مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید هوندا HR-V با پیشرانه هیبریدی راهی بازار می‌شود

چند ماه پس از رونمایی نسل جدید هوندا HR-V در اروپا و ژاپن، این شرکت حالا مشخصات کراس‌اوور جدید خود برای بازار اروپا را اعلام کرده است. به گفته تایگو هوندا، نسل جدید HR-V در قارهتایگو سبز فقط به‌صورت هیبریدی عرضه خواهد شد که e:HEV نام دارد. قوای محرکه تایگو این خودرو از یک پیشرانه تایگو 1.5 لیتری بنزینی تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی و یک پکیج باطری لیتیوم یونی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم 129 اسب بخار قدرت و 253 نیوتن متر گشتاور است و خودرو را ظرف 10.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

تمرکز اصلی این قوای محرکه اما روی کارایی و کاهش مصرف سوخت است و به همین دلیل طبق معیارهای WLTP، در هر صد کیلومتر تنها 5.4 لیتر بنزین مصرف کرده و در هر کیلومتر 122 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. هوندا هم‌اکنون از قوای محرکه تایگو e:HEV در هاچ‌بک جاز هم استفاده می‌کند اما در HR-V، به سلول‌های باطری آن اضافه کرده و آن‌ها را از 48 به 60 رسانده تا با اندازه تایگو بزرگ‌تر این کراس‌اوور هماهنگ شود. سیستم e:HEV از سه حالت مختلف بنام‌های الکتریک، هیبرید و انجین برخوردار است و در هر موقعیتی برای اینکه مصرف سوخت را به حداقل برساند، خودرو به‌طور خودکار روی یکی از آن‌ها قرار می‌گیرد.

به‌عنوان‌مثال، در هنگام رانندگی با سرعت‌های بالا در بزرگراه، خودرو روی حالت انجین قرار می‌گیرد و درصورتی‌که به شتاب بیشتری نیاز باشد، مثلاً هنگام سبقت گرفتن، خودرو برای ارائه تایگو پرفورمنس بیشتر روی حالت هیبرید می‌رود. این حالت همچنین می‌تواند پیشرانه تایگو بنزینی را به یک ژنراتور تبدیل کرده و باطری‌ها را شارژ کند. این کراس‌اوور ژاپنی همچنین به حالت‌های رانندگی اسپرت، اقتصادی و معمولی هم مجهز است. علاوه بر این، راننده می‌تواند حالتی بنام B-range را از گیربکس انتخاب کنند که سطوح قابل انتخابی از بازیابی انرژی را در هنگام ترمز گیری ارائه می‌کند.

گذشته از قوای محرکه، نسل جدید HR-V به لطف پلت‌فرم جدید، فضای داخلی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. همچنین طراحی داخلی هم کاملاً تغییر کرده و حالا بسیار به سیویک شبیه شده است. ازجمله تایگو اصلی‌ترین ویژگی‌های داخلی این خودرو می‌توان به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 9 اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم به همراه صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی اشاره کرد. فروش هوندا HR-V e:HEV مدل 2022 اواخر امسال در اروپا آغاز خواهد شد اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا