مکمل بنزین
تحلیلیخبر

نسخه‌های اولیه محصول جدید سایپا دیده شد!

اواخر سال گذشته بود که در برنامه تحویل اولین سری از خودرو شاهین به مشتریان، گروه خودروسازی سایپا محصول جدید دیگر خود را نیز به صورت ضمنی معرفی کرد. این محصول جدید که در واقع همان نسخه دورنگ ساینا S محسوب می‌شود، قرار است تا بزودی وارد بازار کشورمان گردد.

اما ماه‌های گذشته بود که بواسطه ارسال تصاویری توسط مخاطبان به پایگاه خبری چرخان، از سرعت گرفتن این پروژه با خبر شدیم. باتوجه به تصویر ذیل، سایپا دیگر قصد ندارد تا مانند نمونه اولیه ساینا SR، ستون این خودرو را هم با رنگ متفاوتی تولید کند. اینطور که مشخص است، تنها قسمت سقف خودرو بوده که رنگ متفاوتی از بدنه اصلی خواهد داشت. اما علاوه بر برخی تصاویر، روز گذشته تصویر دیگری از این خودرو هم بدستمان رسیده که گویای درحال اخذ برخی مجوزهاست.

اما نکته اصلی که در شیشه عقب خودرو موجود در تصویر است، چسبانده شدن برچسب لوگو پارس خودرو بوده که نشان از تولید ساینا SRها توسط این شرکت است. گویا مجموعه مدیریتی گروه خودروسازی سایپا تصمیم گرفته تا خودروهای دورنگ را شرکت پارس خودرو اقدام به مونتاژ کند.

پس در این صورت می‌توان انتظار داشت که ساینا SR مانند کوئیک R یک الگوی متفاوت نسبت به نسخه‌های بیسیک خود داشته باشد. برای مثال در کوئیک R علاوه بر رنگ متفاوت سقف، دیزاین و تریم رنگی داشبورد هم تفاوت کرده و رینگ آلومینیمی هم جایگزین رینگ آلیاژی گشته است. احتمال آن زیاد است که دقیقا همین الگوی تفاوتی در ساینا SR هم رعایت شود.

اما جدا از تغییراتی که در بندهای فوق به آنان اشاره شد، ساینا SR دقیقا امکاناتی مشابه امکانات نسخه تک رنگ (ساینا S) دارد. از امکانات مهم خانواده ساینا S می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سنسور هشداردهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • دو کیسه هوای SRS
  • راهنمای تعویض دنده GSI
  • دکمه الکتریکی صندوق پران
  • چراغ روشنایی در روز (دی لایت)
  • سیستم صوتی MP3 و USB به همراه بلوتوث
  • دماسنج محیط
  • تنظیم زاویه آینه های جانبی به صورت برقی
  • سیستم تهویه مطبوع بصورت دستی به همراه نمایشگر
  • هشداردهنده حالت کمربند ایمنی راننده
  • صندلی های عقب با قابلیت اتصال ISOFIX
  • غربیلک فرمان جدید با طرح D
  • و…

در بحث پیشرانه هم نسخه اس آر مانند نسخه اس عمل کرده؛ بطوریکه نسبت به ساینا فاز یک تغییراتی در بحث پیشرانه نیز به خود دیده و نسبت به گذشته، دریچه گاز برقی افزوده شده و بالانسر شفت موتور نیز ارتقاءهایی بخود دیده است. این موارد به همراه موارد دیگر، باعث شده تا این موتور، استاندارد آلایندگی یورو5 را کسب کند. با این حال و باتوجه به اعلام شرکت سایپا، هم‌چنان این موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی، 8 سوپاپه بوده و با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید 87 اسب بخار، قدرت و 128 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

باتوجه به برخی مسائل، احتمال دارد که سایپا شرایط فروش ساینا SR را در اواخر نیمه اول سال اعلام کرده و در نیمه دوم امسال این خودرو را وارد جاده‌های کشور کرده و به اولین مشتریان خود برسد. از لحاظ قیمتی هم احتمال آن وجود دارد که نسخه دورنگ 15 الی 25 میلیون تومان گرانتر از نسخه تک رنگ خواهد بود.

تصاویر ساینا S

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام چرخان عزیز وقتم رو هدر دادی آخه اینم شد محصول جدید ؟

  2. من چندسال پیش از کارخونه مگاموتور بازدید کردم
    واقعا اون عظمت و اون ریخت و پاش بعد 20-25 سال توانایی ساخت یک موتوری که بر پایه موتور پراید نباشه و تقویت شده موتور پراید نباشه رو نداره؟
    بابا این ماشینهای سایپا خوبن. من مدتی کوییک داشتم
    خداییش از 206 تیپ 2 با کیفیت تر و نرم تر و کم سر و صداتره، ولی با اینکه موتورش قوی تره، سر و صدای موتور داخل کابین میاد و صدای موتورش هم مثل موتورهای TU دلچسب نیست. قشنگ حس پراید رو منتقل میکنه. بخصوص تو دورهای بالاتر از 4000 حس میکنی موتور داره به در و دیوار میزنه
    تمام ماشینهای سایپا طراحی و امکانات خوب دارن ولی متاسفانه در بخش پیشرانه واقعا دارن ضعیف عمل میکنن
    اگر اشتباه نکنم همین موتورو برداشتن یه توربو گذاشتن روش نصبش کردن روی شاهین….
    میدونم تحریمیم ولی کاش یه فکری واسه موتورها بکنن

  3. از گاری‌سازها چه توقعی میشه داشت دیگه!
    اینا در یک دوره‌ای زه بغل پراید رو آپشن حساب میکردن!
    الان که دو رنگی رو آپشن حساب میکنن خیلی پیشرفت کردن!
    مرغ پخته از این حد پیشرفت و فناوری خند‌ه‌اش میگیره!

  4. این ساینا srبا همین sهیچ فرقی نمیکنه غیر از رنگ سقفش

    1. سلام؛ رنگ دکوراتیو داخلی و رینگ آلومینیومی رو هم بیشتر داره

  5. با سلام نمی دونم اقایون می تونن خودرو با کیفیت تولید کنن چراخیانت دارند درکارشون ایا خودشون محصولی رو که تولید کردند سوار میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا