مکمل بنزین
گوناگونخبر

ساخت آخرین بوگاتی دیوو به پایان رسید

حدود سه سال پیش بود که بوگاتی روکش‌ها را از روی مدل جدید دیوو کنار زد. این هایپرکار تولید محدود برای اولین بار در فستیوال پبل بیچ 2018 رونمایی شد و حالا ساخت آخرین دستگاه آن به پایان رسیده است. به گفته بوگاتی، آخرین دیوو از 40 نمونه برنامه‌ریزی‌شده برای تولید، به یک خریدار اروپایی تعلق دارد.

این دیوو در مقایسه با نمونه‌های قبلی که رنگ‌های جالبی داشتند، کمی معمولی‌تر به نظر می‌رسد زیرا بدنه آن به رنگ آبی بوگاتی EB 110 LM درآمده و رنگ آبی کربن نیز در پس‌زمینه خودنمایی می‌کند. در داخل کابین رنگ آبی بیشتری به‌ویژه آبی مسابقه‌ای فرانسه با طرح آبی تیره و کربن خاکستری دیده می‌شود.

هرچند شاید این دیوو در مقایسه با نمونه‌های قبلی کمی معمولی‌تر به نظر برسد اما هنوز هم خودروی کاملاً منحصربه‌فردی است زیرا به گفتهٔ بوگاتی، هیچ دیوویی با دیگری یکسان نیست. خریداران از همان ابتدا در فرایند طراحی این خودرو درگیر بوده و شرکت از نظر شخصی‌سازی رنگ و متریال دست خریداران را کاملاً باز گذاشته است. البته بدنه خودرو داستان دیگری داشته و با مجموعه‌ای از قطعات آئرودینامیکی، تمرکز بیشتری روی داون‌فورس دارد. زیر همه این‌ها هم اسکلت و قلب بوگاتی شیرون یعنی نیروگاه 8 لیتری W16 چهار توربو با 1500 اسب بخار قدرت پنهان شده است.

تولید همین تعداد محدود از دیوو، سه سال طول کشید. بوگاتی این خودرو را فقط به برخی از مالکین خاص شیرون فروخت و همهٔ 40 دستگاه آن حتی پیش از رونمایی رسمی به‌طور کامل فروخته شدند. این خریداران 5 میلیون یورو برای داشتن دیوو در پارکینگ خود پرداخت کردند اما با توجه به تولید محدود بودن این خودرو، قطعاً در آینده ارزش آن افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا