مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا به خریداران لندکروزر جدید اجازه فروش نمی‌دهد!

هرچند تویوتا لندکروزر به دلیل کاهش فروش از بازار ایالات‌متحده حذف شد اما این آفرودر نمادین ژاپنی در سایر مناطق جهان موفقیت تجاری بسیار بزرگی برای تویوتا به دنبال داشته است. به‌عنوان‌مثال، برای نسل جدید لندکروزر که با کد LC300 شناخته می‌شود، در ژاپن بیش از 22 هزار سفارش خرید دریافت شده است. حال اما در اقدامی عجیب، تویوتا خریداران لندکروزر جدید را از فروش خودروی خود منع کرده است.

طبق گزارش‌ها، خریداران باید با امضای تعهدی، توافق کنند که خودروی خود را نفروشند. گفته می‌شود خریداران تا یک سال پس از تحویل لندکروزر، حق فروش آن‌را ندارند و اگر چنین کاری انجام دهند، دیگر اجازه خرید محصولات تویوتا را نخواهند داشت. فعلاً مشخص نیست که این منع فروش تا چه زمانی ادامه خواهد داشت اما به نظر می‌رسد تخطی از این ممنوعیت، پیامدهای جدی‌تری هم برای خریداران در پی داشته باشد.

اما چرا تویوتا چنین تصمیمی گرفته است؟ بدیهی است که این شرکت می‌خواهد با این کار از ایجاد بازار سیاه و فروش لندکروزر توسط خریداران در مناطقی که این خودرو محبوبیت زیادی دارد جلوگیری کند. علاوه بر این، تویوتا با محدود کردن تعداد فروش لندکروزر به هر نفر، در تلاش است که تا جای ممکن این خودرو را به دست کسانی برساند که واقعاً آن‌را برای استفاده شخصی خود می‌خواهند.

تویوتا همچنین در مورداستفاده از لندکروزر جدید توسط گروه‌های تروریستی هم نگرانی‌هایی دارد زیرا این اتفاق قبلاً برای نسخه‌های قدیمی لندکروزر و همین‌طور وانت هایلوکس رخ داده بود. به همین دلیل، کسانی که برای خرید لندکروزر LC300 ثبت‌نام می‌کنند باید تأیید کنند که خودرو را برای صادرات یا فروش مجدد خریداری نمی‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا