مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل آینده کیا اسپرتیج چه شکلی خواهد بود؟

در 18 خرداد امسال یعنی تا چند روز دیگر کیا رسماً نسل جدید اسپرتیج را رونمایی خواهد کرد اما حالا سه تصویر تیزری از این کراس‌اوور منتشر کرده است.

پیش‌ازاین تصاویر جاسوسی و رندرها نشان داده بودند که اسپرتیج جدید در ظاهر هیچ شباهتی به نسل‌های قبلی خود نخواهد داشت و حالا این تیزرها این موضوع را تأیید می‌کنند. در جلوی این کراس‌اوور جدید کره‌ای جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ بزرگی دیده می‌شود که چراغ‌های چشمگیری در طرفین آن جای گرفته‌اند.

از درون این چراغ‌ها هم دی‌لایت‌های بومرنگ شکلی عبور کرده است.

نمای عقبی اسپرتیج جدید اما با چراغ‌های LED، جذاب‌تر از چیزی است که انتظار داشتیم. آینه‌های جانبی که بجای ستون A روی درها نصب شده‌اند به همراه یک خط شانه قوی و یک اسپویلر ظریف در انتهای سقف هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌مشاهده در این تیزرها هستند زیرا تاریکی تصاویر جلوی تشخیص دیگر جزئیات را گرفته است.

به‌طورکلی، هرچند هنوز جزئیات طراحی نسل جدید اسپرتیج مبهم هستند اما قطعاً در طراحی این کراس‌اوور جدید از مدل‌های جدید کیا EV6 و K5 الهاماتی گرفته شده است.

یکی از این سه تصویر تیزری، نمای داخلی اسپرتیج را نشان می‌دهند که مثل اکثر خودروهای مدرن، در آن دو نمایشگر بزرگ منحنی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. به همین دلیل، طراحی کابین اسپرتیج هم شبیه به EV6 به نظر می‌رسد ولی طراحی دریچه‌های تهویه و غربیلک فرمان تفاوت دارد.

ازآنجایی‌که اسپرتیج پلت‌فرم مشترکی با هیوندای توسان دارد، انتظار می‌رود در بخش فنی مثل پیشرانه‌ها و همین‌طور سیستم‌های ایمنی با آن اشتراک داشته باشد.

پس از اولین نمایش نسل جدید کیا اسپرتیج در کره جنوبی تا چند روز دیگر، در ماه سپتامبر یعنی شهریور هم نسخه اروپایی آن معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود این کراس‌اوور جدید کره‌ای تا اواخر امسال برای فروش راهی بازار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا