مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

نمایش کانسپت چینی هونگکی در نمایشگاه پکن!

بالاخره نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ کار خود را آغاز کرد. Hongqi که به عنوان زیرمجموعه برند چینی فاو شناخته می‌شود با یک کانسپت به پکن آمده است. B-Concept با  جلوپنجره مشبک زیبا و آرم پرچم شکل هونگکی رو کاپوت جلو، توجه بسیاری را در روز اول نمایشگاه معطوف به خود کرد. با نگاه به این سدان بزرگ به راحتی می‌توان طول کم صندوق عقب و طول بیشتر قسمت جلویی آن را تشخیص داد. کانسپت هونگکی که شباهت بسیاری با محصولات لینکلن دارد، براساس پلتفرم بدنه سدان آئودی A6L طراحی و ساخته شده است. آئودی A6L به عنوان اولین محصول مشترک فاو و فولکس واگن در چین تولید شد. البته بنظر می‌رسد همکاری بین فاو و آئودی موجب پدید آمدن یک خودرو مشترک بین هونگکی و لینکلن شده است.

hongqi-concept-b-china-2-660x354  

در فضای داخلی کانسپت چینی اثری از دکمه‌های فیزیکی دیده نمی‌شود و تمام فضای داخلی خودرو را صفحه نمایش‌های دیجیتالی احاطه کرده‌اند که قسمت‌های مختلف خودرو از طریق آنها قابل دسترسی خواهند بود. سیستم صوتی در کنار بلنگوهای باکیفیت امکانات صوتی خوبی هستند که هونگکی در اختیار راننده قرار داده است. در قسمت کابین عقب فضای بزرگ و زیبا باعث شده است که رانندگان چینی به راحتی بتوانند از چای سنتی کشورشان در طول سفر لذت ببرند. نکته جالب این خودرو قسمت فرمان است، در وسط غربیلک فرمان یک صفحه نمایش LCD قرار داده شده، البته این صفحه نمایش جای تعجب دارد چرا که در قسمت وسط غربیلک عملا باید کیسه هوای راننده وجود داشته باشد و فعال شود، پس این کیسه هوا چگونه کار می‌کند؟

با توجه به اینکه خودروساز چینی فقط با هدف نمایش این محصول را به پکن آورده است. اطلاعاتی از مشخصات فنی آن ارائه نداده اما پیش بینی می‌شود B-Concept همانند آئودی A6L از چند پیشرانه ۴ تا ۶ سیلندری بهره ببرد. کانسپت زیبای هونگکی قرار است بین یک تا دو سال دیگر در جاده‌های چین قابل مشاهده باشد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا