مکمل بنزین
گوناگونرپورتاژ

چگونه خلافی ماشین را استعلام کنیم؟

چگونه خلافی ماشین را استعلام کنیم؟

به گفته رئیس پلیس راهور در سال 1399، در مجموع ۹۹ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۶۷۷ اعمال قانون صورت گرفته و گواهینامه ۷۸ هزار و ۵۳۹ نفر در آستانه ضبط شدن است. با این حساب می‌توان گفت؛ که در سال گذشته بیشتر رانندگان، دست کم یک بار قوانین را نقض کرده و جریمه شده‌اند. تمامی این جرایمی که در هنگام رانندگی رخ می‌دهند، در پرونده خودرو به عنوان خلافی ثبت می‌شوند.

با اینکه روش‌های مختلفی برای آگاهی از خلافی خودرو وجود دارد؛ اما اغلب رانندگان تا زمان خرید و فروش خودروی جدید، به فکر استعلام و پرداخت خلافی نیستند. در سال‌های گذشته، دریافت ریز خلافی‌ها برای رانندگان چالشی جدی بود؛ اما اکنون با روش‌های اینترنتی و غیر حضوری، رانندگان می‌توانند از خلافی خودرو ی خود مطلع شوند. اگر می‌خواهید تمامی این راه‌ها و روش‌ها را بدانید، با ما همراه شوید تا به شما بگوییم؛ چگونه خلافی ماشین را استعلام کنیم.

استعلام خلافی خودرو، از طریق پلیس+10

قبل از گسترش اینترنت و ایجاد اپلیکیشن‌های مختلف، رانندگان برای دریافت خلافی خودرو به مراکز پلیس+10 مراجعه کرده و صورت ریز خلافی خودرو را مشاهده می‌کردند. مراجعه حضوری هنوز هم مرسوم است، اما با توجه به شرایط کرونایی و استفاده روز افزون از اینترنت از محبوبیت آن کاسته شده است. به‌طوری‌که اکثر رانندگان تنها در زمانی که قصد خرید و فروش خودرو را داشته باشند، از آن استفاده می‌کنند.

البته همه گیرشدن استفاده از اینترنت و گوشی‌های هوشمند، تنها دلایل کاهش محبوبیت این روش نبود. یکی از این دلایل، هزینه‌بر بودن دریافت ریز خلافی ماشین با مراجعه حضوری است. راننده باید برای مشاهده صورت ریز خلافی، مبلغ 30 هزار تومان را پرداخته و سپس به دستگاه ATM بانک ملی برای پرداخت خلافی مراجعه کند. همچنین مراجعه حضوری برای اغلب رانندگان، بسیار وقت‌گیر و زمان‌بر بوده. تمام این عوامل باعث شده، راه‌ها و روش‌های کم هزینه و ساده دیگری برای استعلام و پرداخت خلافی به وجود بیاید.

چگونه خلافی ماشین را استعلام کنیم؟ با پیامک!

یکی از راه‌های ساده برای استعلام جریمه خودرو، در صورت عدم دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند فرستادن پیامک است. برای دریافت ریز خلافی با پیامک کافی‌است، کد VIN را به 1101202020 اس ام اس کنید. شماره VIN یک کد 17 رقمی و ترکیبی از حروف و اعداد لاتین بوده؛ که برای هر ماشین منحصر به فرد است. می‌توان این کد را زیر لبه شیشه جلو سمت راننده و کارت ماشین مشاهده کرد.

با اینکه دریافت ریز خلافی ماشین با پیامک، نیازی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارد؛ اما ایراداتی هم دارد. دریافت خلافی خودرو با اس ام اس رایگان نبوده و هزینه هر پیامک از سوی راهور، 350 تومان تعیین شده. هم‌چنین بعد از دریافت صورت ریز خلافی‌ها، امکان پرداخت سریع آن وجود نداشته و کاربر باید با مراجعه به عابر بانک و سایر روش‌های استاندارد، برای پرداخت خلافی‌ها اقدام کند.

دریافت ریز خلافی با کد دستوری #۱۱۰*

استفاده از کد دستوری #۱۱۰*، یکی دیگر از روش‌های ساده برای استعلام خلافی‌ها است. کاربر می‌تواند با گرفتن شماره #۱۱۰*، از گوشی همراه خود و فرستادن کد VIN به صورت ریز خلافی‌ها دسترسی پیدا کند. اما این روش وقت‌گیر بوده و استعلام ماشین بعد از چند ساعت، به راننده اعلام خواهد شد. هم‌چنین امکان پرداخت ریز خلافی با کد دستوری #۱۱۰*، برای کاربر وجود ندارد و ایشان باید از سایر روش‌ها برای پرداخت جریمه اقدام کند.

استعلام رایگان خلافی خودرو، در سه سوت!

اگر تا به حال به دنبال راهی برای استعلام رایگان خلافی خودرو بوده‌اید، حتما در مورد برنامه استعلام خلافی خودرو شنیده‌اید. یکی از این برنامه‌ها آیتول است؛ که در چند ثانیه استعلام خلافی خودرو را گرفته و امکان پرداخت آن را در سریع‌ترین زمان ممکن برای راننده فراهم کرده ؛ ضمن اینکه بابت دریافت و پرداخت استعلام خلافی خودرو، هیچ هزینه‌ای از راننده دریافت نمی‌کند.

آیتول؛ بهترین نرم افزار خدمات خودرو

اپلیکیشن آیتول، علاوه بر استعلام خلافی ماشین ویژگی و قابلیت‌های دیگری هم دارد. شما با نصب برنامه آیتول، بهترین سامانه هوشمند خدمات خودرو را خواهید داشت.

شما با آیتول می‌توانید با چند کلیک ساده، خرید و تمدید بیمه شخص ثالث را انجام دهید. برای خرید یا تمدید بیمه کافیست، شماره پلاک و شماره یکتای بیمه نامه خود را وارد کنید؛ تا بعد از دیدن اطلاعات اتومبیل ، برای تمدید بیمه شخص ثالث سینا، تمدید بیمه کوثر و تمدید بیمه شخص ثالث ایران و…اقدام کنید.

به دنبال برنامه‌ای برای تعمیر و نگهداری خودرو هستید؟ آیتول را نصب کنید. اگر برای سرویس و تعمیر ماشین، زمانی ندارید استفاده از خدمات تعمیر خودرو در محل با آیتول، بهترین پیشنهاد برای شما است. فقط کافیست درخواست خود برای سرویس و تعمیر خودرو را ثبت کنید، تا سفیر آیتول در زمان و مکان مورد تایید شما سرویس ماشین را انجام دهد.

شما حتی می‌توانید برای مشاوره حقوقی، مجری تشریفات اداری و قانونی و خرید و فروش خودرو نیز، روی خدمات آیتول حساب کنید.

بهترین روش استعلام ریز خلافی خودرو چیست؟

اکنون دیگر به پاسخ پرسش چگونه خلافی ماشین را استعلام کنیم رسیده‌اید و می‌دانید که آیتول بهترین روش استعلام ریز خلافی خودرو است. پس می‌توانید همین حالا، نسبت به پرداخت به موقع جریمه و خلافی رانندگی اقدام کنید و نگذارید که این جرایم سنگین شده و افزایش یابند.

 

 

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا