مکمل بنزین
گوناگونخبر

لادا نیوا برانتو معرفی شد، یک شاسی‌بلند آفرودی ارزان‌قیمت

لادا پذیرش سفارشات خرید برای نیوا برانتو را آغاز کرده است. برانتو درواقع نسخه‌ای خشن‌تر از نیوای قدیمی و مشهور است. این شاسی‌بلند روسی از سال 1977 تاکنون با به‌روزرسانی‌های جزئی در حال تولید است. نسخه برانتو در ابتدا به‌عنوان یک پکیج تیونینگ افترمارکتی برای نیوا ارائه می‌شد اما وقتی آوتوواز (شرکت مادر لادا) شرکت برانتو را خرید، این نسخه به یک آپشن کارخانه‌ای تبدیل شد.

یکی به‌روزرسانی‌های نیوا برانتو مدل 2022 تغییرات اندکی در داخل است که برای اولین بار در نیوا لجند مدل 2020 معرفی شد. البته داشبورد نیوا هنوز هم شبیه خودروهای دهه 80 میلادی است ولی حالا به صفحه آمپر جدید، صندلی‌های راحت‌تر با گرم‌کن، سیستم تهویه جدید و چراغ‌های داخلی مدرن‌تر مجهز شده است. همچنین به گفته لادا، این نیوا برانتوی جدید از لحاظ سروصدا و لرزش داخلی هم بهبود پیدا کرده که آن‌را به خودروی مناسب‌تری برای استفاده‌های روزانه تبدیل می‌کند.

نیوا برانتو در دو تیپ مختلف به نام‌های لوکس و پرستیژ ارائه می‌شود که تیپ لوکس از سپرهای فلزی، بچه گلگیرها و رینگ‌های 15 اینچی با لاستیک‌های آل‌ترین برخوردار است. تیپ پرچم‌دار پرستیژ اما با سپرهای پلاستیکی، جلوپنجره بازطراحی شده، چراغ‌های مه شکن، بچه گلگیرهای پلاستیکی و محافظ رکاب‌ها، نمای مدرن‌تری دارد. تجهیزات سفارشی این خودرو هم شامل یک پانل چراغ‌دار روی سقف و رنگ بیرونی استتاری ویژه می‌شود که برای پنهان کردن نیوا در طبیعت ایده‌آل خواهد بود؛ اما علیرغم این به‌روزرسانی‌ها و نام‌های گران‌قیمتی که برای تیپ‌های مختلف نیوا در نظر گرفته شده، این آفرودر نمادین هنوز هم ویژگی‌های خشن و سرسختی خود را حفظ کرده و قیمت مناسبی دارد.

مثل دیگر نسخه‌های نیوا، زیر کاپوت برانتو هم همان پیشرانه 1.7 لیتری بنزینی تنفس طبیعی قرار دارد که 83 اسب بخار قدرت و 130 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی آن از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی و سیستم 4WD به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته برانتو به‌عنوان نسخه‌ای آفرودی‌تر به دیفرانسیل‌های قفل شونده در جلو و عقب، محور عقب مستحکم‌تر و تعلیق تقویت‌شده با 240 میلی‌متر فاصله از زمین مجهز شده است. لادا قیمت نیوا برانتو مدل 2022 را اعلام نکرده اما نباید خیلی از نیوا لجند گران‌تر باشد که در روسیه قیمتی بین 8600 تا 9700 دلار دارد.

برای یادآوری، لادا که عضوی از گروه رنو-نیسان است، اعلام کرده که نسل جدید نیوا را بر اساس پلت‌فرم CMF-B رنو خواهد ساخت و در سال 2024 به بازار عرضه خواهد کرد. بااین‌حال، فعلاً مشخص نیست که با آمدن نسل جدید آیا نیوای قدیمی پس از حدود نیم قرن تولید به پایان عمر خود خواهد رسید یا نه اما هنوز این احتمال وجود دارد که لادا به تولید این خودروی آفرودی ادامه دهد تا جایگزین ارزان‌قیمتی برای مدل جدید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا