مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

فیس‌لیفت داچیا داستر معرفی شد

شرکت رومانیایی داچیا نسخه فیس‌لیفت پرفروش‌ترین محصول خود یعنی کراس‌اوور داستر را رونمایی کرده است. نسل دوم داستر پس از چهار سال حضور در بازار حالا از اصلاحات ظاهری و تکنولوژی‌های جدید بهره‌مند شده تا همچنان توانایی رقابت داشته باشد. البته در بیرون این خودرو نباید انتظار هیچ‌گونه تغییرات چشمگیری را داشته باشیم زیرا داستر پیش‌ازاین طراحی جذابی داشت که به‌خوبی با شخصیت خشن و آفرودی آن هماهنگ بود.

به همین دلیل، طی این فیس‌لیفت داچیا صرفاً با تغییراتی جزئی مثل گرافیک Y شکل چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره متفاوت مشکی‌رنگ و اسپویلر جدید عقب، کمی ظاهر کراس‌اوور محبوب خود را بروز کرده است. علاوه بر این، برای داستر فیس‌لیفت رینگ‌های 16 و 17 اینچی جدید با طراحی آئرودینامیک در نظر گرفته شده و به لیست رنگ‌های آن‌هم رنگ‌های جدیدی مثل نارنجی صحرا افزوده شده است. به گفته داچیا، این تغییرات فقط برای زیبایی نیستند و در کاهش مصرف سوخت و تولید دی‌اکسید کربن تا 5.8 گرم در هر کیلومتر هم نقش خواهند داشت.

در داخل داستر یک نمایشگر 8 اینچی کاملاً جدید برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده که به‌صورت استاندارد در همه تیپ‌ها ارائه می‌شود. دیگر موارد جدید در اینجا نیز یک محفظه اشیاء 1 لیتری جدید زیر زیرآرنجی، پورت‌های USB برای سرنشینان جلو و عقب و تودوزی پارچه‌ای جدید برای صندلی‌ها است اما پلاستیک‌های خشک در کل کابین همچنان بدون تغییر باقی مانده‌اند.

در بخش ایمنی، علاوه بر کروز کنترل و محدودکننده سرعت که قبلاً وجود داشت، حالا سیستم‌های کمک‌راننده جدیدی هم به‌صورت سفارشی ارائه شده‌اند که شامل هشدار نقاط کور، دستیار پارک، دستیار آغاز حرکت در سراشیبی‌ها، سیستم تطبیقی کنترل پایین آمدن از شیب‌ها و دوربین چند نمایی برای دید بهتر از اطراف خودرو می‌شود. علاوه بر این، سیستم مانیتور 4×4 هم قابل سفارش خواهد بود که ارتفاع‌سنج، شیب‌سنج و قطب‌نما را به نمایش درمی‌آورد.

لیست پیشرانه‌های داستر که شامل نمونه‌های بنزینی، دیزلی و دوگانه‌سوز LPG می‌شود نیز بروز شده و حالا قوانین آلایندگی یورو 6D مطابقت پیدا کرده‌اند. این موتورها شامل 1.5 لیتری دیزلی با 115 اسب بخار قدرت، 1 لیتری بنزینی با 90 اسب بخار قدرت و 1.3 لیتری بنزینی در دو سطح قدرت 130 و 150 اسب بخار می‌شود. علاوه بر این، یک موتور 1 لیتری دوگانه‌سوز LPG هم با 100 اسب بخار قدرت قابل انتخاب است که این موتور برای ارائه برد بیشتر، به مخزن LPG بزرگ‌تر 50 لیتری به همراه باک بنزین 50 لیتری مجهز شده است.

انتقال نیروی همه موتورها به‌صورت استاندارد از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی صورت می‌گیرد اما برای موتور دیزلی و موتورهای بنزینی قوی‌تر، یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه هم قابل سفارش خواهد بود. در همین حال، درحالی‌که نیروی موتور در همه نسخه‌های بنزینی و همین‌طور نسخه دوگانه‌سوز صرفاً به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، برای نسخه دیزلی سامانه چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است. داچیا پذیرش سفارشات خرید داستر فیس‌لیفت را از اواخر تابستان در اروپا آغاز می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا