مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

نسخه جدید ام وی ام ایکس55 وارد ایران شد؛ (تصاویر)

سال گذشته بود که پایگاه خبری چرخان، لیست تقریبا کاملی از خودروهای جدید شرکت مدیران خودرو که قرار بود در کشورمان عرضه شوند را معرفی کرد. اما هرچه که می‌گذریم، این شرکت در تایم برنامه‌ریزی شده، محصولات جدید خود را وارد بازار میکند.

اما در تازه ترین اخبار، می‌توان دید که گویا شرکت مدیران خودرو روند متفاوتی را در پیش گرفته و قصد دارد تا نسخه‌های فیس لیفت و ارتقاء یافته تمامی محصولاتی را که عرضه می‌کند را به بازار کشورمان معرفی کند. در جدیدترین اخبار که می‌توانید هم در سایت چرخان و هم در پیج رسمی این سایت در اینستاگرام مطالعه و دنبال کنید، مدیران خودرو اولین نسخه‌های آزمایشی چری آریزو6 پرو، آریزو5 توربو جدید و… را وارد ایران کرده است.

اما در جدیدترین تصاویر و سوژه‌های ارسالی شما مخاطبین پایگاه خبری چرخان، نشان از ورود اولین نسخه‌های آزمایشی ام وی ام ایکس55 فیس لیفت به کشور را می‌دهد.همانطور که مستحضرید، در این نسخه شاهد تغییر سپر جلو و به خصوص جلو پنجره هستیم. این طراحی که به تازگی به امضا شرکت چری تبدیل گردیده، پیش تر در نسل جدید تیگو7 و نسخه فیس لیفت تیگو8 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. واقعا استفاده از جلوپنجره کوچک‌تر و وجود المان‌های مشبک، طراحی ایکس55 جدید را پخته تر کرده است.

اما در بخش جانبی خودرو، تفاوت چندانی نسبت به مدل قدیمی دیده نمی‌شود. در قسمت باربند و پایین درها طراحی با رنگ کرومی دیده می‌شود و رینگ‌های آلومینیومی جدید و تراش خورده در این خودرو با دو رنگ مشکی و نقره‌ای طراحی شده‌اند. بنا بر اطلاعات منتشرشده، ام وی ام X55 جدید در بازار چین، بسته به تیپ، به رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی مجهز است.

البته لازم به ذکر بوده که همچنان شرکت چری در چین، نسخه قبلی محصولات خود را نیز عرضه می‌کند! (مثل ایران 😀 )

اگر از دنبال کنندگان و علاقه‌مندان به برند چری باشید، قطعا خواهید دانست که سبک و امضای طراحی چری در نمای پشت خودرو، به چراغ‌های متصل به هم خلاصه می‌شود. البته چری در تیگو4 (تیگو5 ایکس) و یا همان ام وی ام ایکس55 جدید، صرفه جویی کرده و بجای استفاده از چراغ‌های کشیده، از استیل استفاده کرده است. (البته بهتر است بدانید که چری همین محصول را به یکی از زیرمجموعه‌های خود، یعنی شرکت کووین نیز واگذار کرده و تیگو5 ایکس تحت برند و طراحی کووین هم تولید و عرضه می‌شود)

اما هرچه که باشد، نمی‌توان تفاوت فاحشی را میان نسخه جدید و قبلی ام وی ام ایکس55 قائل شد. ولی لازم به ذکر بوده که خط کرومی بین دو چراغ ضخیم تر شده و جز رنگ سپر عقب، که تغییر کرده و دورنگ شده، تغییر دیگری را در نمای عقب خودرو نمی‌بینیم.

به جذابترین تغییر ایکس55 جدید می‌رسیم. کابین و بصورت خاصه، داشبورد! همین جا بگویم که ایکس55 جدید، دقیقا نسخه مینی تیگو8 پرو محسوب می‌شود؛ زیبا، پرامکانات و با شتابی قابل قبول…

در کابین خودرو، شاهد بکار برده شدن دسته دنده جدید شرکت چری هستیم. برخی خلبانی می‌نامند، برخی دیگر کپی از دسته دنده های BMW! (شاید گفتنش ربطی به این متن نداشته باشد، ولی بهتر است بدانید که به جز خودروهای بی ام و، اولین خودرویی که با چنین دسته دنده ای در ایران عرضه شده، هاوال اچ9 های شرکت بهمن موتور است!).

چری تصمیم گرفته تا داشبورد خودروهای سری تیگو مانند 5 ایکس، 7، 7 پرو و 8 را مشابه همدیگر کند. در قسمت جلوآمپر، یک صفحه نمایش ۷ اینچی دیده می‌شود که احتمال دارد درصورت ورود به بازار ایران، با آمپری که در ایکس55های حال حاضر بازار ایران بوده، یکسان باشد. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو از طریق صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی در دسترس قرار می گیرد. طراحی داخلی با تلفیق رنگ‌های مشکی و نقره‌ای انجام گرفته است و در قسمت داشبورد و کنسول وسط سبک جدید طراحی‌های داخلی کمپانی چری دیده می‌شود. تنظیمات تهویه دکمه‌ها طراحی جدیدی دارند.

امکانات و پیشرانه

ام وی ام ایکس55 هم اکنون توسط مدیران خودرو با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه می‌گردد. این موتور با اتصال به یک گیربکس 6 سرعته دوکلاچه، توانایی تولید 147 اسب بخار، قدرت و 210 نیوتن متر، گشتاور را دارد. باتوجه به ارتقاء های انجام شده، احتمال دارد که شرکت مذکور، ایکس55 جدید را با پیشرانه آپدیت تری وارد خطوط تولیدی خود کند. با همین آپدیت، قدرت اسب بخار به 156 و گشتاور هم به 230 نیوتن متر می‌رسد. (یعنی دقیقا همان پیشرانه نصب شده برروی خودرو فیدلیتی).

حال شما دریابید که این موتور و گیربکس که برروی فیدلیتی نتیجه قابل قبولی داشته، در خودرویی مانند ایکس55 جدید که ابعادی به مراتب کوچک‌تری دارد، قطعا شتاب بسیار بهتری را در اختیار راننده خواهد داد.

از نظر امکانات هم ایکس55 جدید (درصورت حذفیات کم برای بازار ایران) در رده خوبی قرار گرفته و مهم‌ترین و احتمالی ترین امکانات این خودرو برای بازار ایران، به شرح ذیل است:

  • دوربین 360 درجه همراه با سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • صندلی برقی راننده به همراه گرمکن
  • سوئیچ خودرو به صورت ساعت هوشمند
  • دارای چهار ایربگ (راننده، سرنشین جلو، جانبی راننده، جانبی سرنشین)
  • سامانه کنترل پایداری
  • سیستم تهویه الکتریکی و کنترل ادوات لمسی
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
  • کروزکنترل
  • دارای مانیتور 9 اینچی و GPS
  • دارای HDC
  • سانروف
  • مولتی مدیای 10.25 اینچی
  • رادار نقطه کور

اینطور که گویا و مشخص بوده، برخی قیمت گذاری محصولات مدیران خودرو را بسیار بالا ارزیابی می‌کنند. البته حق هم دارند؛ برای مثال، خودرو آریزو6 که در اوایل ورود به ایران 295 میلیون تومان قیمت داشت، در همان زمان، قیمتش بالا ارزیابی می‌شد. چه برسد که اکنون پس از دو سال و اندی از عرضه، به 875 میلیون تومان رسیده است.

تنها ایرادی که می‌توان به مدیران خودرو به صورت گسترده گرفت، همین قیمت بالای محصولاتش است. اما از نظر بازاریابی، خدمات پس از فروش و…، کمتر شرکت‌های خودروسازی هستند که بتوانند با این شرکت رقابت کنند. در زمینه قیمت گذاری نسخه جدید ایکس55 هم باید گفت که به احتمال زیاد، این خودرو بیش از 900 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. خب تو مقاله بگید چرا مدیران خودرو گرون میده بالاخره یه دلیلی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا