مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس‌اوور جدید MG One معرفی شد

شرکت ام‌جی طی یک رویداد رسانه‌ای در چین از کراس‌اوور کامپکت جدید خود بنام One رسماً رونمایی کرده است. این خودرو در دو نسخه مختلف تولید می‌شود که بتا (نمونه سبزرنگ در تصاویر) و آلفا (نمونه نارنجی‌رنگ) نام دارند. طراحی کلی این دو نسخه یکسان بوده و تفاوت اصلی بین آن‌ها در قسمت جلو است. نسخه بتا جلوپنجره‌ای با خطوط افقی دارد درحالی‌که درون جلوپنجره نسخه دلتا الگوی مثلثی شکلی کار شده است. طراحی سپرها و رینگ‌ها نیز در این دو نسخه متفاوت است.

در عقب، تفاوت اصلی در سر اگزوزها است که در بتا تکی کرومی و در آلفا مشکی دوتایی هستند. البته این سر اگزوزها کاملاً تزئینی بوده و سر اگزوزهای واقعی پشت آن‌ها پنهان شده‌اند. نکته عجیب اینکه روی هیچ کجای بدنه خودروها نشان آلفا یا بتا به چشم نمی‌خورد و فقط نوشته ONE دیده می‌شود. شاید در داخل خودروها چنین نشان‌هایی وجود داشته باشد اما فعلاً نمی‌توانیم در مورد آن اظهارنظر کنیم زیرا ام‌جی هنوز فضای داخلی وان را نشان نداده است و این اتفاق در رویداد رسانه‌ای بعدی رخ خواهد داد.

ام‌جی وان روی پلت‌فرم جدید شرکت سایک بنام سیگما ساخته شده که قابلیت تجهیز به قوای محرکه بنزینی، هیبریدی و الکتریکی را دارد. بااین‌حال، وان در ابتدا با همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی قدیمی ارائه خواهد شد که زیر کاپوت بسیاری از محصولات گروه سایک قرار دارد. این موتور 178 اسب بخار قدرت دارد و امکان رسیدن به سرعت 190 کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. ممکن است وان جایگزینی برای کراس‌اوور HS باشد اما ام‌جی رسماً این موضوع را تأیید نکرده و بنابراین به‌احتمال‌زیاد، فروش HS هم تا مدتی در کنار وان ادامه خواهد داشت.

وان خودروی اسپرتی است که به گفته ام‌جی، طبق نسل سوم زبان طراحی خانوادگی این شرکت شکل گرفته است. ویژگی این زبان طراحی برخورداری از خطوط تهاجمی و تأثیرگذار بیشتری نسبت به دیگر کراس‌اوورهای حال حاضر ام‌جی است. یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری این خودرو هم طرح دورنگ بدنه است که نمای جذابی ایجاد کرده اما نسخه‌های ارزان‌تر وان تک‌رنگ خواهند بود. کراس‌اوور جدید ام‌جی 4,579 میلی‌متر طول، 1,866 میلی‌متر عرض و 1,601 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,670 میلی‌متر است.

به گفته ام‌جی، وان به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد و در بازارهایی مثل انگلستان و کشورهای مختلف اتحادیه اروپا به فروش خواهد رسید. این شرکت همچنین برنامه تولید کراس‌اوور جدید خود در هند را هم دارد. فروش وان در چین اما از اوایل سه‌ماهه سوم امسال آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا