مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

عرضه تیگو 8 و تیگو 8 پرو با آپشن‌های متفاوت توسط مدیران خودرو!

خردادماه امسال بود که پایگاه خبری چرخان، اولین تصاویر از نمونه‌های مونتاژی در ایران را منتشر کرد. اینطور که معلوم است، مدیران خودرو برنامه دارد تا در ابتدا تیگو8 را با دو تیپ در ایران عرضه کند. تصاویری که ماه گذشته از اولین نمونه مونتاژی تیگو8 منتشر کردیم، پایه ترین تیپ تیگو8 خواهد بود که به نسبت، امکانات کمتری دارد. این تیپ بدون پسوند معرفی خواهد شد. تیگو8 که با لوگو ام وی ام مونتاژ میشود، دارای یک موتور 2 لیتری توربوشارژ است که با اتصال به یک گیربکس 9 سرعته CVT، توانایی تولید 170 اسب بخار، قدرت و 250 نیوتن متر، گشتاور را دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر هم 8.2 لیتر اعلام شده است.

امکانات تیگو 8

از امکانات تیگو8 بیسیک می‌توان به سقف پانورامیک به همراه سانروف، دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D، فرمان دی کات، کروزکنترل، ترمز دستی برقی به همراه اتوهولد، جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی، مانیتور لمسی به همراه آمپر دیجیتالی، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، شش ایربگ، باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌ها جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن، سامانه کنترل سرعت خودرو در سراشیبی، سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)، تریم چرمی صندلی و رودری ها، چراغ‌های PURE LED، دی لایت، مچ‌بند هوشمند (احتمالی)، هفت نفره (دارای سه ردیف صندلی)، نورپردازی کابین، تهویه مطبوع سه کاناله، گرمکن صندلی‌های ردیف اول، تنظیم صندلی راننده بصورت برقی به همراه گودی کمر، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب و جلو خودرو، تنظیمات تهویه مطبوع بصورت لمسی و نمایشگر جداگانه، سنسور نور و باران و… اشاره کرد.

در این تیپ هم‌چنین از دسته دنده خاص و معروف چری، اتوپارک، کروزکنترل هوشمند و تطبیقی، مانیتور بزرگ متصل به آمپر، رادار بین خطوط و نقطه کور و… خبری نیست.

اولین تصاویر از تیگو8 مونتاژی مدیران خودرو، منتشر شد

موتور تیگو 8

اما تیپ دوم تیگو8 که مدیران خودرو قرار است تا آن را عرضه کند، تیپ پرو است. در این تیپ که تیگو8 به صورت تیگو8 پرو شناخته خواهد شد، امکانات و مشخصات فنی متمایزی با تیگو8 دارد. بگذارید تا در ابتدا به بحث فنی این نسخه بپردازیم؛ در تیپ پرو تیگو8 شاهد مجهز شدن به یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ هستیم که دارای فناوری GDI است. این موتور با اتصال به گیربکس 7 سرعته DCT، توانایی تولید 197 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور را دارد. آنطور که اعلام شده، مصرف سوخت ترکیبی آن 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای این سگمنت خودرو بسیار مطلوب خواهد بود.اما پس از بحث پیشرانه، بزرگترین تفاوت تیگو8 پرو در مقایسه با تیگو8، بخش نمای کابین است. در این بخش که گویا قرار است تا با مانیتوری یکپارچه شده تا آمپر روبرو شویم، نمای بسیار زیبا و مدرنی را به این خودرو بخشیده است.

البته جدای از مانیتور اصلی و آمپر، تیگو8 پرو دارای مانیتور سومی هم هست که برای کنترل تهویه مطبوع در نظر گرفته شده است.

تصویر تزئینی میباشد
تصویر تزئینی میباشد

اما همانطور که قبلا گفته بودیم، در فول ترین تیپ تیگو8 در بازارهای جهانی، این خودرو دارای دسته دنده به اصطلاح خلبانی است. فهمیدن این نکته هم بد نیست که گویا در پرو تیگو8 شاهد این دسته دنده باشیم.

این احتمال هم وجود دارد که برخی امکانات حذف شده، به تیگو8 پرو برگردد. برای مثال گویا وجود رادار نقطه کور تاکنون قطعی شده و احتمال دارد که رادار بین خطوط هم یه این خودرو افزوده شود.

اما اینطور که احتمال دارد، در تیپ دوم آپشن‌هایی چون سردکن صندلی، حالت های بیشتر تنظیم صندلی‌های ردیف اول، کیفیت بهتر تریم چرمی، کیفیت بهتر سیستم صوتی، آمپر تماما دیجیتالی و… را نسبت به تیپ اولیه، بیشتر دارد.

قیمت تیگو 8 و تیگو 8 پرو

اینطور که احتمال دارد، قیمت هردو نسخه فراتر از یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان خواهد بود. البته این قیمت صرفا احتمالی بوده و از قیمت نهایی خبری به صورت رسمی وجود ندارد. شرکت مدیران خودرو قصد دارد تا بزودی خانواده خودرو تیگو8 را به بازار ایران عرضه کند. پس باید تا آن زمان صبر کرد و دید خودرو مذکور با چه قیمت و با چه سطح آپشنی معرفی خواهد شد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. خیلی گرونه . اصلا ارزش خرید نداره. همین خودرو بنام فیدیلیتی مربوط به تولیدات لوکس چری رو بهمن خودرو داره میده 655 میلیون تقریبا نصف این قیمت . چطوری میخواد رقابت کنه . در شرکتهای گرونفروش باید بسته بشه

  2. خیلی گرونه . بعیده بتونه رقابت کنه . خودرو جدید بنام فیدیلیتی مربوط به تولیدات لوکس چری رو بهمن خودرو داره میده 655 میلیون تقریبا نصف این قیمت . چطوری میخواد رقابت کنه . شرکت مدیران خودرو باید تو قیمتاش تجدید نظر جدی بکنه.

  3. اون گیربکسی که موتور ۱.۶ وصل شده ، ۷ سرعته دوکلاچه هست نه سی وی تی

  4. من نمیدونم رو چه منطقی اسم یک میلیارد میارین مگه درامد ادم عادی یا کارمند چه قدره ماشین درست میکنی واسه ثروت مندا؟ خب نمیاد اینو بخره میره ماشین اروپایی با امکانت بهتر و برند معتبر میخره واقعا تاسف اوره من که پولشو ندارم بخرم ولی داشتمم ن میخریدم

    1. کور کسی هست که ارزوی کور شدن بقیه رو داره!!! کجا ما گفتیم این ماشین خرابه یا خیلی خوبه؟!!!!!! در نظرات دیگه ای که نوشته بودی هم جوابتو دادم… یکم فکر کن چی مینویسی!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا