مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید لکسس NX معرفی شد

لکسس نسل جدید کراس‌اوور NX را با تغییرات بزرگی معرفی کرده است. تولید این خودرو در سه‌ماهه سوم امسال آغاز می‌شود و قیمت آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد. نسل جدید NX مدل 2022 که به‌طور کامل از ابتدا طراحی شده است، روی پلت‌فرم جدید TNGA-K تویوتا ساخته شده که مرکز ثقل پایین‌تر و استحکام پیچشی بیشتری را فراهم کرده است. علاوه بر این، وزن نسل جدید هم تا حدود 90 کیلوگرم نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است.

نسل جدید NX در ظاهر مثل نسخه کراس‌اوور از سدان اسپرت IS به نظر می‌رسد. این کراس‌اوور لوکس ژاپنی از دماغه کاملاً جدیدی با جلوپنجره دوکی‌شکل تازه‌ای برخوردار است که برای ایجاد نمایی سه‌بعدی، داخل آن قسمت‌های U شکل کار شده است. این جلوپنجره با ورودی‌های هوای عمودی و چراغ‌های بازطراحی شده احاطه شده که دی‌لایت‌های LED به‌صورت یکپارچه درون آن‌ها تعبیه شده‌اند. این یعنی دیگر خبری از دی‌لایت‌های مجزا به شکل لوگوی نایک نیست. در پروفیل جانبی خودرو شاهد نمایی تکاملی هستیم که شباهت زیادی به نسل قبلی دارد. در همین حال، طراحی عقب خودرو هم آشنا به نظر می‌رسد اما چراغ‌های متصل‌به‌هم و نوشته LEXUS بجای لوگو از ویژگی‌های جدید این قسمت هستند.

داخل نسل جدید NX هم با متریال باکیفت‌تر و طراحی مدرن‌تر، کاملاً از نو شکل گرفته است. عناصر اصلی در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر مرکزی بزرگ است که در دو سایز 9.8 اینچی و 14 اینچی ارائه می‌شود. این نمایشگر نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی لکسس که Lexus Interface شناخته می‌شود را ارائه می‌کند. صندلی‌های جلوی بهبود یافته که به‌صورت استاندارد از گرم‌کن برخوردار هستند، فضای بیشتر سر و پا و همین‌طور فضای بار بیشتر، سانروف پانوراما و آینه عقب دیجیتالی هم از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو هستند.

علاوه بر این، خریداران می‌توانند نمایشگر سربالای 10 اینچی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، گرم‌کن صندلی‌های عقب و سیستم نورپردازی موضوعی را هم سفارش دهند که آخری با 64 رنگ مختلف، امکان انتخاب از بین 14 موضوع گوناگون مثل جنگل بارانی، غروب خورشید و… را فراهم می‌کند. در بخش ایمنی هم NX مدل 2022 به دستگیرهای در دکمه‌ای با تکنولوژی دستیار خروج ایمن مجهز شده است. این سیستم دوچرخه‌سواران یا وسایل نقلیه را در اطراف خودرو تشخیص داده و از باز کردن در توسط سرنشینان جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، NX مدل 2022 به جدیدترین نسخه از پکیج ایمنی لکسس هم مجهز شده است که شامل نوربالای هوشمند، دستیار تشخیص علائم جاده، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم پیش از برخورد بروز شده با قابلیت تشخیص خودروی مقابل و فعال کردن ترمز اضطراری برای جلوگیری از برخورد و کروز کنترل راداری پویا با مدیریت سرعت در پیچ‌ها می‌شود. در همین حال، لکسس برای NX جدید پکیج F Sport را هم ارائه می‌کند که جلوپنجره ویژه، سپرهای اسپرت‌تر، رینگ‌های آلومینیومی 20 اینچی مشکی براق و سیستم تعلیق متغیر فعال و کمک‌فنرهای پرفورمنس را به همراه دارد. این پکیج برای داخل خودرو هم صندلی‌های اسپرت دورنگ، پدال‌های آلومینیومی، غربیلک فرمان اسپرت، پارکابی‌های ویژه و تریم آلومینیومی تیره را تدارک دیده است.

برای نسل جدید NX طیف متنوعی از پیشرانه‌ها ارائه شده است. موتور پایه یک نمونه 2.5 لیتری چهار سیلندر جدید است که 203 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور که در مدل NX250 ارائه می‌شود، به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده است. این مدل در نسخه محرک جلو ظرف 8.2 ثانیه و در نسخه چهارچرخ محرک ظرف 8.6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ مدل NX350 با پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید بروند که 275 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط همان گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد اما شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را به 6.8 ثانیه می‌رساند.

خریدارانی که به دنبال مصرف سوخت پایین هستند اما باید مدل NX350h را انتخاب کنند که به یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی در عقب مجهز است. این موتور الکتریکی که سامانه چهارچرخ محرک را فراهم می‌کند، مجموع خروجی قوای محرکه را به 239 اسب بخار قدرت می‌رساند که نسبت به نسخه هیبریدی قبلی 20 درصد افزایش یافته است. به لطف این نیرو، NX هیبریدی ظرف 5.7 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 1.5 ثانیه بهتر از نسل قبلی است. مصرف سوخت این مدل هم به‌صورت ترکیبی 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده شده که 1.3 لیتر از نسل قبلی کمتر است.

خبر مهم در مورد نسل جدید NX اما اضافه شدن یک نسخه پلاگین‌هیبریدی به خانواده آن است. این نسخه که اولین محصول پلاگین‌هیبریدی لکسس محسوب می‌شود، NX450h+ نام دارد و به یک پیشرانه 2.5 لیتری، یک پکیج باطری لیتیوم یونی و یک موتور الکتریکی در عقب مجهز است. بخش عمده‌ای از این قوای محرکه از تویوتا رافور پرایم گرفته شده اما لکسس تفاوت‌های ظریفی در آن ایجاد کرده است. این نسخه پلاگین‌هیبریدی می‌تواند حدود 60 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند و قدرت حالت الکتریکی آن معادل یک موتور 2 لیتری خواهد بود. این نسخه همچنین ظرف حدود 6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هنگامی‌که باطری‌های NX450h+ خالی شوند، با شارژر استاندارد 3.3 کیلوواتی شارژ آن‌ها 4.5 ساعت طول می‌کشد اما با سفارش شارژر 6.6 کیلوواتی می‌توان این زمان را به 2.5 ساعت کاهش داد. این نسخه به یک سامانه چهارچرخ محرک جدید مجهز شده که وعده ارائه تجربه رانندگی اسپرت را داده است. این سیستم با توجه به شرایط رانندگی، گشتاور را به‌طور بهینه بین چرخ‌های جلو و عقب توزیع می‌کند. این NX پلاگین‌هیبریدی همچنین به یک سیستم پیش‌بینی رانندگی هم مجهز شده که عادت‌های رانندگی را یاد می‌گیرد، جاده‌ها را پیش‌بینی می‌کند و وضعیت ترافیک را به‌طور لحظه‌ای تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا شارژ و تخلیه باطری‌ها را بهینه کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا