مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌هاخبر

برترین خودروهای ۲۰۱۶ از نظر طراحی داخلی!

هر چقدر هم که مشخصات فنی خودروتان برای شما مهم باشد، و یا هر‌قدر به ظاهر آن اهمیت دید و آن را تماشا کنید، باز‌هم به عنوان یک راننده قسمت عمده زمانی که با خودرو شخصی خود سپری میکنید را در داخل خودرو می‌گذرانید، پس تعجبی ندارد که یکی از مهمترین ملاکهای انتخاب خودرو طراحی و فضای داخلی خودرو باشد.

Cars-5

به سنت هر ساله wardsauto که 10 اتومبیل برتر از نظر طراحی داخلی را انتخاب می‌کند در سال ۲۰۱۶ هم از بین ۴۷ کاندید این رقابت 10 خودرو بر‌اساس معیارهایی همانند: طراحی، کیفیت مواد استفاده شده، ارگونومی، امنیت، قیمت تمام شده و البته کاربر‌پسند بودن انتحاب شده اند.

نکته جالب در لیست امسال این است که برای اولین بار خودروهای لوکس این لیست را تسخیر کرده‌اند و با داشتن شش نماینده در بین 10 خودرو برتر به سلطان بلا‌منازع این لیست بدل شدهاند. این در حالیست که سال گذشته خودرو‌های لوکس تنها سه نماینده داشتند.

البته یک دلیل وجود این تعداد بالای خودروهای لوکس این است که تقریبا اکثر این خودروها با طراحی داخلی جدید در سال 2016 مواجه بودند و به همین دلیل تعداد زیادی از آنها به این لیست راه یافتند، چنانچه از 47 خودرو کاندید شده در این رقابت 19 تای آنها از دسته خودروهای لوکس بوده و آئودی به تنهایی 5 نماینده و BMW و لکسوس هر کدام سه نماینده در این کلاس خودرو داشتند.

البته باز هم این نکته قابل ذکر است که وجود این تعداد خودرو لوکس لزوما به معنای انتخاب شدن خودروهای گران قیمت نیست بطوریکه متوسط قیمت 10 خودرو برتر تنها 33 هزار دلار است.

بگذریم بهتر است به اصل مطلب و لیست منتخبین بپردازیم، این شما و این 10 خودرو منتخب 2016 در طراحی داخلی!

آئودی TT

 INT-1

دوستی میگفت “در مورد کار درستی دو خودروساز هیچ حرف و حدیثی نمی‌توان داشت، آئودی و ولوو”؛ هرچند منظور ایشان بیشتر بعد فنی و کیفی خودرو‌های این دو شرکت بود اما ظاهرا آئودی با داشتن بیش از 5 نماینده در لیست اولیه 47 تایی و حضور آئودی TT  در لیست برترین‌ها نشان‌داد این حرف حتی در مورد طراحی داخی خودروهایش هم صدق می‌کند.

نکته جالب توجه در مورد طراحی داخلی آئودی TT طراحی خاص و زیبای جلو داشبورد و کنسول این خودرو است جایی که پنل خودرو و نمایشگر آن به زیبایی با دکمه های کنترلی و کنسول ست شده‌اند و طراحی یکپارچه آن باعث میشود فضای کابین بسیار بزرگتر به‌نظر برسد، TT همچنین دراین آزمون و در قسمت مرغوبیت متریال استفاده شده هم امتیاز بالایی کسب کرد.

 

بی ام و سری 7

 INT-2

باید آخرین پرچمدار سری لوکس بی ام و را به خاطر زبان طراحی زیبای آن و ترکیب عالی با امکانات الکتریکی خودرو ستود، امکاناتی که حتی گیکهای کامپیوتری را هم برای ساعت‌ها در کابین خود سرگرم میکند. در مورد سایر موارد نیز همچنین باید گفت که این خودرو به اندازه کافی از سایر امکانات و ویژگی‌ها چنانکه در خور نام برند بی ام و باشد برخوردار است.

 

کادیلاک XT5

 INT-3

سری جدید XT5 که جانشین مدل SRX شده و در واقع یک کراس اوور متوسط لوکس بشمار می‌آید؛ مقام نخست بهترین متریال استفاده شده، و همچنین زیبایی، تناسب و طراحی داخلی در این لیست را به خود اختصاص داده است. XT5 همچنین به دلیل ارگونومی خوبی که دارد احساس راحتی بسیار خوبی را برای سرنشیان به ارمفان می آورد، در دسترس بودن کلیه کنترلر ها برای راننده هم از مزایای دیگر طراحی داخلی این خودرو است.

 

شورلت کامارو

INT-4

در بین خودرو‌های آمریکایی کامارو یکی از نوستالژیک‌ترین نامها برای ما ایرانیان است، البته این کامارو که میبینید هیچ شباهتی به آنچه ما از کامارو به یاد داریم ندارد، دلیل آنهم ساده است، آمریکایی‌ها (مانند تمام خودروسازان بزرگ دنیا) برخلاف ما ایرانیان علاقه‌ای به تولید یک مدل خودرو با یک شمایل برای ربع قرن یا بیشتر را ندارند. حالا چرا این خودرو در این لیست قرار گرفته است؟ کافیست به تصویری که از نمای داخلی این خودرو قرار داده ایم نگاهی کنید.

 

کرایسلر PACIFICA

INT-5

کرایسلر PACIFICA جدید به عنوان تنها نماینده سگمنت ون و مینی ون‌ها در این لیست دیده میشد و انصافا با شایستگی به جمع ده خودرو برتر راه یافته است

هوندا Civic


INT-6

دهمین نسل از این خودرو محبوب هوندا تقریبا ارزانترین خودرو موجود در این لیست به شمار می‌رود، اما این ارزان بودن را به سختی میتوان در نمای داخلی این خودرو دید، طراحی مدرن و اسپرت این اتومبیل و راحنی و در دسترس یودن امکانات این خودرو باعث شده که هوندا هم در این لیست قرار بگیرد.

 

لکسوس RX


INT-7

اگر لکسوس برای بیست سال است که در رده خودروهای متوسط لوکس فرمانروایی میکند قطعا یکی از عوامل مهم آن طراحی داخلی آن است، و مدل RX جدید این ژاپنی لوکس نشان داده که با حفظ ویژگیهای سنتی خود و همینطور بهبود‌هایی که داشته به جمع ده خودرو برتر این لیست پیوسته است. از جمله نکات مثبت داخل این خودرو صندلی های سرنشینان عقب است که تقریبا بصورت کامل بر می‌گردد و فضای بسیار خوبی برای حمل بار به شما میدهد.

 

مرسدس بنز GLC

 INT-8

مرسدس GLC که سابق بر این با عنوان GLK شناخته میشد همان حس و زبان طراحی کلاس S و  C را دنبال میکند اما با این تفاوت که طراحان این مدل با افزایش فضای سرنشینان جلو خودرو راحتی آن را به طرز قابل ملاحظه ای بهبود دادهاند.

 

نیسان ماکسیما

 INT-9

طراحی هشتمین نسل از خودروی ماکسیما ما را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد ، طراحی زیبای کنسول جلو بیشتر به یک خودروی لوکس شباهت دارد و بسیار فراتر خودرویی در این بازه قیمتی است.

 

ولوو XC90

 INT-10

نقل قولی که در قسمت آئودی TT گفته شد را بخاطر دارید؟ بقرمایید این هم از ولوو، تصویر گویای اصالت و کلاسیک بودن طراحی این خودرو در عین مدرن بودن آن است

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا