مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند سالخورده لکسس GX460 برای مدل 2022 به‌روزرسانی شد

لکسس GX460 خودروی بسیار سالخورده‌ای است زیرا نسل کنونی آن برای اولین بار در سال 2009 معرفی شد و بیش از یک دهه است که بدون تغییر بزرگی در حال تولید است. بااین‌حال، لکسس هنوز هم قصد ندارد دست از سر این کرگدن پیر بردار زیرا برای مدل 2022 به‌روزرسانی‌هایی جزئی را در آن اعمال کرده است که شامل تکنولوژی‌های استاندارد جدید و نسخه ویژه‌ای بنام بلک لاین می‌شود.

مهم‌ترین به‌روزرسانی GX460 مدل 2022 جایگزینی نمایشگر 8 اینچی قبلی آن با یک نمونه 10.3 اینچی جدید است. این نمایشگر نه‌تنها بزرگ‌تر شده بلکه به اندروید اتو، اپل کارپلی و آمازون الکسا هم مجهز است. یکی دیگر از تغییرات داخلی قابل‌توجه این خودرو نیز بازطراحی کنسول مرکزی و تجهیز به شش پورت USB است. علاوه بر این، حالا همه تیپ‌های GX460 به‌صورت استاندارد با دستیار پارک، ناوبری و آینه‌های جانبی تاشو برقی ارائه می‌شوند.

GX460 همچنین به‌صورت استاندارد به مجموعه کامل تکنولوژی‌های ایمنی لکسس هم مجهز است که شامل سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، نوربالای هوشمند و کروز کنترل راداری پویا می‌شود. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، لکسس برای GX460 مدل 2022 نسخه ویژه‌ای بنام بلک لاین را هم ارائه کرده که بر اساس تیپ پریمیوم ساخته شده است و در سه رنگ مختلف قابل خریداری خواهد بود. یکی از این رنگ‌ها که سبز خاصی است، فقط مخصوص این نسخه است.

رینگ‌های 18 اینچی مشکی براق، قاب مشکی‌رنگ جلوپنجره، قطعه تزئینی مشکی‌رنگ در قسمت مه شکن‌ها، زیر سپری‌های جلو و عقب، ریل‌های سقفی مشکی‌رنگ و دستگیرهای در همرنگ بدنه هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی GX460 بلک لاین هستند. این نسخه در داخل نیز از رو سقفی مشکی‌رنگ، طرح مشکی دورنگ با دوخت خاکستری در برخی قسمت‌ها مثل صندلی‌ها و تریم چوبی مشکی مات بهره می‌برد.

زیر کاپوت GX460 اما هیچ تغییری صورت نگرفته که این یعنی در اینجا همچنان همان پیشرانه 4.6 لیتری V8 با تنها 301 اسب بخار قدرت و 446 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. هرچند این قوای محرکه سریع یا کارآمد نیست اما پیشرانه ساده و روان آن در آفرود عملکرد مناسبی دارد و ظرفیت یدک کشی قابل‌توجه نزدیک به 3 تنی را هم فراهم می‌کند.

علیرغم این به‌روزرسانی، لکسس به‌زودی نسل جدید شاسی‌بلندهای سالخورده GX و LX را معرفی خواهد کرد. این خودروها که قرار است در سال 2024 راهی بازار شوند، روی پلت‌فرم کاملاً جدید GA-F ساخته خواهند شد و به‌احتمال‌زیاد پیشرانه V8 سنتی آن‌ها با نمونه‌های V6 توربو و هیبریدی جایگزین می‌شود؛ بنابراین، این آخرین به‌روزرسانی‌ها باید برای حفظ GX در بازار تا زمان پدیدار شدن نسل جدید کافی باشند. فعلاً قیمت GX460 مدل 2022 اعلام نشده اما بعید است که افزایش زیادی نسبت به قیمت پایه 53,450 دلاری قبل داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا