Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

با بستیون T55، جدیدترین کراس‌اوور فاو آشنا شوید

شرکت چینی فاو در سال 2006 برند بسترن را تأسیس کرد و از این طریق با عرضه محصولات نسبتاً مجهزی که بر اساس سدان‌های قدیمی مزدا شکل گرفته بودند، طبقات بالایی مصرف‌کنندگان چینی را هدف قرار داده بود. فاو اما در پایان سال 2018، نام بسترن را به بستیون تغییر داده و عرضه محصولات کاملاً جدیدی را از طریق این برند آغاز کرد.

از آن زمان تاکنون، کراس‌اوورهای T33، T77 و T99 و همین‌طور سدان B70 با برند بستیون روانه بازار شده‌اند و حالا به‌تازگی کراس‌اوور جدید T55 هم به آن‌ها پیوسته است.

بستیون T55 که اوایل امسال معرفی شد، کراس‌اوور کامپکتی است که طبق زبان طراحی جدید فاو شکل گرفته است. البته چراغ‌های جلوی سه‌شاخه این خودرو شباهت‌هایی به محصولات کادیلاک دارد اما بااین‌وجود خویشاوندی خود با دیگر محصولات بستیون را هم نشان می‌دهد. در همین حال، جلوپنجره هشت‌ضلعی بزرگ و فرم جالب چراغ‌های عقب نیز نمای مدرن و زیبایی به این کراس‌اوور جدید چینی بخشیده‌اند.

این خودرو 4,437 میلی‌متر طول، 1,850 میلی‌متر عرض و 1,625 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,650 میلی‌متر است. سایز رینگ‌های T55 نیز از 18 اینچ آغاز می‌شود.

در داخل T55 بیش از همه دو نمایشگر بسیار بزرگ 12.3 اینچی جلب‌توجه می‌کند که به هم چسبیده‌اند. این‌ها بزرگ‌ترین نمایشگرهایی هستند که تاکنون در محصولات فاو دیده‌ایم. کنترل‌های فیزیکی سیستم تهویه، غربیلک فرمان D شکل و انتخاب‌گر دنده جالب هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند.

در تیپ‌های بالایی این کراس‌اوور جدید نیز خریداران از تودوزی چرم مصنوعی، سقف پانوراما و تنظیم برقی صندلی‌های جلو بهره‌مند خواهند بود.

برای T55 یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو در نظر گرفته شده که 170 اسب بخار قدرت و 258 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک متصل شده که نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد و خبری از سامانه چهارچرخ محرک حتی به‌صورت سفارشی هم نیست.

توسعه نسخه الکتریکی این خودرو هم در حال انجام است. بستیون T55 با قیمتی از 98,900 یوآن معادل 15,500 دلار تا 126,900 یوآن معادل 20 هزار دلار در بازار چین به فروش می‌رسد.

1 نظر
  1. امیر می گوید

    خیلی جالبه که این ماشین با این طراحی و امکانات چه از نظر کیفی چه از نظر فنی مناسب فقط و فقط ۱۵,۵۰۰ دلار با قیمت دلار آزاد امروز که حدودا ۲۳ هزار تومانه میشه چیزی حدودا ۳۵۶ میلیون تومان ! حالا شما نسخه فول ۲۰ هزار دلاریشم در نظر بگیرید میشه ۴۶۰ میلیون تومان!
    این حرفو زدم که بگم خودروسازهای ما که میگن قیمت گذاری خودرو رو آزاد کنید تا ضرر انباشته شون کمتر بشه و بجاش واردات خودرو رو آزاد کنین ، هیچ عقل سلیمی حتی به دلیل حمایت از تولید داخل نمیره ۲۰۷ اتومات سقف فلزی یا حتی دنا پلاس دنده ای بخره ولی این ماشین که تازه چینی هم هست رو نخره !(تازه شما فرض کنین که قیمت گذاری خودرو آزاد بشه این ماشینهای ایرانی قیمتشون از این چیزی که الان میبینیم هم بالاتر میره !)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.