مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی کوتاه بر Audi RS3 2021

آئودی مجموعه‌‎ اطلاعاتی جدید از طراحی، فناوری و پیشرانه را برای نسخه جدید، نسل سوم RS3 خود منتشر کرده است.

RS3 ماه اگوست و در قالب هاچ بک و سدان و با قیمت 50900 و 51900 پوند رونمایی و به فروش می‎رسد. اولین تحویل این خودرو به مشتری تا پایان سال جاری میلادی یعنی 2021 خواهد بود.

قلب تپنده

موتور 2.5 لیتری توربوشارژ آئودی، که در 9 بار متوالی به عنوان موتور بین المللی سال انتخاب شده است، برای ورود در قالب خودرویی جدید باز می‎گردد. همانطور که این موتور در نمونه‌‎های دیگر این شرکت آلمانی موفق ظاهر شد؛ قادر است در این شاهکار جدید فولکس‌‎واگن 394 اسب بخار را از طریق یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به هر دو محور بفرستد.

این موتور به اندازه‌‎ای قدرت دارد که هم هاچ‎بک و هم سدان این مدل را از حالت سکون به 62 مایل در ساعت و در تنها 3.8 ثانیه و حداکثر سرعت اختیاری 174 مایل در ساعت برساند؛آمار و ارقامی که سرعت 456 اسب بخار A45 S 4Matic مرسدس-AMG را کاملاً جا می‎گذارد.

این محصول با دارا بودن گشتاور 369 پوند فوت؛ 20 پوند فوت بیشتر از مدل قدیمی خود دارد. در  RS3 جدید ادعا می‌شود که شتاب بیشتری نسبت به مدل قبلی خود دارد تا علاوه بر طراحی چشم‎‌نواز‎تر در مبحث موتور هم از مدل قبلی خود پیشی بگیرد.

آئودی همچنین در این مدل صدای بی نظیری را ارائه داده است. صدایی که توسط نظم منحصر به فرد سیلندرها در موتور که با کمک یک فلپ کنترل جدید سر و صدا در دهانه خروجی اگزوز، که در نقاط مختلف محدوده خودرو با توجه به حالت رانندگی انتخاب شده توسط راننده، تولید می‏‌شود. به این مجموعه یک اگزوز اسپرت RS  برای ایجاد یک نت پیشرفته را هم اضافه کنید.

شاسی

برای نسل سوم RS3 یک دستگاه تقسیم گشتاور پیش‌بینی شده است که جایگزین دیفرانسیل عقب این ماشین در مدل قدیمی می‎شود. این ذستگاه شامل یک جفت کلاچ چند دیسکی کنترل الکترونیکی برای توزیع بهتر نیرو در محور عقب نیز هست. این امر منجر به کاهش چرخش اضافی در پیچ شده و باعث می‎شود تا کنترل خودرو بسیار راحت‎تر از پیش شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا