مکمل بنزین
گوناگونخبر

جنسیس G70 شوتینگ بریک معرفی شد

مثل آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها هم بسیار به کراس‌اوورها علاقه‌مند شده‌اند اما در این قاره سبز، هنوز هم علاقه زیادی به استیشن‌ها باقیمانده و این خودروها اغلب محبوبیت بیشتری نسبت به نسخه سدان خود دارند. حال با توجه به حمله جدی جنسیس به بازار اروپا، این شرکت اولین استیشن خود را تحت نام شوتینگ بریک بر اساس سدان کامپکت G70 معرفی کرده است. G70 شوتینگ بریک صرفاً برای اروپایی‌ها طراحی شده و در بازار ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد. این خودرو پس از سدان‌های G70 و G80 و کراس‌اوورهای GV70 و GV80، پنجمین محصول جنسیس محسوب می‌شود که تابستان امسال راهی بازار اروپا خواهد شد.

G70 شوتینگ بریک به‌عنوان رقیبی برای ب‌ام‌و سری 3 تورینگ، آئودی A4 آوانت و مرسدس بنز C کلاس استیت، ابعادی مشابه نسخه سدان خود دارد که این یعنی طول آن 4,685 میلی‌متر، عرض 1,850 میلی‌متر، ارتفاع 1,400 میلی‌متر و فاصلهٔ محوری آن 2,835 میلی‌متر است. البته قسمت انتهایی خودرو از نو طراحی شده و سقف کشیده‌تر، فضای بار بیشتری را در صندوق بار فراهم کرده است به‌گونه‌ای که به گفته جنسیس، فضای بار این خودرو 40 درصد بیشتر از نسخه سدان است. علاوه بر این، به لطف صندلی‌های عقب تاشو، خریداران می‌توانند اشیاء بزرگ را هم با خودروی خود حمل کنند.

G70 شوتینگ بریک در قسمت جلو از نسخه سدان خود قابل‌تشخیص نیست زیرا در اینجا از همان طراحی سپر، جلوپنجره و چراغ‌های برادر چهاردر استفاده می‌کند. چراغ‌های LED عقب هم فرم یکسانی با G70 سدان دارند اما حالا دنباله اضافه‌ای برای آن‌ها روی درب صندوق طراحی شده است. در همین حال، هرچند سپر برای استفاده در نسخه شوتینگ بریک تطابق داده شده اما طراحی آن تفاوتی با نسخه سدان ندارد و در اینجا هم همان دیفیوزر چهار باله‌ای با سر اگزوزهای بیضی‌شکل دیده می‌شود. تکمیل‌کننده ویژگی‌های بیرونی G70 شوتینگ بریک نیز اسپویلر عقب است که چراغ ترمز سوم را در خود جای داده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، G70 شوتینگ بریک در داخل کاملاً با برادر سدان یکسان بوده و همان ویژگی‌های داخلی مثل نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ایستاده، کنترل‌های دوار سیستم تهویه، کنسول مرکزی، دکمه‌های اطراف انتخاب‌گر دنده، نگه‌دارنده‌های لیوان و غربیلک فرمان سه پره به چشم می‌خورند.

جنسیس هنوز پیشرانه‌های G70 شوتینگ بریک را اعلام نکرده اما در اینجا هم باید با نسخه سدان یکسان باشد؛ بنابراین، به‌احتمال‌زیاد اولین استیشن جنسیس با پیشرانه‌های 2 لیتری چهار سیلندر 252 اسب بخاری، 3.3 لیتری V6 توئین توربوی 370 اسب بخاری و 2.2 لیتری دیزلی 202 اسب بخاری در اروپا عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا