مکمل بنزین
گوناگونخبر

فورد موستانگ؛ پرفروش‌ترین کوپه جهان!

فروش فوق‌العاده موستانگ در آلمان، این خودرو را به یکی از پرفروش‌ترین خودروی‌های اسپرت در این کشور تبدیل کرده است؛ حال آنکه براساس آمار منتشر شده، فورد موستانگ بیشترین آمار فروش در بین کوپه‌های اسپرت را در سال 2015، به خود اختصاص داده است.

فورد با استناد به داده‌های ثبت نامی خودروهایش می‌گوید، که حدود 110 هزار موستانگ و 30 هزار موستانگ کانورتیبل فروخته شده است. آمار جهانی نشان می‌دهد که حدود 100 هزار دستگاه موستانگ در سراسر جهان فروخته شده و این خودرو، رکورد فروش در بین خودروهای دو درب را مال خود کرده است.

4189281522141694649

البته فورد به دلیل محدودیت‌های موجود در بازارهایی مانند چین و انگلستان؛  عملکرد قابل قبولی نداشته. هم‌اکنون عرضه مدل 2017 فورد موستانگ در استرالیا، با استقبال چشمگیری مواجه شده و سهم فورد را در بازار این کشور به شدت افزایش داده است.

174231247484514365

فورد در ماه گذشته در جریان رقابت با شورلت کامارو و دوج چلنر در ایالات متحده؛ توانست 12.563 دستگاه موستانگ را به فروش برساند. عرضه موستانگ در کانادا موفقیت هر ساله شورلت کامارو را که از سال 1985 تکرار می‌شد؛ به ناکامی بدل کرده است.

اریش مرکل یکی از تحلیلگران فورش فورد می‌گوید: بیشتر فروش موستانگ در ایالات‌متحده به دلیل وجود بازار های ساحلی به خصوص در جنوب کالیفرنیا بوده و مردم موتور EcoBoost 2.3 و V8 موستانگ را ترجیح می‌دهند. در حالی  که 90 درصد خریداران  استرالیایی و نیوزلندی،  به دنبال موتور  5 لیتری V8 موستانگ، با توان 435 اسب‌بخار هستند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بله اگر اين خودرو حتي در ايران هم با قيمت واقعيش مي بود بيشترين فروش رو مي کرد و شما هم فلوئنس و بسترون و جيلي امگرند چيني رو براي رنج80 ميليون پيشنهاد نمي داديد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا