مکمل بنزین
گوناگونرپورتاژ

آشنایی با وام خرید خودرو ماشینچی

اگرچه این روزها بازار خودرو آهنگ نزولی به خود گرفته است اما هم‌چنان سایه رکود روی آن سنگینی می‌کند. بخشی از این پدیده به تورم انتظاری ناشی از تعلل مشتریان برمی‌گردد و بخشی دیگر به معضل مهم کاهش قدرت خرید خودرو. در مورد گزینه اول شاید طی یکی دو ماه آینده و با پشت سر گذاشتن انتخابات ریاست جمهوری و نهایی شدن مذاکرات وین، مرتفع شود؛ اما در مورد گزینه دوم راهکارهای چندانی پیش رو نیست.

بررسی‌ها نشان می‌دهد یک کارگر ایرانی برای خرید ارزان‌ترین خودروی موجود بازار نیاز دارد تمام درآمد 28 ماه خود را پس‌انداز کند درحالی‌که این عدد برای یک کارگر آلمانی معادل 5 ماه حقوق کامل است. همچنین یک کارگر ایرانی نیاز به پس‌انداز 101 ماه درآمد ماهانه خود برای خرید ارزان‌ترین خودروی مدرن و استاندارد دارد. درحالی‌که این عدد برای یک کارگر آلمانی معادل همان 5 ماه است؛ اما در مورد شاخص خانوار گفته می‌شود یک خانوار ایرانی نیاز به پس‌انداز درآمد 32 ماه خود برای خرید یک خودرو مدرن و استاندارد دارد. درحالی‌که این عدد برای یک خانواده آلمانی حدود یک ماه است. بی‌تردید کاهش قدرت خرید مردم در شرایط کنونی روی بازار خودرو اثرگذار خواهد بود.

در این میان نمی‌توان از تأثیر بحران‌های اقتصادی، تورم، نوسان نرخ ارز و البته تحریم‌ها صرف‌نظر کرد. با این حال کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند کاهش بیشتر قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ کارخانه باز هم امیدواری‌ها به بازگشت رونق بازار خودرو را تقویت نمی‌کند. با این اوصاف تنها راه‌حل باقی‌مانده استفاده از تسهیلات بانکی است؛ اما این گزینه نیز چندان بی‌دردسر نیست. در حال حاضر سقف تعیین‌شده برای اعطای وام خودرو از سوی شبکه بانکی به میزان 150 میلیون ریال معادل 15 میلیون تومان است؛ با این حال برخی از بانک‌ها حاضر به پرداخت مبلغی بیش از این میزان به متقاضیان وام خودرو هستند. حداکثر مدت 3 سال برای بازپرداخت وام خودرو در نظر گرفته شده است. نرخ سود مصوب برای دریافت وام خودرو به صورت سالانه 24 درصد در نظر گرفته شده است. با همه این توضیحات باز هم ممکن است شعبات بانکی شرایط متفاوتی در ارائه این وام بانک متبوع داشته باشند. واقعیت این است که 15 میلیون تومان هرگز عدد قابل قبولی در این بازار نیست؛ اما خبر خوب این است که ماشینچی وام خودرو (https://mashinchi.ir/Finance)  را با شرایط آسان و مبالغ بالاتر فراهم کرده است.

شرایط دریافت وام خرید خودرو از ماشینچی

مجموعه ماشینچی وام خرید خودرو تا 50 درصد ارزش خودرو و تا سقف 500 میلیون تومان را تنها با معرفی یک ضامن پرداخت می‌کند. این در حالی است که پرداخت وام تا سقف 100 میلیون تومان بدون ضامن خواهد بود. مدت بازپرداخت وام خودرو می‌تواند 6، 12، 24 و 36 ماهه باشد و پرداخت اقساط در دوره‌های یک ماهه تا سه ماهه امکان‌پذیر است. مشتریان می‌توانند خودروی موردنظر خود را از میان خودروهای تولید داخل و یا مونتاژ داخل پلاک شده، جدیدتر از سال 93 و زیر 100 هزار کیلومتر کارکرد، برای معرفی و اخذ تأیید کارشناسی قیمت خودرو (https://mashinchi.ir/inspection) این مجموعه سفارش دهند.

برگ برنده ماشینچی مدت‌زمان بسیار کوتاه اعطای وام برای متقاضیانش است. پس از تکمیل مدارک و انتخاب خودرو و بعد از مراجعه حضوری متقاضی، چک وام خودرو در کمتر از 48 ساعت به نام فروشنده خودرو برای تسویه‌حساب نقدی صادر خواهد شد. کل فرایند درخواست وام خودرو به صورت آنلاین انجام شده و نتیجه از طریق پنل کاربری به اطلاع درخواست‌کننده می‌رسد.

مدارک موردنیاز

اخذ وام خرید خودرو از ماشینچی نیازمند این مدارک از سوی متقاضی است.

  1. تصویر اصل کارت ملی و یا رسید تعویض آن جهت بارگذاری در سایت و تشکیل پرونده
  2. تصویر تمامی صفحات اصل شناسنامه جهت بارگذاری در سایت و تشکیل پرونده
  3. تصویر اصل آخرین گردش سه ماهه حساب بانکی مهر شده در بانک، جهت بارگذاری در سایت و تشکیل پرونده
  4. تصویر اصل سند ملک یا اجاره‌نامه معتبر دارای کد رهگیری
  5. تصویر گواهی آنلاین ثبت‌نام در سامانه ثنا (سامانه ابلاغ قضایی)
  6. ارائه چک اقساط و ضمانت توسط متقاضی و ضامن به صورت حضوری. در صورت ارائه چک شخص ثالث، تمامی مدارک فوق برای آن شخص نیز الزامی خواهد بود.

مراحل دریافت وام

دریافت وام خرید خودرو از ماشینچی طی 6 مرحله زیر انجام می‌شود.

  1. اعتبار سنجی اولیه به صورت آنلاین و تنها با ورود شماره موبایل و کد ملی جهت بررسی و احراز صلاحیت وام‌گیرنده و ضامن انجام می‌شود. برای وام زیر 100 میلیون تومان نیاز به معرفی ضامن نیست. شماره موبایل متقاضی با کد ملی باید مطابقت داشته باشند.
  2. بارگذاری تصویر مدارک هویتی شامل کارت ملی، شناسنامه، مدرک احراز سکونت، ثبت‌نام سامانه ثنا، آخرین گردش سه ماهه حساب بانکی. (ارائه اصل مدارک بارگذاری شده در مرحله آخر و مراجعه حضوری)
  3. پس از تأیید مدارک توسط کارشناسان ماشینچی و بررسی وضعیت اعتباری متقاضی، میزان وام مجاز دریافتی خرید خودرو محاسبه شده و در پروفایل کاربری ماشینچی به اطلاع متقاضی خواهد رسید.
  4. انتخاب خودرو براساس میزان وام تعلق گرفته توسط متقاضی؛ خودروی انتخابی باید در مدت 10 روز و از میان خودروهای داخلی یا مونتاژ داخل با کارکرد زیر 100 هزار کیلومتر و تولید سال 93 به بعد باشد.
  5. خودروی معرفی‌شده توسط متقاضی به‌منظور اطمینان از صحت حقوقی و سلامت فنی در ماشینچی در مدت‌زمان 150 دقیقه به صورت حضوری کارشناسی شده و در صورت تأیید کارشناسان، آماده خرید خواهد بود.
  6. کلیه مدارک خودرو به نام خریدار صادر خواهد شد. خودروی کارشناسی شده پس از تأیید توسط کارشناسان، تعویض پلاک شده و هم‌زمان با تنظیم سند رسمی با فروشنده تسویه‌حساب نقدی می‌شود.

 

محاسبه اقساط وام

مشتریان می‌توانند دوره وام خودرو را به صورت 6، 12، 24 و 36 ماهه انتخاب کنند. هم‌چنین دوره اقساط نیز به صورت ماهیانه، 2 ماه یکبار و 3 ماه یکبار در نظر گرفته شده است. در مثال زیر به اخذ وام 500 میلیونی در چهار دوره زمانی پرداخته می‌شود.

وام 499,000,000 تومان – دوره وام 6 ماهه

  • دوره اقساط ماهانه
  • تعداد اقساط: 6 قسط
  • هزینه دریافت وام: 14,430,412 تومان
  • مبلغ هر قسط: 88,334,256 تومان
  • هزینه کارگزاری خرید امن: 5 درصد قیمت خودرو

 

وام 499,000,000 تومان – دوره وام 12 ماهه

  • دوره اقساط ماهانه
  • تعداد اقساط: 12 قسط
  • هزینه دریافت وام: 25,434,477 تومان
  • مبلغ هر قسط: 46,463,773 تومان
  • هزینه کارگزاری خرید امن: 5 درصد قیمت خودرو

 

وام 499,000,000 تومان – دوره وام 24 ماهه

  • دوره اقساط ماهانه
  • تعداد اقساط: 24 قسط
  • هزینه دریافت وام: 46,231,486 تومان
  • مبلغ هر قسط: 25,641,440 تومان
  • هزینه کارگزاری خرید امن: 5 درصد قیمت خودرو

 

وام 499,000,000 تومان – دوره وام 36 ماهه

  • دوره اقساط ماهانه
  • تعداد اقساط: 36 قسط
  • هزینه دریافت وام: 65,548,696 تومان
  • مبلغ هر قسط: 18,799,859 تومان
  • هزینه کارگزاری خرید امن: 5 درصد قیمت خودرو

 

منبع:  mashinchi.ir

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا