مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

هوآنگ-های N1s پیکاپ جدید و قدرتمند شرکت آمیکو!

بهمن ماه سال گذشته بود که پایگاه خبری چرخان، اعلام کرد که قرار است شرکت آمیکو، پیکاپ آسنا را با چهره دیگری عرضه کند. اما اکنون اخباری دیگر از شرکت آمیکو بدستمان رسیده که گویای برخی اتفاقات جدید است. هم‌چنین اگر یادتان باشد، چندی پیش مدیر فروش شرکت آمیکو از رونمایی و معرفی محصولاتی جدید در سگمنت پیکاپ‌ها خبر داده بود.

اما همان‌طور که گفته شد، گویا شرکت آمیکو قرار است تا پیکاپ N1s شرکت هوآنگ-های را با تغییراتی وارد بازار ایران بکند. این پیکاپ که در سال 2019 با بروزرسانی هایی معرفی شد، در نمای بیرونی و تنها در نمای جلو با آمیکو آسنا فعلی تفاوت داشته و در نماهای جانبی و عقب، با آسنا یکسان است. البته به نظر می‌رسد باتوجه به افزایش ابعاد چراغ‌ها و جلوپنجره، طراحی این پیکاپ نسبت به گذشته هماهنگ‌تر شده است.همانطور که اشاره شد، در نمای بیرونی هوآنگ-های N1s نسبت به آسنا تنها نمای جلوی خودرو متفاوت بوده و بنابر اخبار واصله، در کابین هم طراحی بدنه داشبورد مشابه محصول جدید دیگر شرکت آمیکو، یعنی آسنا توربو اتوماتیک است. البته بهتر است بدانید که در آسنا توربو اتوماتیک، تریم داشبورد و صندلی مشکی – کرمی بوده و گویا قرار است تا در نسخه N1s که احتمال دارد نام آسنا پلاس به خود بگیرد، رنگ تریم صندلیها و داشبورد، قهوه ای – مشکی خواهد بود.

باتوجه به این امر، شاهد بهبود متریال داخل کابین خواهیم بود و نسبت به نسخه اولیه آسنا، حس لوکستری را به راننده و سرنشینان خواهد داد.

امکانات آمیکو هوآنگ-های N1s:

در بخش امکانات هم این پیکاپ مشابه نمونه اتوماتیک آسنا بوده و آپشن اضافه‌ای ندارد. اما بهتر است بدانید که به طور کلی هوآنگ-های N1s دارای امکاناتی به شرح ذیل است:

  • دو ایربگ ایمنی
  • اتودفلاک
  • تریم چرمی کابین
  • تهویه مطبوع دارای نمایشگر
  • مانیتور لمسی به همراه دوربین دید عقب
  • سنسورهای هشدار دهنده موانع در عقب خودرو
  • بالابرهای برقی هر چهار شیشه
  • تنظیم برقی زوایای آینه های جانبی
  • و…

همان‌طور که از لیست آپشنی این خودرو معلوم است، پیکاپ مذکور امکانات معقولی داشته، ولی در سطح بالایی قرار نمی‌گیرد.

از نظر فنی هم این احتمال وجود دارد که شرکت آمیکو، N1s را با پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ و با گیربکس های دستی و اتوماتیک عرضه کند. این پیشرانه توانایی تولید 218 اسب بخار، قدرت و 320 نیوتن متر، گشتاور را دارد. در نمونه اتوماتیک، گیربکس از نوع 6 سرعته اتوماتیک بوده و در نوع منوآل نیز، 6 سرعته دستی است. این‌طور که برخی منابع اعلام کردند، شرکت مذکور پیکاپی را با همین مشخصات فنی ثبت سفارش کرده؛ ولی باتوجه به مشخص نبودن برخی جزئیات، هم‌چنان معلوم نیست که پیکاپ مذکور همین N1s بوده یا خیر؟!

البته بنابر اخبار موثق، تعدادی از این پیکاپ هوآنگ-های N1s جهت آزمایشات فنی و تطبیقی وارد کشور شده‌اند، ولی باتوجه به برخی محدودیت ها، تصاویر این پیکاپ ها منتشر نگردیده است.

باتوجه به اعلامات غیررسمی، گویا قرار است تا شرکت آمیکو در نیمه اول امسال، یک محصول و در نیمه دوم سال 1400، یک پیکاپ جدید دیگر را به تولید برساند. اکنون باید صبر کرد تا دید این شرکت چه روندی را برای معرفی و هم‌چنین برنامه تولید و عرضه محصولات جدید را در پیش گرفته و چه زمانی شاهد ورود این پیکاپ‌ها به داخل کشور خواهیم بود…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. خدایا بسه دیگه ، ایران شده جولانگاه ماشین های چینی
    به این بهونه واردات رو باز نمیکنن

  2. کماکان در مقابل فوتون جدید شانسی نداره، به لحاظ فنی پیشرانه فوتون با حجم کمتر گشتاور مشابه را تولید میکنه و به لحاظ ابعاد و فاصله محوری زیاد آسنا اصلا کاربردی نیست مخصوصا در شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا