مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

کاتالوگ رسمی بی‌وای‌دی تانگ توسط شرکت کارمانیا منتشر شد!

مدتی پیش بود که شرکت کارمانیا با انتشار اعلامیه ای به حواله داران خودروهای بی وای دی، از آنان خواست تا در موعد ذکر شده برای تعیین وضعیت به این شرکت مراجعه کنند. با اینکه کارمانیا 2 مردادماه 1400 را برای این کار اعلام کرده بود، اما باتوجه به تعطیلی یک‌سره ادارات استان های تهران و البرز، عملا روند مذکور نیز به تاخیر افتاده و از روز دوشنبه 4 مردادماه 1400 پیگیری و آغاز خواهد شد.

اما این تعیین وضعیت حواله داران، بیشتر بدلیل ورود خودرو بی وای دی تانگ به ایران بوده و قرار است تا این خودرو به عنوان محصول جدید کارمانیا محسوب شود.

در همین رابطه، این شرکت روز گذشته کاتالوگ رسمی خودرو مذکور را به صورت رسمی منتشر کرده و به همین بهانه، قصد داریم تا به صورت کوتاه، به لیست آپشنی و فنی این خودرو، نگاهی کوتاه بیاندازیم.

علی‌رغم ورود دو تیپ از بی وای دی تانگ برای آزمایش‌های فنی و هم‌چنین وجود برخی شایعاتی مبنی بر ورود این خودرو با سه تیپ به کشور، اما می‌توان دید که کارمانیا در کاتالوگ، صرفا یک تیپ از تانگ را معرفی کرده است.

طبق کاتالوگ منتشره و همان‌طور که قبلا نیز پایگاه خبری چرخان اعلام کرده بود، تانگ در نظر گرفته شده برای بازار ایران، مجهز به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بوده که با اتصال به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 202 اسب بخار، قدرت و 320 نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته لازم به ذکر بوده که فناوری استفاده شده در موتور، از نوع GDI است.

از نظر امکاناتی هم خودرو بی وای دی تانگ دارای امکاناتی مانند رادارهای نقطه کور، هشدار خروج از خط و پیشگیری از تصادف، جک برقی صندوق عقب به همراه اتوترانک، سنسور نور و باران، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، دوربین 360 درجه، رادار و کروز کنترل، 7 نفره، تنظیم برقی صندلی های ردیف اول به همراه حافظه صندلی راننده، سقف پانورامیک، مانیتور لمسی چرخان، آمپر دیجیتالی، تهویه مطبوع سه کاناله، 6 ایربگ ایمنی، سیستم پایش خودرو در سراشیبی، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، گرمکن و سردکن صندلی های راننده و سرنشین جلو،دوربین ثبت وقایع، سامانه کنترل پایداری، سیستم چرخش خودکار آینه جانبی به هنگام دنده عقب، 9 بلندگو و… را دارد.

با مطالعه و مشاهده لیست آپشنی مذکور، می‌توان فهمید که تنها درصورت واگذاری خودرو تانگ با قیمت مناسب، میتواند کار را برای رقبا سخت‌تر کند. البته که باتوجه به قیمت بازارهای جهانی این خودرو، اصلا قیمت ارزانی نمی‌توان برای این خودرو پیش بینی کرد.

شما مخاطبان پایگاه خبری چرخان می‌توانید در ذیل، کاتالوگ رسمی منتشر شده توسط شرکت کارمانیا برای خودرو BYD TANG را مشاهده کنید.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا