مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه جدید بوگاتی شیرون سوپراسپرت معرفی شد

در سال 2019 راننده آزمایشی بوگاتی، اندی والاس پشت فرمان شیرون سوپراسپرت 300+ به سرعت چشمگیر 490 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد. مدت کوتاهی پس از این دستاورد، بوگاتی نسخه تولیدی این هایپرکار رکوردشکن را در تعداد محدود 30 دستگاه ارائه کرد اما در این نسخه، به‌منظور ارائهٔ حداکثر سرعت، بسیاری از ویژگی‌های تجملی و رفاهی شیرون حذف شده بودند. حال اما برای کسانی که قدرت و سرعت سوپراسپرت 300+ را می‌خواهند اما نمی‌توانند از خیر ویژگی‌های لوکس شیرون معمولی بگذرند، بوگاتی یک شیرون سوپراسپرت جدید را معرفی کرده است.

این نسخه جدید وعده ترکیب بهترین‌های دو جهان را داده است یعنی ارائه عملکردی که از قوانین فیزیک سرپیچی می‌کند بدون اینکه ذره‌ای از راحتی را قربانی کند. شیرون سوپراسپرت جدید از همان بدنه آئرودینامیک سوپراسپرت 300+ استفاده می‌کند. این یعنی در اینجا هم شاهد همان بدنه کشیده‌تر هستیم که به‌منظور بهینه‌سازی جریان هوا در سرعت‌های بالا، 25 سانتی‌متر طول بیشتری نسبت به شیرون معمولی دارد. دریچه‌های هوای منحنی روی گلگیرهای جلو و سر اگزوزهای دوقلو که هردو از EB110 الهام گرفته‌اند نیز از سوپراسپرت 300+ به این نسخه جدید منتقل شده‌اند.

یکی از تفاوت‌های شیرون سوپراسپرت با نسخه 300+ اما برخورداری از رینگ‌های آلومینیومی پنج پره Y شکل اختصاصی است درحالی‌که خریداران می‌توانند رینگ‌های منیزیومی شیرون پور اسپرت را هم برای آن سفارش دهند. این رینگ‌ها با تنها لاستیک‌های بازار که توانایی تحمل سرعت 500 کیلومتر بر ساعت را دارند پوشیده شده‌اند. این‌ها لاستیک‌های سفارشی میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 هستند که برای اطمینان از نداشتن کوچک‌ترین مشکلی، با اشعه X بررسی می‌شوند.

در داخل شیرون سوپراسپرت بجای آلکانترای اسپرت که در سوپراسپرت 300+ و پور اسپرت دیده بودیم، چرم، آلومینیوم و ویژگی‌های لوکس دیگری ارائه شده که برای مسافرت‌های بین‌قاره‌ای سرعت‌بالا مناسب هستند. در سینه شیرون سوپراسپرت اما همان نیروگاه 8 لیتری W16 چهار توربو قرار گرفته که مثل همان نسخه رکوردشکن، در اینجا هم 1600 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مثل سوپراسپرت 300+، حداکثر سرعت این نسخه جدید هم به‌صورت الکترونیکی روی 440 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

بااین‌وجود، شیرون سوپراسپرت به لطف قدرت بیشتر پیشرانه، هنوز هم پرفورمنس بهتری نسبت به شیرون معمولی دارد به‌گونه‌ای که ظرف 5.8 ثانیه از صفر به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و در 12.1 ثانیه به 300 کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که در رسیدن به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت هم 7 درصد از سریع‌تر از شیرون معمولی خواهد بود. در این نسخه همچنین گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه شیرون اصلاح شده و حالا دنده هفت آن 3.6 درصد طولانی‌تر است. نکته جالب اینکه شیرون سوپراسپرت در سرعت 400 کیلومتر بر ساعت از دنده شش به دنده هفت می‌رود!

از شیرون سوپراسپرت جدید 60 دستگاه ساخته می‌شود که دو برابر بیشتر از تعداد ساخت سوپراسپرت 300+ است. قیمت این نسخهٔ جدید هم 3.2 میلیون یورو اعلام شده که شاید رقم زیادی باشد اما تقریباً سه و نیم برابر از بوگاتی تک ساخت La Voiture Noire ارزان‌تر است. قرار است تولید شیرون سوپراسپرت به‌زودی آغاز شود و از اوایل سال 2022 به خریداران تحویل داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا