مکمل بنزین
گوناگونگزارشتازه‌هاخبر

راه اندازی سوپر شارژرهای تسلا

مدیر عامل شرکت تسلا در طی جدیدترین ادعای خود اذعان داشت که، اتومبیل‎‌های الکتریکی غیر از خودروهای ساخته شده توسط تسلا از اواخر سال جاری می‎توانند از شبکه  Supercharger این شرکت استفاده کنند.

همچنین ایلان ماسک در حساب توییتر خود درباره این پروژه اینگونه گفته است: ما در اواخر امسال شبکه Supercharger خود را برای سایر خودروهای الکترونیکی نیز به کار می‎گیریم. وی در پاسخ به این سوال که آیا این شبکه برای همه تجهیزات الکترونیکی در مناطق خاص نیز قابل استفاده است؟ گفت: با گذشت زمان؛ در همه‎ کشور‎ها.

این شبکه شامل 2500 ایستگاه با 25000 نقطه شارژ در سراسر جهان است؛ همچنین طبق آمارهای از پیش ثبت شده بیش از 600 نقطه در سراسر انگلیس و ایرلند در حال حاضر منحصر به رانندگان تسلا است.

افتتاح این تکنولوژی برای همه برندهای تجاری افزایش قابل توجه درایورهای خودروهای هیبریدی را به همراه دارد. شرکت آماری Zap-Map تخمین می‎زند که برای مثال فقط 1137 دستگاه از حدود 25000 دستگاه شارژ در انگلیس قادر به سرعت شارژ فوق العاده سریع 100 کیلووات یا بیشتر هستند و این امر یعنی این افتتاح بزرگ و پر هزینه، نیازمند تغییر در زیر ساخت‎های آن کشوری است که قصد دارد از این سوپر تکنولوژی استفاده کند.

از سوی دیگر برای راه اندازی این شبکه در ایالات متحده آمریکا که حجم بالایی از خودرو های هیبریدی را در جاده‎‌های خود می‎بیند؛ به آداپتور‎های مخصوصی نیاز دارد که برای به کارگیری آن‎ها باید سرمایه گذاری هنگفتی انجام شود.

اما نکته ای باریکتر از مو وجود دارد؛

در حالی که ماسک عادت دارد در توییتر اعلامیه‎‌ها و خبرهای بداهه ‎ای اعلام کند، اما توییت‌‎های او اغلب طبل تو خالی است؛ برای مثال در سال 2019، وی و تسلا مجبور شدند 20 میلیون دلار جریمه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پرداخت کنند، زیرا وی به دروغ ادعا کرد که از طریق تأمین بودجه برای خصوصی کردن شرکت، خسارت به سرمایه گذاران وارد شده است.

حالا باید منتظر بود و دید که آیا این شبکه گسترده سوپرشارژر‎ها هم به بهره برداری میرسد یا خیر.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ایران هم ۶۰ سال پیش یک ایران ماسک داشت در اصل ۲ تا برادران خیامی مهندسان هیوندا میومدند تکنولوژی ایران را برای کره ی جنوبی ببرند از ماست که بر ماست آقای کوروش منصوری ورضوانی و……. برای ایران ناسیونال کار میکردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا