مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت بی‌ام‌و X3 و X4 معرفی شد

زمان به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای بی‌ام‌و X3 و X4 فرار رسیده و به همین دلیل، این شرکت نسخه جدید این دو کراس‌اوور را با تکنولوژی‌های بیشتر، ویژگی‌های جدید و اصلاحاتی در طراحی معرفی کرده است. این به‌روزرسانی شامل نسخه‌های اسپرت X3 M و X4 M هم می‌شود. بی‌ام‌و جزئیات، ویژگی‌ها، مشخصات و قیمت کل خانواده این کراس‌اوورهای جدید را منتشر کرده اما از یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای نباید انتظار تغییرات شگفت‌انگیزی را داشت.

هردو خودرو در جلو از چراغ‌های باریک‌تر، جلوپنجره بزرگ‌تر و سپر بازطراحی شده با ورودی‌های هوای مثلثی شکل در طرفین برخوردار شده‌اند که نمای زیباتری به آن‌ها بخشیده است. در عقب نیز همین داستان جریان دارد و شاهد سپرهای جدیدی هستیم ولی در اینجا گرافیک داخلی چراغ‌های X3 تغییرات بزرگ‌تری نسبت به X4 تجربه کرده است. برای هردو مدل پکیج M Sport هم قابل سفارش است که نمای تهاجمی‌تری به آن‌ها می‌بخشد بدون اینکه یک M تمام‌عیار باشند.

مدل‌های X3 M40i و X4 M40i در بیرون با جلوپنجره منحصربه‌فرد M، لوگوی M، آینه‌های جانبی M و سر اگزوزهای منحصربه‌فرد از نسخه‌های دیگر متمایز شده‌اند. مدل‌های پرچم‌دار X3 M و X4 M نیز همین تغییرات را همراه با سپر جلوی تهاجمی‌تر با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر برای خنک‌کنندگی بهتر و سپر عقب خاص M تجربه کرده‌اند.

بی‌ام‌و با الهام از سری 4 جدید، داخل X3 و X4 را هم بروز کرده است. البته ممکن است در نگاه اول کابین این دو کراس‌اوور نسبت به قبل یکسان به نظر برسد اما در اینجا اصلاحات مختلفی صورت گرفته که نمای بروزتری به آن بخشیده است. به‌عنوان‌مثال، کنسول میانی و دریچه‌های تهویه مرکزی بازطراحی شده و یک نمایشگر 10.25 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی هم در بالای داشبورد X3 قرار گرفته است.

برای X3 نمایشگر بزرگ‌تر 12.3 اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی هم قابل سفارش هستند اما این دو نمایشگر بزرگ‌ در X4 به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. مدل‌های M نیز در داخل از ویژگی‌های خاصی شامل صندلی‌های M اسپرت با لوگوی چراغ‌دار M، تودوزی چرمی مرینو، پد زانوی آلکانترا در کنسول میانی، غربیلک فرمان M و… برخوردارند درحالی‌که نسخه‌های کامپتیشن به کمربندهای ایمنی M هم مجهز خواهند بود.

مدل پایه این دو کراس‌اوور آلمانی در آمریکا یعنی مدل‌های X3 SDrive30i و X4 XDrive30i هیچ تغییری در قوای محرکه نداشته و مثل قبل از همان پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 250 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کنند. این مدل‌ها ظرف 6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسند و به حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کنند.

پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوی مدل‌های X3 M40i و X4 M40i اما حالا به تکنولوژی 48 ولت هیبریدی خفیف مجهز شده که موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود. بااین‌حال خروجی این موتور بدون تغییر باقیمانده و مثل قبل 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این دو مدل برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت تنها به 4.4 ثانیه زمان نیاز دارند و حداکثر سرعت آن‌ها به 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی X3 M و X4 M نیز مثل قبل در نسخه معمولی 480 اسب بخار و در نسخه کامپتیشن 510 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما گشتاور آن به ترتیب 20 نیوتن متر و 50 نیوتن متر افزایش یافته و حالا در نسخه معمولی 620 نیوتن متر و در نسخه کامپتیشن 650 نیوتن متر گشتاور دارد. این گشتاور بیشتر، شتاب هردو مدل را در نسخه معمولی از 4.1 به 3.9 ثانیه و در نسخه کامپتیشن از 4 به 3.7 ثانیه کاهش داده است. حداکثر سرعت این مدل‌های M روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج M Driver این رقم به 285 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

X3 و X4 فیس‌لیفت افزایش قیمت ناچیزی را تجربه کرده‌اند اما قیمت پایه مدل‌های M تغییری نداشته است؛ بنابراین، قیمت X3 M همچنان از همان 69,900 دلار و قیمت X4 M از 73,400 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت مدل پایه X3 SDrive30i از 43,700 و X4 XDrive30i از 51,800 دلار شروع می‌شود. تولید بی‌ام‌و X3 و X4 مدل 2022 از مردادماه آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا