد (همراه با ویدئو)

حوالی ظهر امروز بود که به واسطه اعلام شرکت خودروسازی فردا، این شرکت از محصول جدید خود، یعنی 511 پرده برداشت. در این کارشو که سه دستگاه خودرو فردا 511 با رنگ‌های مشکی، آبی و نقره‌ای حضور داشتند، مدیران خودروسازی فردا به معرفی کوتاه این خودرو پرداخته و از آغاز فروش 511 طی روزهای آینده خبر دادند. هم‌چنین آنطور که اعلام شد، گارانتی این محصول ۴ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتر بوده و با تحویل ۳۰ روزه این خودرو فروخته خواهد شد.

آنطور که مشخص است، قیمت محصول FMC 511 چیزی در حدود 400 الی 450 میلیون تومان بوده که به نوعی این محصول اقتصادی در بازارهای جهانی، برای رقابت با محصولات لوکس خودروسازان ملی مان آمده است. دناپلاس توربو اتوماتیک، شاهین اتوماتیک، تارا اتوماتیک، برلیانس H330 و… از جمله رقبایی هستند که در مقابل 511 قرار گرفته و به نسبت از بازار بهتری بهره‌مند هستند. البته بهتر است بدانید که با ۴۳۹۰ میلی‌متر طول، ۱۷۲۵ میلی‌متر عرض و ۱۴۹۰ میلی‌متر ارتفاع در رده خودرو های ساب کامپکت قرار گرفته است.

اما به خود محصول بپردازیم…

با برداشته شدن چادر از روی خودرو، نگاهمان برای اولین‌بار به 511 افتاد. در نگاه اول و در نمای جلو، جلوپنجره بزرگ این خودرو که کروم کاری‌های به نسبت ظریفی برروی آن کار گردیده، باعث بهتر شدن طراحی خودرو شده است. اما هرچقدر که جلوپنجره خوب جانمایی کرده، به همان نسبت طراحی چراغ‌ها زشت است. البته این زشتی بیشتر به خاطر این است که به نسبت جلوپنجره بزرگ، چراغ‌ها کوچک بوده و اگر پس زمینه این بخش، مشکی بود، هماهنگی بیشتری در نمای جلو ایجاد می‌شد. البته بهتر است بدانید در 511 مه‌شکن ها حذف شده و دیلایت ها (چراغ روز) در گوشه سپر جای گرفته‌اند.

با گذر از نمای جلو، به نمای جانبی میرسیم. در این بخش هم میتوان به دست و دلبازی برند سازنده در طراحی این خودرو پی برد. سه خط اصلی افقی که هیچکدام از آن به هم مربوط نمی‌شوند، نمای جالبی را به این بخش می‌دهد.

اما در نمای عقب، می‌توان دید که طراح 511 از سبکی که در نمای جلو بکار برده بود، در نمای عقب بکار نبرده است. بطوریکه چراغ های عقب نسبتا کشیده و بزرگ هستند.

به یکی از مهم‌ترین بخش‌های این خودرو، یعنی کابین می‌رسیم. با باز کردن درب خودرو و وارد شدن به کابین، با حجم وسیعی از پلاستیک خشک روبرو می‌شویم. اما با این تفاوت که این پلاستیک‌های خشک در سه مدل قابل دیدن بود. نوع اول پلاستیک خشک ساده، نوع دوم پلاستیک خشک متخلخل (از دور شبیه فیبرکربن است؛ اما با نگاه نزدیک جز پلاستیک، چیز دیگری نیست) و نوع سوم هم پلاستیک خشکی است که فقط طرح دوخت دارد. اما یک نکته منفی که باتوجه به قیمت خودرو فردا 511 وجود دارد، این است که غربیک فرمان نیز پلاستیکی است. اما همان‌طور که اشاره شد، این خودرو تضادهای زیادی با بخش های خود دارد. بطوریکه برخی دکمه های بکار برده شده، بسیار باکیفیت و برخی هم کیفیت بدی داشتند. اما درکل کابین و بخصوص داشبورد طراحی بسیار خوبی داشته و اکثر بخش های کنترلی، در دسترس راننده است.

اما همان‌طور که در ابتدای مطلب هم اشاره شد، فردا 511 در بازارهای جهانی یک خودرو اقتصادی محسوب می‌شود و به همین خاطر، نباید انتظار بسیار بالایی از این خودرو داشت. در همین رابطه می‌شود به امکانات 511 اشاره کرد. فردا 511 امکانات به مراتب متوسط و معقولی دارد.

سانروف، مانیتور لمسی به همراه دوربین دید عقب، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، سامانه کنترل پایداری، پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر کوچک (کامپیوتر سفری) در داخل آمپر، تهویه مطبوع دارای مانیتور جداگانه، اتولایت، فرمان برقی، دو کیسه هوا، آنتن کوسه‌ای، بالابر برقی شیشه‌ها و… از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو بوده است.

در بخش فنی هم شاهد بکار برده شدن یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی هستیم که به واسطه اتصال به یک گیربکس 5 سرعته دو کلاچه، توانایی تولید 105 اسب بخار، قدرت و 146 نیوتن متر، گشتاور را دارد. گیربکس این خودرو در نوع خود و باتوجه به حضور در سایر کشورها، عملکرد خوبی داشته است.

اما با مطالعه این موارد، شاید برایتان سوال ایجاد شود که چرا باید FMC 511 را بخریم؟!

در جواب میتوانیم بگوییم که باتوجه به سابقه برند اصلی این خودرو در تولید و تضمین کیفیت، 511 گزینه خوبی است. هم‌چنین باتوجه به پلتفرم و برخی جزئیات دیگر، 511 بروزتر از محصولات داخلی بوده و بالطبع از ایمنی خوبی هم بهره‌مند خواهد بود. البته ذکر این نکته هم بد نیست که باتوجه به ورود نسخه نیمه فول این خودرو به ایران، شاهد حذف برخی امکانات هستیم. در همین رابطه میتوان گفت که حتی برخی رقبای داخلی (ایرانی) 511، امکانات و آپشنهای بیشتری دارند.

اما درنهایت این خودرو پس از انواع تکذیب و برخی مسائل دیگر، وارد ایران شد. پایگاه خبری چرخان هم سعی دارد تا در اکثر اوقات اخبار دست اول را برای شما مخاطبان عزیز، منتشر کند. البته در این راه همواره برخی پستی و بلندی‌هایی وجود دارند، ولی بقولی دیر و زود دارد؛ اما سوخت و سوز ندارد… 😉

ویدئو این محصول را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. ۴۳۰ میلیون؟! چه خبره؟! هیچی هم نداره . من همون دناپلاس توربو اتوماتیک رو میخرم

  2. موتور 1500 ؟
    400میلیون؟
    چه خبره؟ توربو شارژر هم نداره طراحی داشبوردش هم که مالی نیست. برلیانس 230 هم همین مشخصات رو داره قیمتش به مراتب پایین تره. در ضمن 511 با برلیانس 330 قابل مقایسه نیست موتور 330 مدل قدیمیش 1500لیتری بود که با گیربکس اتومات جواب نداد و موتور با حجم 1650 گذاشتن روش.

  3. موتور 1500 ؟
    400میلیون؟
    چه خبره؟ توربو شارژر هم نداره طراحی داشبوردش هم که مالی نیست. برلیانس 230 هم همین مشخصات رو داره قیمتش به مراتب پایین تره. در ضمن 511 با برلیانس 330 قابل مقایسه نیست موتور 330 مدل قدیمیش 1500لیتری بود که با گیربکس اتومات جواب نداد و موتور با حجم 1650 گذاشتن روش.

  4. ظاهرا به همه سایتهای خودرویی گفتن اصالت این ماشین لو ندین ، نمیدونم چرا ، این ماشین چانگان alsvin v3 هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا