Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

گران‌ترین خودروی جهان توسط رولز رویس معرفی شد!

در سال‌های دور، رولزرویس در زمینه اتاق‌سازی بسیار فعال بود و محصولات خود را با اتاق‌های اختصاصی به سفارش خریداران تولید می‌کرد؛ اما طی سال‌های اخیر، غیر از مدل حیرت‌انگیز سوئیپ‌تیل که در سال 2017 معرفی شد، محصول تک ساخت و سفارشی دیگری از این شرکت ندیده‌ایم ولی به‌تازگی رولزرویس اعلام کرده که دوباره به عرصه اتاق‌سازی بازخواهد گشت و حالا اولین پروژه جدید این بخش سفارشی را معرفی کرده است. این خودرو یک کانورتیبل چشمگیر بنام بُوت تیل (Boat Tail) یا دُم قایقی است.

معرفی بوت تیل

بُوت تیل از دریا الهام گرفته و در اصل یک قایق لوکس است که روی چرخ قرار دارد. این خودرو که 5.8 متر طول دارد، از چندین ویژگی دریایی مثل قاب شیشه جلو و طرح آبی دورنگ بیرونی بهره می‌برد. طراحان رولزرویس، کاپوت بُوت تیل را با رنگ آبی تیره رنگ‌آمیزی کرده‌اند درحالی‌که روی عرشه عقبی خودرو روکش چوبی کار شده و دیگر قسمت‌های بدنه به رنگ آبی روشن هستند. حتی رینگ‌ها نیز طرح دورنگ آبی روشن و تیره دارند. زیر بدنه آلومینیومی دست‌ساز این خودرو، نسخه‌ای از همان پلت‌فرم «معماری لوکس» رولزرویس قرار گرفته که در فانتوم به کار رفته است اما همه پانل‌های بدنه جدید هستند.

سقف بُوت تیل درواقع یک کاناپی پارچه‌ای قابل برداشتن است که به عرشه چوبی عقب متصل شده است. البته این سقف تا نمی‌شود و باید آن‌را با دست جدا کرد. به همین دلیل، برای زمانی که این سقف در خانه گذاشته شده و هوا بارانی می‌شود، رولزرویس یک روکش موقت را در نظر گرفته که از خیس شدن صندلی‌ها جلوگیری می‌کند. در داخل خودرو، چرم دورنگ که با بیرون همخوانی دارد، صندلی‌ها و غربیلک فرمان را پوشانده است درحالی‌که روی داشبورد هم مثل عرشه عقب روکش چوبی کار شده است.

ویژگی منحصربه‌فرد بُوت تیل، بخش عقبی باز شونده آن است. در این قسمت، دو در با لولای مرکزی تعبیه شده که مثل بال‌های پروانه باز شده و چیزی که رولزرویس آن‌را «مجموعه میزبانی» می‌نامد را آشکار می‌سازد. داخل این قسمت دو یخچال، یک سرویس کارد و چنگال نقره با نشان حک‌شده Boat Tail و ظروف چینی اختصاصی قرار گرفته است. وقتی درهای این قسمت باز می‌شود، برای دسترسی آسان‌تر، دو بخش مجموعه میزبانی بالاتر آمده و تا 15 درجه کج می‌شوند. تکمیل‌کننده اشیاء این قسمت هم یک جفت صندلی تاشوی فیبر کربنی، یک چتر و دو میز هستند که از طرفین عقب خودرو بیرونی می‌آیند.

رولزرویس حرفی در مورد پیشرانه بوت تیل نزده است اما زیر کاپوت آن باید همان نیروگاه 6.75 لیتری V12 توئین توربوی فانتوم قرار گرفته باشد که 570 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به گفته رولزرویس، توسعه این پروژه چهار سال طول کشیده است که این یعنی مردان این شرکت بلافاصله پس از معرفی مدل سوئیپ‌تیل در سال 2017، ساخت بُوت تیل را آغاز کرده‌اند.

بُوت تیل 28 میلیون دلار قیمت دارد و رسماً گران‌ترین خودروی دنیا محسوب می‌شود. این قیمت عجیب باعث می‌شود رولزرویس سوئیپ‌تیل که با قیمت 12.8 میلیون دلار تا پیش‌ازاین گران‌ترین خودروی دنیا بود، ارزان به نظر برسد. از بُوت تیل سه دستگاه ساخته شده که هرکدام از لحاظ تزئینات و متریال کاملاً مطابق با خواست مالک هستند و رولزرویس اطمینان داده است که تعداد بیشتری از آن تولید نخواهد کرد. خودرویی که در این تصاویر می‌بینید، اولین نمونه از این سه دستگاه است که توسط یک خریدار فوق‌العاده ثروتمند سفارش داده شده است. دو خریدار دیگر اما خواسته‌اند ناشناس بمانند.

1 نظر
  1. kastech می گوید

    به فقر فرهنگی ما باید فقر ماشینی هم اضافه کنیم چون به شخصه قادر به درک این همه شکوه نیستم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.