مکمل بنزین
رپورتاژ

مقایسه جک s5 با هایما s7؛ کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟

آیا می‌دانستید که در ابتدای سال 1397 حدود 400 میلیون دلار قطعه برای ساخت خودروهای چینی به ایران وارد شده است؟ این موضوع نشانگر محبوبیت اتومبیل‌های چینی در کشور بوده که درصد زیادی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. مدل‌هایی مانند برلیانس H220، جک S5، چانگان CS 35 و هایما S7 از جمله خودروهای پرفروش چینی هستند. در این مقاله نیز قصد داریم تا به مقایسه جک s5 با هایما s7 که دو خودرو محبوب چینی در ایران هستند، بپردازیم.

آمار فروش این دو مدل به‌دلیل قیمت‌ پایین تر نسبت به رقبای خود، بیشتر است. بازار ایران نیز به این نوع از خودروهای چینی نیازمند بوده و تا زمانی که قیمت دلار سر به فلک کشیده باشد، جایگزین مناسبی برای برخی از اتومبیل‌های بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت تر تولید داخل خواهند بود. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات کاربردی از مقایسه Jac S5 و Haima S7 به‌دست بیاوریم.

معرفی خودرو هایما S7 و جک S5؛ دو شاسی‌بلند محبوب بازار

سردَمدار اتومبیل‌های شاسی‌بلند چینی جک S5 است که در سال 1394 بر روی خط مونتاژ کرمان موتور قرار گرفت. همچنین به‌دلیل امکانات فوق‌العاده‌ای که در برابر قیمت مناسب خود داشت، محبوبیت زیادی را در بین مشتریان به‌دست آورد و آغازی بر راه تولید خودروهای شاسی‌بلند چینی در ایران شد.

در همان زمان نیز شرکت ایران خودرو وارد بازار تولید اتوموبیل‌های چینی شد و هایما S7 را روانه بازار کرد. این اتومبیل یک مدل جدیدتر با امکانات پیشرفته‌تر در ایران به‌حساب می‌آمد و توانست با پشتوانه ایران خودرو یک رقیب جدی برای جک S5 باشد.

در حال حاضر به‌دلیل افزایش قیمت دلار برای خرید هرکدام از این دو مدل، نیازمند بودجه‌ای بالغ بر 400 الی 700 میلیون تومانی هستید. البته نیازی به نگرانی نیست و می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید خودرو اقساطی مدل‌های Jac S5 یا Haima S7 را به‌راحتی از شرکت سپند خودرو خریداری نمایید.

مشخصات ظاهری جک اس 5 و هایما اس 7؛ کدام زیباتر است؟

زیبایی و رخ خودرو یکی از اولویت‌های خرید اتومبیل در ایران است. در مقایسه جک s5 با هایما s7 نیز می‌توان امتیاز بخش ظاهری خودرو را به Jac S5 داد. این مدل در ایران به‌دلیل ظاهر اسپرت‌تری که نسبت به Haima S7 دارد محبوبیت بیشتری داشته و جوان‌پسندانه‌تر است.

جذاب‌ترین بخش Jac S5 نمای روبه‌روی خودرو است که در این قسمت شاهد چراغ‌هایی هستیم که خطوط بدنه خودرو را ادامه می دهند. همچنین جلو پنجره دو تیکه S5 نیز باعث ایجاد یک ظاهر مدرن‌تر نسبت به هایما اس 7 شده است. البته از نظر نمای پشت خودرو هر دو مدل فرق زیادی با یکدیگر نداشته و شرکت‌های هایما و جک می‌توانستند ظاهر زیباتری را برای این قسمت در نظر بگیرند.

ظاهر جک S5 می‌تواند انتظار مشتریان جوان ایرانی را در خرید خودروهای چینی برآورده سازد. این افراد می‌توانند با مراجعه به صفحه فروش اقساطی جک S5 این خودرو را با اقساط بلندمدت و تحویل فوری از سپند خودرو خریداری نمایند.

کدام خودرو از مشخصات فنی بهتری برخوردار است؟

مدل جک S5 از یک موتور با حجم، قدرت و گشتاور بالا بهره برده ولی موتور هایما S7 نسبت به رقیب کوچکتر و دارای خروجی کمتری است. با این حال این موتور عملکرد کم سر و صدا تر یا اصطلاحا نرم تری دارد. عملکرد آرام موتور هایما S7 به دلیل استفاده از تکنولوژی مزدا ژاپن در آن است که به‌همراه سیستم توربو شارژر میتسوبیشی، توانسته عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.

همچنین وزن جک S5 کمی سبک‌تر بوده که همین موضوع باعث شده تا در کنار موتوری قوی‌تر، شتاب بهتری نسبت به هایما S7 داشته باشد.

عملکرد جک اس 5 و هایما اس 7 در تجربه سواری و رانندگی

به‌صورت کلی مدل‌های جک S5 و هایما S7 می‌توانند تجربه رانندگی لذت‌بخشی را ارائه کنند ولی اختلافات کوچکی نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود.

یکی از موضوعات بسیار مهم در رانندگی شتاب‌گیری‌های سریع یا سبقت‌های ناگهانی است. در این موارد حداکثر گشتاور تولیدی در دور موتورهای پایین بسیار حائز اهمیت بوده و Jac S5 به‌دلیل داشتن دور موتور 2000 RPM عملکرد بهتری را از خود به‌نمایش می‌گذارد.

از نظر کابین و آسایش مسافران، هر دو مدل عملکرد مشابهی را نسبت به یکدیگر دارند و میزان صدای ورودی به کابین در حد استاندارد خودروهای موجود در بازار ایران است. همچنین سیستم درزبندی و تعلیق قابل قبولی را نیز در جک S5 و هایما S7 می‌توان مشاهده کرد.

یکی از ضعف‌هایی که در هر دو اتوموبیل وجود دارد، سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های جلویی و ارتفاع کم کابین نسبت به سطح زمین است. این موضوع باعث می‌شود که در هنگام گذر از مسیرهای خاکی، هر دو خودرو به‌سرعت در پستی و بلندی‌ها دچار مشکل شوند.

مقایسه جک s5 با هایما s7 از نظر پشتیبانی قطعات

پشتیبانی از محصولات در شرکت‌های خودروسازی برای مشتریان اهمیت زیادی دارد. این موضوع باعث می‌شود تا قطعات یدکی اتومبیل‌ها به‌راحتی در بازار پیدا شده و مشکلی بابت تعمیر خودرو پیش نیاید.

هایما S7 به‌دلیل پشتیبانی ایران خودرو می‌تواند بازار تضمین‌ شده‌‌تری داشته باشد. همچنین این مدل از سال 1399 به‌عنوان هایما S7 پلاس توسط ایران خودرو معرفی شد که مدل پیشرفته‌تری نسبت به قبلی بود.

در مقابل جک s5 نیز یکی از قدیمی های بازار است که به دلیل فروش بالا در ایران از لحاظ تامین قطعات یدکی با مشکل زیادی رو به رو نیست. هرچند با ورود مدل های جدید تر خودروهای چینی احتمال به حاشیه رفتن این خودرو نیز وجود خواهد داشت. به این ترتیب می توان گفت هایما s7 انتخاب بهتری در این بخش خواهد بود. اگر قصد خرید این خودرو را دارید می‌توانید همین حالا به صفحه خرید هایما s7 مراجعه کرده و آن را به‌صورت اقساطی و تحویل فوری تهیه نمایید.

خرید Jac S5 و Haima S7 از سپند خودرو با شرایط مناسب

در این مقاله سعی کردیم به مقایسه جک S5 و هایما S7 که دو خودروی شاسی بلند چینی و محبوب بازار هستند بپردازیم. هر کدام از این خودرو ها در بخش های مختلف دارای برتری های جزئی نسبت به هم هستند. بنابراین انتخاب برنده را برعهده شما می‌گذاریم. اگر قصد خرید هر کدام از این خودرو ها را دارید، خرید اقساطی خودروهای چینی در سپند خودرو پیشنهاد ویژه ما به شما خواهد بود.این شرکت خصوصی دارای جواز فعالیت از اتحادیه اتومبیل‌فروشان با درجه کیفی 1 بوده و بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه فروش اقساطی و نقدی خودرو دارد.

خرید خودرو اقساطی تحویل فوری از جمله مزیت‌های اصلی سپند خودرو به‌حساب می‌آید که با ارائه اقساط بلندمدت 30 ماهه، یک گزینه عالی برای هموطنان عزیز است. در زمان تحویل خودرو توسط مشتری نیز سند آن به‌صورت کامل به نام خریدار ثبت می‌شود. شما می توانید با مراجعه به سایت سپند خودرو اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید و از این فرصت ویژه بهره مند شوید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا