مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

اولین تصاویر از تیگو8 مونتاژی مدیران خودرو، منتشر شد

سال گذشته بود که پایگاه خبری چرخان از حضور نسخه‌های جدید (پلاس) خودرو تیگو8 در ایران خبر داد. اما هرچه زمان می‌گذشت، جزئیات و تصاویر جدیدتری اعلام می‌شد که سایت چرخان به اکثر آنان پرداخته است. اما اگر بخواهیم به دور از حواشی، به اصل مطلب بپردازیم، باید گفت که چری تیگو8 پلاس بدون سر و صدا وارد خط تولید شرکت مدیران خودرو شده و مونتاژ آن هم آغاز گردیده است.اما براین اساس، یکی از مخاطبین رسانه چرخان تصاویری از نسخه‌های اولیه مونتاژ شده تیگو8 پلاس را به ما ارسال کرده که خبر از آغاز تولید رسمی چری تیگو8 فیس لیفت را در ایران میدهد.

اما همان‌طور که پیش بینی می‌شد، چری تیگو8 پلاس با لوگو ام‌وی‌ام و بدون پسوند پلاس تولید و عرضه خواهد شد. البته دلیل حذف پسوند پلاس در تیگو8 مدیران خودرو، شاید این باشد که قبلا تیگو هشتی توسط این شرکت در ایران عرضه نشده که بخواهد نسخه جدید آن با پسوند پلاس وارد کشور شود.

باتوجه به نوشته 2.0T برروی درب صندوق عقب خودرو، می‌توان فهمید که ام وی ام تیگو8 با موتور 2 لیتری توربوشارژ به سراغ مشتریان ایرانی خواهد رفت. این موتور باتوجه به اتصال گیربکس 9 سرعته CVT، توانایی تولید 170 اسب بخار، قدرت و 250 نیوتن متر، گشتاور را دارد. نمی‌توان گفت که موتور دارای فناوری بسیار پیشرفته‌ای است؛ اما باتوجه به برخی مسائل، مشکلات فنی کمتری نسبت به سایر موتورهای توربوشارژ ایجاد خواهد کرد. در ضمن نسخه در نظر گرفته شده برای بازار ایران تک دیفرانسیل بوده و از سامانه چهار چرخ متحرک بهره‌مند نیست.

مدیران خودرو با اینکه تیگو8 را با چهره بروزتری وارد بازار خواهد کرد. اما طبق معمول و باتوجه به سابقه این شرکت، باز بسیاری از امکانات و آپشن‌ها را در این نسخه مونتاژی حذف کرده است. بطوریکه دیگر از دسته دنده خاص و معروف چری، اتوپارک، کروزکنترل هوشمند و تطبیقی، مانیتور بزرگ متصل به آمپر، رادار بین خطوط و نقطه کور و… خبری نیست. البته لازم به ذکر بوده که مورد مانیتور متصل به آمپر با نظرسنجی که شرکت مدیران خودرو در برخی از درگاه‌های خود انجام داده بود، دلخواه و مورد پسند عام نبوده و این نوع ترکیب مانیتور و آمپر در تیگو8 های مونتاژی مشاهده می‌شود. هم‌چنین بدنه و سینه داشبورد خودرو مربوط به نسخه قبلی بوده و حتی نسخه‌ای از این داشبورد که توسط چری بروزرسانی و مشابه هم هست، به تیگو8 های ایرانی نصب نشده است.پس بطور کلی تیگو8 بازار ایران دارای امکاناتی مانند سقف پانورامیک به همراه سانروف، دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D، فرمان دی کات، کروزکنترل، ترمز دستی برقی به همراه اتوهولد، جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی، مانیتور لمسی به همراه آمپر دیجیتالی، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، شش ایربگ، باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌ها جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن، سامانه کنترل سرعت خودرو در سراشیبی، سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)، تریم چرمی صندلی و رودری ها، چراغ‌های PURE LED، دی لایت، مچ‌بند هوشمند (احتمالی)، هفت نفره (دارای سه ردیف صندلی)، نورپردازی کابین، تهویه مطبوع سه کاناله، گرمکن صندلیهای ردیف اول، تنظیم صندلی راننده بصورت برقی به همراه گودی کمر، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب و جلو خودرو، تنظیمات تهویه مطبوع بصورت لمسی و نمایشگر جداگانه، سنسور نور و باران و… است.

باتوجه به برخی صحبت‌ها، قیمت ام‌وی‌ام تیگو8 فراتر از یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده که به نظر قیمت بسیار بالایی باتوجه به مشخصات مذکور دارد. براساس ابعاد این خودرو، رقیب مستقیم تیگو8 را می‌توان خودرو بهمن فیدلیتی محسوب کرد که البته از نظر حجم موتور در سطح پایین‌تری از تیگو8 قرار گرفته؛ اما امکانات بیشتری از این خودرو دارد. ذکر این نکته هم بد نیست که قیمت فیدلیتی به مراتب پایین‌تر از تیگو8 خواهد بود. این مورد هم بخاطر سطح داخلی سازی محصول جدید بهمن موتور است.

از دیگر رقبای ام‌وی‌ام تیگو8، می‌توان به BYD TANG اشاره کرد که در روزهای گذشته اولین نمونه‌های آزمایشی آن وارد کشور شد. البته هنوز شرایط تولید و عرضه آن، در هاله‌ای از ابهام بوده و حتی درصورت ورود این خودرو به ایران، احتمالا باید شاهد قیمتی فراتر از تیگو8 باشیم!

این‌طور که برخی منابع می‌گویند، گویا احتمالا شرکت مدیران خودرو در روزها و یا در هفته‌های آینده، برخی برنامه‌های معرفی را ویژه رسانه‌ها برگزار کرده و یا احتمال دارد مانند برخی محصولاتی که سال گذشته به بازار عرضه شد، معرفی و رونمایی آن بدلیل وضعیت پاندمی ویروس کرونا، بصورت مجازی برگزار شود.

منتظر اخباری جدید از پایگاه خبری چرخان باشید…

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. مدیران خودرو دیگه شورشو در آورده. قیمت، خرداد تومن، امکانات در حد ترمز دستی برقی. خجالت بکشید…

  2. من عاشق محصولات مدیران خودرو هستم اما اینکه آپشنارو حذف می‌کنه اصلا خوب نیست

  3. تو کل محصولات چری فقط تیگو ۷ نسل قبل طراحی خاص و کیفیت خوبی داره که متاسفانه اون هم مثل بقیه کپی پیست شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا