مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین تصاویر از نسل جدید تویوتا تاندرا منتشر شد

نسل کنونی پیکاپ فول سایز تویوتا تاندرا در سال 2007 یعنی حدود پانزده سال پیش به بازار آمد و در حال حاضر کاملاً سالخورده شده و توانایی رقابت با پیکاپ‌های گردن‌کلفت و تازه‌نفس آمریکایی را از دست داده است. به همین دلیل، تویوتا در حال آماده‌سازی نسل جدید تاندرا است و به‌زودی رسماً آن‌را معرفی خواهد کرد. حال اما به‌تازگی چند تصویر از این پیکاپ فول سایز ژاپنی به بیرون درز کرده و طراحی آن‌را کاملاً نمایان ساخته است. ظاهراً این تصاویر توسط یکی از نمایندگی‌های تویوتا منتشر شده‌اند.

تویوتا اما که از این موضوع هرگز خوشحال نیست، تصمیم گرفته یک تصویر رسمی از نسل جدید تاندرا در توئیتر خود منتشر کند. این شرکت دلیل این کار را برخی افراد دانسته که نمی‌دانند چگونه باید یک راز را مخفی نگهدارند! البته این یک رونمایی کامل همراه با انتشار مشخصات نیست و تویوتا فعلاً به انتشار همین یک تصویر بسنده کرده است. ازآنجایی‌که حدود پانزده سال از عمر نسل کنونی تاندرا می‌گذرد، انتظار می‌رفت به‌روزرسانی نسل جدید آن بسیار چشمگیر باشد و همین‌طور هم هست.

این تصویر رسمی و همان‌طور تصاویری که قبلاً افشا شدند، متعلق به نسخه آفرودی تاندرا TRD Pro هستند که جلوپنجره هشت‌ضلعی مشکی‌رنگ بزرگ با یک نوار LED زیر نوشته بزرگ TOYOTA و دو نوار LED کوچک‌تر در پایین از ویژگی‌های آن هستند. در طرفین این جلوپنجره، چراغ‌های L شکل LED با ورودی‌های هوای عمودی در زیر آن‌ها قرار گرفته‌اند. برجستگی‌هایی در طرفین کاپوت هم نمایی عضلانی و باصلابت به تاندرا بخشیده‌اند.

 

در پروفیل جانبی خودرو، دهانه گلگیرها با روکش‌های پلاستیکی پوشیده شده که همراه با لاستیک‌های بزرگ روی رینگ‌های مشکی‌رنگ، نشان‌دهنده قابلیت‌های آفرود تاندرا هستند. ازجمله ویژگی‌های بخش عقبی این پیکاپ نیز می‌توان به نوشته بزرگ TRD Pro روی درب پشتی و سه چراغ کوچک در بالای آن اشاره کرد. چراغ‌های C شکل با گرافیک دو خط عمودی هم در اینجا خودنمایی می‌کنند.

انتظار می‌رود زیر کاپوت نسل جدید تاندرا بجای پیشرانه 5.7 لیتری V8 تنفس طبیعی کنونی، یک موتور جدید V6 توربو قرار گیرد که به گفته تویوتا، قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به 381 اسب بخار قدرت و 544 نیوتن متر گشتاور نسخه فعلی خواهد داشت. احتمالاً این همان پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربوی نسل جدید لندکروزر خواهد بود که 415 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما علاوه بر پیشرانه، نسل جدید تاندرا پلت‌فرم شاسی نردبانی جدید لندکروزر را هم قرض خواهد گرفت درحالی‌که گزارش شده فنرهای شمش عقب نیز با کمک‌فنرهای پیچشی جایگزین خواهد شد. ازآنجایی‌که تویوتا وعده عرضه نسل جدید تاندرا را در سه‌ماهه چهارم امسال داده است، انتظار می‌رود به‌زودی شاهد رونمایی رسمی آن باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا