مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا سیویک هاچ‌بک جدید معرفی شد

چندی پس از معرفی نسل جدید هوندا سیویک، حالا نسخه هاچ‌بک آن‌هم معرفی شده است. تعجبی ندارد که این نسخه در طراحی دنباله‌روی برادر سدان خود است و ظاهر پخته‌تری نسبت به نسل قبلی دارد که البته شاید از دید برخی کمی خسته‌کننده باشد. البته سیویک هاچ‌بک در بیرون کاملاً با نسخه سدان یکسان نیست زیرا از بخش عقبی منحصربه‌فردی با یک اسپویلر یکپارچه بهره می‌برد. در این نسخه همچنین از چراغ‌های متفاوتی استفاده شده که توسط یک نوار باریک در زیر اسپویلر به هم متصل شده‌اند.

دیگر قسمت‌های سیویک هاچ‌بک اما تا حد زیادی با نسخه سدان یکسان است که این شامل کابین با طراحی مدرن و صفحه آمپر دیجیتالی 7 یا 10.2 اینچی و همین‌طور نمایشگر 7 یا 9 اینچی سیستم اطلاعانی-سرگرمی هم می‌شود. این نمایشگر که از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار است، در بالای تریم لانه‌زنبوری زیبایی قرار گرفته است. مهم‌ترین برتری سیویک هاچ‌بک اما کارایی بیشتر آن از نسخه سدان است زیرا از امکان خواباندن صندلی‌های عقب برخوردار است که فضای بار زیادی را فراهم می‌کند. البته هوندا هنوز حجم صندوق بار این خودرو را اعلام نکرده اما گفته است که سرنشینان عقب از 36 میلی‌متر فضای پای بیشتری بهره‌مند خواهند شد.

سیویک هاچ‌بک با همان دو پیشرانه‌ای عرضه می‌شود که قبلاً در نسخه سدان دیده بودیم. این موتورها شامل یک 2 لیتری چهار سیلندر با 158 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور و یک 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 180 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور می‌شود. برای انتقال نیروی هردو موتور هم گیربکس‌های شش سرعته دستی یا CVT قابل انتخاب خواهد بود. سیویک هاچ‌بک از ساختار مستحکم‌تر، تعلیق بازتنظیم شده و سیستم فرمان اصلاح‌شده بهره می‌برد که وعده ارائه بازخورد بهتری را داده است. این تغییرات همچنین به بهبود سواری و هندلینگ خودرو کمک کرده و درعین‌حال سروصدا و لرزش را کاهش می‌دهد.

 

خریداران سیویک هاچ‌بک از نسخه ارتقاءیافته‌ای از مجموعه سیستم‌های کمک‌راننده Honda Sensing هم برخوردار خواهند شد که از پردازنده قوی‌تر، نرم‌افزار بروز شده و دوربینی با میدان دید گسترده‌تر بهره می‌برد. به لطف این بهبودها، کروز کنترل تطبیقی خودرو واکنش سریع‌تر و ترمز گیری طبیعی‌تری خواهد داشت. علاوه بر این، دستیار حفظ حرکت میان خطوط هم بهتر و طبیعی‌تر کار خواهد کرد.

برخلاف نسل قبلی سیویک هاچ‌بک که در انگلستان تولید و به ایالات‌متحده صادر می‌شد، نسل جدید در خود آمریکا در کارخانه هوندا در ایندیانا تولید خواهد شد. فروش این خودرو از شهریورماه امسال آغاز خواهد شد و هرچند هوندا هنوز قیمت آن‌را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود از زیر 20 هزار دلار آغاز شود. در آبان‌ماه نیز نسخه اسپرت Si و سال آینده نسخه پرچم‌دار تایپ R معرفی خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا