مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

اطلاعاتی جدید از ام‌وی‌ام ایکس22 پلاس منتشر شد؛ (اختصاصی چرخان)

مهرماه سال گذشته بود که با انتشار تصاویری از ورود نسخه‌های آزمایشی چری تیگو2 پرو یا همان ام‌وی‌ام ایکس22 فیس لیفت به ایران، احتمال عرضه این خودرو با چهره جدیدتر در کشور قوت گرفت. اما هرچقدر که جلوتر می‌رفتیم، جزئیات جدیدتری از این خودرو به صورت غیررسمی منتشر می‌شد. بطوریکه در آخر معلوم شد تا مدیران خودرو قصد دارد ایکس22 جدید را با نام ایکس22 پلاس در ایران عرضه کند.

اما درادامه و باتوجه به برگزاری مراسم تست درایو ایکس22 پلاس در مجموعه پیست آزادی تهران، جزئیات جدیدتری از بخش فنی و آپشنی این خودرو منتشر شد. این‌طور که معلوم است، باز شرکت مدیران خودرو قصد دارد تا ایکس22 پلاس را با کاهش و یا اصطلاحاً حذف امکانات وارد بازار کند.

مدیران خودرو با سفارش گذاری که انجام داده، عملا امکاناتی مانند سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، آمپر دارای LCD، سامانه ویس کامند، صندلی برقی راننده و… را نسبت به برخی از نمونه‌های تیگو2 پرو بازارهای جهانی حذف کرده است.

آپشن‌های ایکس 22 پلاس

اما اگر بخواهیم که یک خبر خوب هم در این راستا بدهیم، باید بگوییم که برخی امکانات کاربردی جدید نسبت به نمونه قبلی افزوده شده و قرار هم نیست تا در نمونه تجاری سازی شده، حذف شود. سامانه کنترل سرعت خودرو در سراشیبی (HDC)، سنسور نور، ترمز پارک برقی به همراه اتو هولد، آینه تاشو برقی (احتمالی) و… از جمله موارد جدیدی هستند که نسبت به نسخه قبلی ایکس22 پلاس اضافه شده‌اند.

هم‌چنین بهتر است بدانید که مدیران خودرو احتمالا ایکس22 پلاس را با جلوپنجره تیپ پرو در ایران مونتاژ کند. در تیپ پرو، کروم‌های ریز جلوپنجره، زیباتر از حالت تیپ عادی ایکس22 جدید قرار گرفته‌اند. نکته جالب ماجرا این است که شرکت چری در تولید این خودرو، از آینه بغل‌های خودرو چری آریزو5 استفاده کرده است. به همین سبب شاهد تاشوندگی برقی آینه‌ها هستیم.

موتور ایکس 22 پلاس

اما به یکی از بخش های مهم ایکس22 پلاس میرسیم. این بخش که قوای فنی نام دارد، در نسخه جدید ایکس22 کاملا متحول شده و دیگر شاهد آن موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی که در بروزرسانی جدید توانایی تولید 116 اسب بخار، قدرت را داشت، نیستیم. این‌طور که برخی منابع اعلام کرده‌اند، قرار است این‌بار شاهد متصل بودن یک موتور سه سیلندر توربوشارژ که یک لیتر حجم دارد، باشیم.

باتوجه به جستجوی نگارنده این مطلب، می‌توان فهمید که این موتور، توانایی تولید 101 الی 120 اسب بخار، قدرت و 150 نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته اینکه گفته شد این موتور توانایی تولید 101 الی 120 اسب بخار را دارد، دلیلش این بوده که منابع بین المللی چندین روایت از قدرت تولیدی این پیشرانه اعلام کرده‌اند که به همین سبب، ما نیز به علت انتشار متون موثق، این اعداد را اعلام کردیم. اما گویا قرار است تا در ایکس22 پلاس از گیربکس 7 سرعته CVT که به صورت مجازی تعویض دنده انجام می‌شود، استفاده شود.

شاید موضوع سه سیلندر بودن پیشرانه این خودرو برای برخی خنده‌دار باشد. اما عملا دیگر باید به این مسئله عادت کنیم، زیرا قرار است تا در آینده نزدیک بیشتر محصولات داخلی مان (ایرانی) از موتورهای سه سیلندر استفاده کنند.

امکانات و ویژگی‌های کلی ایکس22 پلاس

اما به طور کلی بهتر است بدانید که ام وی ام ایکس22 پلاس دارای امکاناتی به شرح ذیل است:

  • سانروف
  • سامانه کنترل پایداری (ESP)
  • ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد
  • مانیتور لمسی به همراه دوربین عقب
  • سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • دی لایت (چراغ روز)
  • آینه ها به صورت تاشو برقی همراه با چراغ راهنما و دارای گرمکن
  • سنسورهای نمایش دهنده میزان فشار باد تایرها (TPMS)
  • سیستم کروز کنترل
  • سامانه کنترل سرعت خودرو در سراشیبی (HDC)
  • سنسور نور
  • غربیلک فرمان به صورت چرمی و D-CUT
  • دارای 2 ایربگ (هنوز به صورت رسمی مشخص نیست که ایکس22 پلاس در بازار ایران چند ایربگ خواهد داشت؛ زیرا این خودرو در بازارهای جهانی دارای 4 ایربگ است)
  • تریم چرمی صندلی ها
  • و…

در نسخه فیس لیفت X22 شاهد تغییر جلوپنجره، سپر و بخش چراغ جلو هستیم. این چراغ‌های اصلی به صورت دو تکه در آمده و چراغ روزهای خودرو نیز در مکان چراغ اصلی قرار گرفته است. اما این تغییر طراحی، کمی این خودرو را به هیوندای کونا نزدیک کرده است.
آن طور که مشخص است در قسمت جانبی خودرو به جز تغییر و جایگزینی آیینه بغل آریزو5، هیچ تغییری را به خود ندیده است. در قسمت عقب خودرو نیز، چری تغییری را در بخش سپر و بخصوص دیفیوزر داده است. البته گرافیک چراغ عقب و خطی که دو چراغ را به هم وصل کرده است نیز تیره شده است.

قیمت ایکس22 پلاس

اینطور که احتمال دارد، شرکت مدیران خودرو قصد دارد ام‌وی‌ام ایکس22 پلاس را در مردادماه امسال به بازار معرفی و شرایط فروش این خودرو را نیز اعلام کند. هم اکنون نسخه قبلی این خودرو و در فول ترین حالت ممکن، قیمتی نزدیک به 500 میلیون تومان دارد. باتوجه به سابقه مدیران خودرو در قیمت گذاری، احتمالا باید شاهد قیمتی نزدیک به 600 میلیون تومان در نسخه پلاس خودرو X22 باشیم. این عدد صرفا احتمالی بوده و باید تا روز معرفی رسمی این خودرو صبر کرد، تا قیمت رسمی اش هم اعلام شود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. این کجا و ام وی ام 110 که اولین ماشین این برند بود کجا؟!؟!؟!؟سالی که ام وی ام مدل qq یا 110 میزد ایرانخودرو هم سمند x7 و lx میزد الآن ام وی ام شده این و ایرانخودرو هنوز داره سمند پلاس میزنه :-)))

  2. باید اسمش رو بذارند x22 مینس (منفی) چون از قبلی بدتر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا