Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی به چیتو، جدیدترین کراس‌اوور هاوال

خودرو در زبان چینی به معنای «خرگوش قرمز» است. این دومین محصول هاوال پس از مدل بیگ داگ یا «سگ بزرگ» است که از نام حیوانات برای آن استفاده شده است. چیتو که جایگزینی برای هاوال F5 خواهد بود، پس از مدل‌های بیگ داگ، جولیون و نسل سوم هاوال H6، چهارمین محصول این شرکت محسوب می‌شود که روی پلت‌فرم جدید LEMON ساخته شده است.

چیتو در بیرون از زبان طراحی کاملاً جدیدی بهره‌مند شده که ظاهر اسپرتی به آن بخشیده است. جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی بزرگ به همراه چراغ‌های باریک، دی‌لایت‌های عمودی و لبهٔ برجستهٔ سپر از ویژگی‌های بخش جلویی این خودرو هستند درحالی‌که در عقب هم چراغ‌های متصل‌به‌هم، دیفیوزر مشکی‌رنگ و سر اگزوزهای تزئینی به چشم می‌خورند. چیتو که کراس‌اووری کامپکت محسوب می‌شود، 4,450 میلی‌متر طول، 1,841 میلی‌متر عرض و 1,625 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ بین دو محور آن 2,700 میلی‌متر است.

داخل چیتو ساده و درعین‌حال مدرن به نظر می‌رسد. صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر 12.3 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ازجملهٔ ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند درحالی‌که طرح فیبر کربن روی داشبورد و رو دری‌ها و همین‌طور تریم رنگی در قسمت‌های مختلفی مثل دریچه‌های تهویه و دوخت صندلی‌ها، نمای جذاب و جوان‌پسندی به کابین چیتو بخشیده‌اند. سیستم خودران سطح دو، نمایشگر سربالا، سیستم پارک تمام اتوماتیک و سیستم پایش از راه دور هم ازجملهٔ تجهیزات هوشمند این کراس‌اوور جدید چینی هستند.

زیر کاپوت چیتو یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربوشارژ قرار گرفته است که 184 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌ها برساند. هاوال در سه تیپ مختلف با قیمتی از 109,800 یوآن معادل 17 هزار دلار تا 123,800 یوآن معادل 19,200 دلار در بازار چین عرضه می‌شود و هم‌اکنون قابل خریداری است.

3 دیدگاه
  1. kastech می گوید

    به جای این برندهای در پیت مثله چیدلیتی و پیدلیتی این برند شناخته شده و ثابت شده رو بیارن نه یه مشت خنزر پنزر

  2. رایان می گوید

    آخه تو این خراب شده کسی اعتمادی به فرداش نداره چه برسه به سرمایه گذار خارجی

  3. Ali می گوید

    دوست عزیز این به قول شما چیدیلیتی و پیدیلیتی برند نیستند، اینا اسم هایی هستند که گروه بهمن رو خوردروهای دانگ فنگ و چری گذاشته. مثل ال نود که تو ایران شد تندر ۹۰.
    البته این که هاوال از دانگ فنگ و چری معتبرتره حرف کاملا درستیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.