مکمل بنزین
گوناگونخبر

کم‌مصرف‌ترین خودروی تاریخ بنتلی معرفی شد

بنتلی قصد دارد تا سال 2030 به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود اما در حال حاضر در سبد محصولات خود تنها یک خودروی هیبریدی دارد که آن بنتایگا هیبریدی است. حال اما این شرکت با معرفی نسخه هیبریدی سدان فلاینگ اسپار، نقش الکتریسته را در سبد محصولات خود پررنگ‌تر گرده است. این نسخه بعد از مدل‌های دوازده سیلندر و هشت سیلندر، سومین عضو خانواده فلاینگ اسپار محسوب می‌شود.

زیر کاپوت این سدان هیبریدی یک پیشرانه 2.9 لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که 416 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک موتور الکتریکی هم 136 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را به این اعداد اضافه می‌کند تا مجموع خروجی سیستم به 544 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور برسد. این یعنی فلاینگ اسپار هیبریدی 96 اسب بخار از بنتایگا هیبریدی قوی‌تر است. به همین دلیل، سدان هیبریدی بنتلی ظرف 4.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 285 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

به لطف طراحی آئرودینامیک و همین‌طور قوای محرکه هیبریدی، گفته شده که این فلاینگ اسپار با برد بیش از 700 کیلومتری، کم‌مصرف‌ترین بنتلی تاریخ محسوب می‌شود. بااین‌وجود، سازنده بریتانیایی هنوز هیچ عددی در مورد مصرف سوخت این خودرو منتشر نکرده است. در همین حال، به لطف باطری لیتیوم یونی 14.4 کیلووات ساعتی، سدان هیبریدی بنتلی می‌تواند طبق معیارهای WLTP تا 40 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. این باطری‌ها ظرف دو ساعت و نیم شارژ می‌شوند و بنتلی تمام کابل‌های موردنیاز برای شارژ آن‌ها و همین‌طور جعبه دیواری شارژ را به‌طور رایگان ارائه می‌کند.

فلاینگ اسپار هیبریدی در ظاهر با نشان‌های Hybrid روی گلگیرهای جلو، سر اگزوزهای چهار بیضی و درگاه شارژ روی گلگیر عقب سمت چپ از دیگر نسخه‌ها قابل‌تشخیص خواهد بود. برای این خودرو 60 رنگ بیرونی مختلف قابل انتخاب است و امکان سفارش پکیج Blackline هم وجود دارد که همه تزئینات کرومی را با نمونه‌های مشکی‌رنگ جایگزین کرده و لوگوی B بال‌دار چراغ‌دار را به‌صورت استاندارد به همراه خواهد داشت. فلاینگ اسپار هیبریدی به‌صورت استاندارد با رینگ‌های 20 اینچی ارائه می‌شود اما امکان سفارش نمونه‌های 21 یا 22 اینچی که توسط مولینر طراحی شده‌اند هم وجود خواهد داشت.

در داخل فلاینگ اسپار هیبریدی همان متریال باکیفیت، آپشن‌های شخصی‌سازی متعدد و ویژگی‌های رفاهی و لوکسی که از بنتلی انتظار می‌رود وجود خواهد داشت. البته در اینجا دکمه جدید E Modes جایگزین دکمه استارت شده است. علاوه بر این، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی هم به گرافیک جدیدی برای نمایش اطلاعات اضافی در مورد قوای محرکه هیبریدی مثل شارژ باطری و برد باقیمانده مجهز شده‌اند.

مثل همه محصولات بنتلی، این فلاینگ اسپار هیبریدی هم در کارخانه خانگی بنتلی در کرو بریتانیا تولید می‌شود. خریداران می‌توانند از اواخر همین ماه، فلاینگ اسپار هیبریدی را سفارش دهند اما برای تحویل خودروی خود باید تا پایان امسال صبر کنند. بنتلی هنوز قیمت این نسخه را هم اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا