مکمل بنزین
خبرشرایط فروش

شرایط متنوع فروش کوئیک آر همراه با حذف برخی شروط اعلام شد

ساعاتی پیش، گروه خودروسازی سایپا شرایط فروش فوق‌العاده و پیش فروش یک‌ساله خودرو کوئیک آر را اعلام کرد. این دو طرح که قرار است از ساعت 10 روز چهارشنبه مورخ 1400/04/16 آغاز شوند، به مدت 3 روز و به صورت شبانه روزی ادامه خواهند داشت.

در این طرح فروش و پیش فروش که شرکت سایپا اعلام کرده، تنها خودرو کوئیک آر قابل درخواست بوده و درصورت برنده شدن در قرعه‌کشی، مشتریان می‌توانند خودرو را با قیمت مصوب و قطعی در نوع شرایط فروش فوق العاده و یا با قیمتی غیرقطعی در شرایط پیش فروش خریداری کنند.

نکته مهم اینکه در این طرح‌های واگذاری خودرو، شروط ﺣﺪاﻗﻞ ﻓﺎﺻﻠﻪ از آﺧﺮﯾﻦ ﺧﺮﯾﺪ (ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﯾﺎ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺧﻮدرو) در ﺷﺮﮐﺖ‌ﻫﺎی اﯾﺮان ﺧﻮدرو و ﺳﺎﯾﭙﺎ 48 ﻣﺎه و هم‌چنین سند در رهن بودن، حذف گردیده است.

شرایط فروش فوق العاده

در این نوع از فروش کوئیک آر، قیمت خودرو به صورت قطعی و مصوب 149 میلیون و 416 هزار تومان بوده و موعد تحویل نیز حداکثر 90 روزه ذکر شده است. طیف رنگی بدنه نیز باتوجه به دورنگ بودن خودرو، سفید – قرمز و سفید – مشکی می‌باشد.

در این بخشنامه از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو هیچ‌گونه سود مشارکت و یا سود انصرافی در نظر گرفته نشده است. هم‌چنین در این شرایط فروش، نیاز به پرداخت وجه اولیه وجود ندارد و در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی، مشتریان به مدت 120 ساعت مهلت خواهند داشت تا نسبت به واریز وجه کامل خودرو اقدام کنند.

شرایط پیش فروش (با عنوان یکساله)

اما در نوع پیش فروش خودرو سایپا کوئیک آر، شاهد مبلغ پیش پرداختی در حدود 74 میلیون و 708 هزار تومان هستیم. هم‌چنین قیمت خودرو قطعی نبوده و در زمان ارسال دعوتنامه، قیمت مصوب باتوجه به زمان، محاسبه خواهد شد. موعد تحویل خودرو مذکور در این شرایط فروش باتوجه به اطلاعیه گروه خودروسازی سایپا دی، بهمن و اسفند 1400 اعلام شده است.

در شرایط پیش فروش، افراد پس از اینکه نامشان در لیست منتخبین و برندگان خرید خودرو قرار گرفت، باید ظرف 72 ساعت، مبلغ تعیین شده را که به عنوان پیش پرداخت اعلام شده، به حساب گروه خودروسازی سایپا واریز کنند.

در این طرح‌ها نیز برخی محدودیت‌هایی فعال بوده که به شرح ذیل می‌باشند:

1. ﺑﻪ ﻫﺮ ﮐﺪ ﻣﻠﯽ ﻓﻘﻂ ﯾﮏ دﺳﺘﮕﺎه ﺧﻮدرو ﺗﻌﻠﻖ ﻣﯽ‌گیرد
2. ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﻣﻠﺰم ﺑﻪ اراﺋﻪ ﮔﻮاﻫﯿﻨﺎﻣﻪ راﻧﻨﺪﮔﯽ ﺧﻮدرو (ﺣﺪاﻗﻞ ﭘﺎﯾﻪ ﺳﻮم) است
3. ﮔﺎراﻧﺘﯽ ﺧﻮدرو ﭘﺲ از 5 ﻣﺎه از زﻣﺎن ﺗﺤﻮﯾﻞ در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﺑﺮای درﯾﺎﻓﺖ ﺳﺮوﯾﺲ اوﻟﯿﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﻣﯽﮔﺮدد و در ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﮐﺎرﮐﺮد ﺣﺪاﻗﻞ 1,000ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺧﻮدرو ﻧﯿﺰ اﻟﺰاﻣﯽ اﺳﺖ
4. اﻣﮑﺎن ﺻﻠﺢ و ﻧﻘﻞ و اﻧﺘﻘﺎل ﺧﻮدرو ﺣﺘﯽ ﺑﻪ ﺻﻮرت وﮐﺎﻟﺘﻰ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﻣﺼﻮﺑﺎت ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺧﻮدرو وﺟﻮد ﻧﺪارد
5. ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺑﺎﯾﺪ در ﻫﻨﮕﺎم ﺛﺒﺖ ﻧﺎم، ﺷﻤﺎره ﺣﺴﺎب (ﺷﻤﺎره شبا) ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺧﻮد را ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ و ﻻزم اﺳﺖ از ﮐﺎرت ﻫﺎی ﺑﺎﻧﮑﯽ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﻮد ﺑﺮای وارﯾﺰ وﺟﻪ اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻤﺎﯾﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺷﻤﺎره ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪه ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﻮد ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺑﺎﺷﺪ
6. ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺑﺮای ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺣﻘﻮﻗﯽ ﻣﯿﺴﺮ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮد
7. ﮐﺪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﮐﻪ در ﻣﺮﺣﻠﻪ دوم و در زﻣﺎن وارﯾﺰ وﺟﻪ دوم ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ اﻧﺘﺨﺎب ﻣﯽ ﮔﺮدد، ﻣﯽ‌ﺑﺎﯾﺴﺖ ﺑﺎ آدرس و ﮐﺪ ﭘﺴﺘﯽ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ در ﯾﮏ اﺳﺘﺎن ﺑﺎﺷﺪ
8. اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪﮔﺎن در ﻃﺮﺣﻬﺎی ﻗﺮﻋﻪ ﮐﺸﯽ ﻗﺒﻠﯽ اﻣﮑﺎن ﺷﺮﮐﺖ در اﯾﻦ ﻃﺮح ﻓﺮوش را ﻧﺨﻮاﻫﻨﺪ داﺷﺖ
9. اﻧﺘﻘﺎل ﺣﻘﻮق ﻧﺎﺷﯽ از اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪن در ﻗﺮﻋﻪ ﮐﺸﯽ ﺑﻪ اﺷﺨﺎص ﺛﺎﻟﺚ ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ

نکات مهم این بخشنامه

ﻧﮑﺘﻪ 1: ﺑﺮای ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ دارای ﭘﻼک ﻓﻌﺎل اﻧﺘﻈﺎﻣﯽ (ﻧﺼﺐ ﺑﺮروی ﺧﻮدرو) اﻣﮑﺎن ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﻣﯿﺴﺮ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

ﻧﮑﺘﻪ 2: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻓﺎﻗﺪ ﮔﻮاﻫﯿﻨﺎﻣﻪ راﻧﻨﺪﮔﯽ ﺧﻮدرو (ﺣﺪاﻗﻞ ﭘﺎﯾﻪ ﺳﻮم) و ﯾﺎ دارای ﭘﻼک اﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﻓﻌﺎل ﺑﺎﺷﻨﺪ و در اﯾﻦ ﻃﺮح ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ، ﺿﻤﻦ ﮐﺎن‌ﻟﻢ‌ﯾﮑﻦ ﺗﻠﻘﯽ ﺷﺪن ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺗﺎ 3 ﺳﺎل اﻣﮑﺎن ﺛﺒﺖﻧﺎم درﮐﻠﯿﻪ ﻃﺮح ﻫﺎی ﻓﺮوش آﺗﯽ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺷﺮﮐﺖ اﯾﺮان ﺧﻮدرو را ﻧﺨﻮاﻫﻨﺪ داﺷﺖ.

ﻧﮑﺘﻪ 3: در ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪ فروش فوق العاده، از زﻣﺎن وارﯾﺰ وﺟﻪ ﺗﺎ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺧﻮدرو ﺳﻮد ﻣﺸﺎرﮐﺖ و اﻧﺼﺮاف ﭘﺮداﺧﺖ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

تصویر شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا