مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه پیکاپ هامر توسط دانگ‌فنگ معرفی شد!

هامر یکی از نام‌های شناخته‌شده در دنیای خودرو محسوب میشود. پیشینه این نام اما در اصل به خودروی نظامی هاموی بازمیگردد که در دهۀ 80 میلادی توسط شرکت آمریکایی AM جنرال متولد شد. هرچند تولید محصولات هامر در سال 2010 به پایان رسید و این برند تعطیل شد اما در آن سوی دنیا، هامر همچنان زنده است. داستان ازاین‌قرار است که در اواسط دهه 2000، دانگ‌فنگ با شرکت AM جنرال همکاری کرد تا هاموی را برای استفاده در ارتش چین تطبیق دهد.

حال پس از حدود 15 سال تولید این خودروی نظامی در چین، دانگ‌فنگ نسخه غیرنظامی آن‌را در قالب یک پیکاپ غول‌پیکر معرفی کرده است.این خودرو که M50 نام دارد، اولین وسیله نقلیه نظامی چینی محسوب می‌شود که به نسخه غیرنظامی تبدیل شده است. M50 یک خودروی شاسی مستقل بسیار ابتدایی است که در دو نسخه پیکاپ معمولی و شاسی بدون اتاق بار ارائه می‌شود. این غول چینی طراحی بسیار قدیمی و خشنی دارد و هاموی را به یک پیکاپ تک کابین دونفره تبدیل کرده است.

البته طراحی بیرونی M50 با نسخه نظامی متفاوت بوده و از جلوپنجره منحصربه‌فرد، شیشه جلوی یک‌تکه و چراغ‌های جلوی گرد بهره می‌برد. در داخل M50 ریشه‌های هاموی کاملاً مشخص بوده و یک کنسول میانی عریض، دو صندلی را از هم جدا کرده است. بااین‌حال، کابین این پیکاپ با ویژگی‌هایی مثل رادیو، تهویه مطبوع، نمایشگر 8 اینچی و تریم‌های نقره‌ای‌رنگ، بسیار از نسخه نظامی مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

M50 خودروی واقعاً توانمندی است زیرا دانگ‌فنگ آن‌را به یک پیشرانه 4 لیتری توربودیزل جدید مجهز کرده که 200 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل است تا نیروی خود را به هر چهارچرخ بفرستد. به گفته دانگ‌فنگ، این پیکاپ عظیم‌الجثه می‌تواند تا عمق 1.2 متری آب حرکت کند که توانایی چشمگیری است. بااین‌حال، متأسفانه M50 هرگز خودروی ارزانی نیست زیرا قیمت آن در چین از 668,800 یوآن معادل 103 هزار دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا