مکمل بنزین
گوناگونخبر

پیکاپ کوچک و ارزان فورد ماوریک معرفی شد

چند سال پیش، فورد اعلام کرد که به عرضه تمام محصولات سواری خود به جز موستانگ در ایالات‌متحده پایان خواهد داد و صرفاً روی پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها تمرکز خواهد کرد. حال این شرکت با معرفی پیکاپ کوچک ماوریک قصد دارد کسانی که قبلاً پیکاپ نداشته‌اند مثل خریداران هاچ‌بک‌ها را به سمت خود جذب کند. ماوریک که کوچک‌ترین پیکاپ فورد محسوب می‌شود، با 5,072 میلی‌متر طول و 1,715 میلی‌متر ارتفاع، 282 میلی‌متر کوتاه‌تر و 53 میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از رنجر است.

این پیکاپ کوچک جدید بصورت استاندارد با قوای محرکه هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. این قوای محرکه از یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی بنزینی با 162 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور و یک موتور الکتریکی 126 اسب بخاری تشکیل شده و مجموعاً 191 اسب بخار قدرت را به یک گیربکس CVT تحویل می‌دهد. البته این نسخه هیبریدی صرفاً به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شود که شاید برای یک وانت ناامیدکننده باشد اما مصرف سوخت تنها 5.8 لیتری آن در هر صد کیلومتر در شهر برای خریداران خوشایند خواهد بود. ماوریک هیبریدی با یک باک سوخت می‌تواند تا 800 کیلومتر را طی کند، تا حداکثر 680 کیلوگرم بار حمل کند و تا 900 کیلوگرم را بکسل کند.

کسانی که توانایی بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو بروند که 250 اسب بخار قدرت و 375 نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. این موتور هم به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود اما سامانه چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش خواهد بود. ماوریک با این موتور در صورت تجهیز به پکیج سفارشی 4K Tow می‌تواند تا 1800 کیلوگرم را بکسل کند.

برخلاف رقیب اصلی ماوریک در بازار یعنی هیوندای سانتا کروز که به‌وضوح در طراحی وام‌دار توسان است، ماوریک استایل سنتی‌تری دارد. در جلوی خودرو، نوار عریضی در میان جلوپنجره و چراغ‌های LED با طرح C شکل گیره‌ای، تا حدودی F-150 را تداعی می‌کند. در عقب نیز چراغ‌های عمودی بزرگ شباهت‌هایی به چراغ‌های رنجر دارند. فورد برای این پیکاپ یک پکیج آفرود سفارشی بنام FX4 را هم ارائه می‌کند که برای نسخه‌های مجهز به موتور اکوبوست و سامانه چهارچرخ محرک قابل سفارش خواهد بود. این پکیج لاستیک‌های بزرگ‌تر، فاصله کمی بیشتر از سطح زمین، صفحات محافظ زیر بدنه، سیستم کنترل پایین آمدن از شیب‌ها و دو حالت آفرود در انتخاب‌گر حالات رانندگی را شامل می‌شود.

ماوریک از قسمت بار 137 سانتی‌متری سود می‌برد که مملو از راه‌حل‌های کاربردی و هوشمندانه است. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به چهار حلقه D شکل، دربازکن نوشابه و یک خروجی برق 110 ولت اشاره کرد. علاوه بر این، درب قسمت بار هم به‌صورت چندمنظوره طراحی شده و می‌تواند هنگام باز شدن کمی بالاتر قرار گیرد و امکان قرار دادن اشیاء طویل به‌صورت صاف در قسمت بار را فراهم کند.

در داخل ماوریک یک نمایشگر 8 اینچی لمسی با اپل کارپلی و اندروید اتو تعبیه شده است. در اینجا همچنین سیستم FordPass Connect ارائه می‌شود که امکان خاموش یا روشن کردن خودرو، قفل یا باز کردن درها و پیدا کردن خودرو را از طریق گوشی هوشمند را فراهم کرده و مودم اینترنت وای فای با قابلیت اتصال حداکثر 10 دستگاه را ارائه می‌کند. هرچند در کابین ماوریک به‌طور گسترده‌ای از پلاستیک خشک استفاده شده تا قیمت پایین نگه داشته شود اما سطوح منحصربه‌فردی به‌خوبی این پلاستیک‌ها را پنهان کرده و فضای دلپذیری را برای سرنشینان فراهم نموده است.

علاوه بر این، در داخل خودرو فضاهای هوشمندانه‌ای برای قرار دادن اشیاء مختلف تعبیه شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به نگه‌دارنده‌های لیوان روی درها که می‌توانند بطری‌های یک لیتری را به‌صورت ایستاده در خود جای دهند، جیب درها که امکان قرار دادن تبلت یا نوت‌بوک را فراهم می‌کنند و یک سطل بزرگ زیرا صندلی عقب برای وسایل بزرگ‌تر اشاره کرد.

قیمت فورد ماوریک از تنها 19,995 دلار برای تیپ پایه XL آغاز می‌شود که با توجه به تجهیزات ایمنی استاندارد، پیشرانه هیبریدی و ظرفیت بار، رقم بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. در تیپ XLT با قیمت 22,280 دلار، کروز کنترل، رینگ‌های آلیاژی، آینه‌های جانبی برقی و… به تجهیزات خودرو اضافه می‌شود درحالی‌که تیپ لاریات با قیمت پایه 25,490 دلار هم از تریم چرمی، نورپردازی داخلی، غربیلک فرمان چرمی و پورت‌های USB در عقب برخوردار است. برای هر سه این تیپ‌ها پیشرانه 2 لیتری اکوبوست با قیمت 1,085 دلار قابل سفارش خواهد بود. فورد قصد دارد این پیکاپ جدید را از پاییز امسال به بازار عرضه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا