مکمل بنزین
خبررپورتاژ

4 روش برای جلوگیری از سرقت صندوق عقب خودرو؛ راهکارهایی ساده و کارامد

متاسفانه آمار سرقت وسائل نقلیه در ایران به شکل حیرت‌آوری بالا است و 40 درصد کل آمار این اموال مسروقه را خودروها تشکیل داده‌اند. به‌طور میانگین به ازای هر 2.5 دقیقه یک ماشین در کشور به سرقت می‌رود. تنوع روش‌های دزدی و بی‌توجهی بسیاری از افراد در بالابردن امنیت خودرو از دلایل این موضوع هستند.

در بعضی موارد نیز خودرو از امنیت خوبی برخوردار است، یا اینکه سارق بنا به هر دلیلی نمی‌تواند به داخل خودرو دست پیدا کند. در چنین وضعیتی بسیاری از سارقین دست از سر خودرو بر نداشته و سراغ صندق عقب ماشین می‌روند! با این‌کار سارق تمام اموال موجود در صندق را خالی خواهد کرد و حداقل ضرر مالی را به مالک می‌رساند. به همین دلیل در این مقاله به شما چهار روش ساده اما بسیار کاربردی برای جلوگیری از سرقت صندوق عقب خودرو را آموزش می‌دهیم.

1- بهترین روش جلوگیری از سرقت صندوق عقب؛ خرید ردیاب و ابزار امنیتی

چه روشی را بهتر از بالا بردن سطح امنیت خودرو می‌توان برای مقابله با سرقت خودرو نام برد؟ تفاوتی ندارد که سارق در حال کلنجار رفتن با در خودروی شما است، یا اینکه به سراغ صندق عقب رفته است، در هر صورت وجود ابزار امنیتی مانند خرید ردیاب خودرو، شما را یک گام جلوتر از او قرار خواهد داد.

خوشبختانه با صرف هزینه‌ای مناسب می‌توان سطح امنیت ماشین را بالا برد و خطر سرقت را به حداقل رساند. با پیشرفت تکنولوژی، فناوری ساخت انواع دزدگیرها و جی پی اس خودرو نیز به طور چشمگیری توسعه یافته است. فروشگاه ایران رهیاب یک مرجع مطمئن و کامل از مدرن‌ترین تجهیزات امنیتی خودرو است که می‌توانید با بررسی و شناخت کالاهای مختلف خرید خود را انجام دهید.

 

2- برای جلوگیری از سرقت صندوق عقب، سوراخ بالای قفل آن را بپوشانید

یکی از نکات عجیب طراحی بسیاری از خودروها، به خصوص ماشین‌های تولید داخل کشور، وجود یک سوراخ کوچک بالای قفل صندوق عقب آن‌ها است! احتمالا ساده‌ترین روش باز کردن در صندوق برای سارقین وجود همین منفذ کوچک باشد. استفاده از این تکنیک چنان راحت است که می‌توان با هر تکه‌ی فلزی که اندکی در مقابل خمیدگی مقاومت دارد، صندوق را باز کرد.

خوشبختانه مقابله با این شیوه از سرقت راحت بوده و با صرف اندکی زمان و بدون صرف هزینه بالا، قابل انجام است. یک پیچ که مناسب اندازه سوراخ بالای قفل باشد  تهیه کرده و به دقت آن را در منفذ مورد نظر جاگذاری کنید. با کمک این روش راه باز کردن صندوق عقب خودرو شما برای بسیاری از سارقین از دسترس خارج خواهد شد.

3- با انتخاب جای پارک درست از سرقت صندوق عقب جلوگیری کنید!

از مشکلات رایج و یکی از دردسرهای خسته‌کننده رانندگی، پیدا کردن جای پارک مناسب است. روز به روز به تعداد ماشین‌ها، به‌خصوص در کلان شهرها افزوده می‌شود. ترافیک بالا و نبود فضای کافی گاهی راننده را مجبور می‌کند تا ماشین را در محلی دور از مقصد خود پارک نماید. زمانی که خودرو در مکانی خلوت و کم رفت و آمد قرار بگیرد، یک فرصت بسیار خوب برای سارق خواهد بود تا به راحتی دست به سرقت بزند.

تا جایی که می‌توانید خودرو را در محلی مناسب مانند پارکینگ‌های عمومی، خصوصی یا خیابان‌های شلوغ پارک کنید. با پارک کردن خودرو در مکانی خلوت و بدون نگهبان یا جاهای کم نور، کار را برای سارقین راحت خواهید کرد. اگر هم شرایط شما به گونه‌ای است در بسیاری از مواقع مجبور به پارک خودرو خود در محلی نچندان مطمئن هستید، استفاده از دستگاه جی پی اس مخفی تا حد زیادی امنیت ماشین شما را بالا خواهد برد.

4- استفاده از قفل‌های ضد سرقت الکترونیکی برای صندوق عقب خودرو پراید

اکثر خودروهای تولید داخل کشور به خصوص ماشین‌های مدل پایین، مشکل عدم کیفیت قطعات را دارند. همان‌طور که می‌توان حدس زد، پراید در صدر این لیست قرار دارد. شرکت ساپیا با حداقل امکانات امنیتی پراید را به بازار عرضه می‌کند و این خریدار است که باید بعد از تحویل گرفتن ماشین به فکر امنیت آن باشد.

قفل صندوق عقب خودرو پراید نه تنها راحت باز می‌شود، بلکه به دلیل کیفیت نامطلوب با اصابت چند ضربه خواهد شکست. بنابراین صاحبین ماشین پراید بهتر است قفل صندوق عقب خودور را تعویض کرده و از مدل قفل‌های ضد سرقت الکترونیکی استفاده کنند.

این نوع از قفل‌ها به‌جای قفل اولیه ماشین نصب می‌شوند و با توجه  به مکانیزم خوبی که دارند تا زمانی‌که صاحب اتومبیل سیستم را غیر فعال نکند، باز نخواهند شد. جنس قفل‌های ضد سرقت الکترونیکی از فلز و پلاستیک فشرده است و مقاومت بسیار خوبی دارد.

تا حد امکان اشیاء قیمتی را در صندوق عقب خودرو قرار ندهید

با رعایت نکات بالا، امنیت خودرو شما و البته صندوق عقب آن تا میزان قابل توجه‌ای بالا خواهد رفت. اما همیشه امکان این وجود دارد که سارقی بتواند به صندوق عقب خودرو شما دسترسی پیدا کند. تا حد ممکن از قرار دادن اشیاء و مدارک مهم داخل صندوق عقب ماشین خودداری کنید. با رعایت همین نکته اگر هم صندوق عقب مورد سرقت واقع شود، از ضرر مالی سنگین جلوگیری خواهد شد.

خرید بهترین چی پی اس خودرو و انواع ردیاب در ایران رهیاب

در این مقاله به بررسی بهترین روش‌های جلوگیری از سرقت صندوق عقب خودرو پرداختیم. یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از هر نوع دستبرد به خودرو، استفاده از ردیاب‌ها و دزدگیرها است. با تحقیق درباره ردیاب‌ها و خواندن مقالاتی مانند چگونه با جی پی اس شخصی را پیدا کنیم؟ پی به اهمیت وجود ردیاب‌ها در خودرو خواهید برد.

ایران رهیاب بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ردیاب اتومبیل و انواع جی‌پی‌اس‌های شخصی در بازار ایران است. همکاران ما در ایران رهیاب آماده گفتگو و راهنمایی شما عزیزان هستند. برای آشنایی با محصولات ایران رهیاب و خرید انواع جی‌پی‌اس ماشین با شماره 22410328-021 و 22171062 -021 تماس حاصل کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا