مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

قیمت و جزئیات خودروهای جایگزینی شرکت کارمانیا مشخص شد

شرکت کارمانیا به عنوان نماینده برند BYD چین در ایران، هم‌چنان بیش از سه سال است که نتوانسته تا تهدات معوق خود را به صورت انبوه رفع کند. این شرکت باتوجه به برنامه‌های اعلامی خود، قصد دارد تا در ابتدا 3 طرح را پیش روی حواله داران محصولات خود قرار دهد. البته قبل از پرداختن به برنامه‌های تحویلی خودرو، بهتر است بدانید که کارمانیا اعلام کرده تا قصد دارد مبالغ پرداختی مشتریان را که در جهت پیش پرداخت محصولات بی وای دی از این افراد گرفته شده، براساس شرایط اقتصادی و نرخ ارز بروز کند. لازم به ذکر است که سود دوران مشارکت و… از این فرمول استثنا هستند.

1- SWM G01

اولین برنامه شرکت کارمانیا که گویا چند روزی است آغاز گردیده، تحویل فوری خودرو اس دبلیو ام جی01 به حواله داران بوده که گویا شرکت مذکور، قیمت این خودرو را 830 میلیون تومان اعلام کرده است. بدین صورت که با رعایت زمان ثبت‌نام و… مشتریان می‌توانند با رسیدن نوبتشان، اقدام به پرداخت ما به التفاوت کرده و احتمالا ظرف 20 روز کاری خودرو خود را تحویل بگیرند. لازم به ذکر بوده که شرکت کارمانیا در فاز اول، تنها 50 دستگاه از این خودرو را تهیه و به مشتریان تحویل خواهد داد.

2- BYD F3 AT  

شاید برایتان جای سوال باشد که چرا بی وای دی اف3 نیو در گزینه دوم لیست ما قرار گرفته باشد؟!

زیرا براساس برخی اخبار، باتوجه به دریافت مجوزهای شماره گذاری و برخی استانداردها توسط این خودرو در زمان‌های گذشته، تنها برخی بروزرسانی هایی در دریافت مجوزها لازم بوده و قرار است تا اف3 نیو اتوماتیک زودتر از بی وای دی تانگ به مشتریان تحویل گردد.اینطور که خبرنگار پایگاه خبری چرخان پیگیری کرده است، قیمت حدودی این خودرو 488 میلیون و 500 هزار تومان بوده و قرار است تا نهایتا اولین سری قطعات SKD این خودرو در شش ماه آینده وارد خطوط مونتاژ شرکت کارمانیا شود. این را هم بگویم که در گذشته، قطعات این خودرو باتوجه به تحریم نبودن، به صورت CKD وارد ایران شده و خود شرکت بدنه ها را جوش و رنگ می‌کرد. اما باتوجه به حاکم بودن شرایط سنگین تحریم بر فضای صنعت خودرو کشورمان، بی وای دی چین تنها راضی به ارسال قطعات SKD و آن هم به صورت کشور ثالث و شرکت واسطه ای به ایران شده است. پس نباید در ابتدا انتظار ورود تعداد زیادی از این خودروها به کشور باشیم.

3- BYD TANG

به آخرین گزینه فعلی اعلام شده شرکت کارمانیا می‌رسیم. بی وای دی تانگ بنزینی!

شاید ورود این خودرو حتی در نسخه بنزینی به کشور و در شرایط تحریمی کمی دور از ذهن بود. ولی همان‌طور که در خودرو اف3 نیو اتوماتیک هم گفته شد، کارمانیا قصد دارد تا به صورت واسطه‌ای قطعات SKD این خودرو را هم وارد کشور کند. فعلا دو دستگاه از این خودرو در دو تیپ برای آزمایش های فنی وارد کشور شده است؛ اما کارمانیا قصد دارد تا فعلا نسخه فول بنزینی بی وای دی تانگ را در کشور مونتاژ کند. آنطوری که گفته می‌شود، یک دستگاه از این خودرو به تهران منتقل شده و مشتریان می‌توانند با حضور در شوروم مرکزی شرکت کارمانیا، این خودرو را بازدید کنند.

قیمت رسمی تانگ بنزینی هم توسط کارمانیا 1 میلیارد و 185 میلیون تومان می‌باشد که درصورت تولید و تحویل به مشتریان، باتوجه به شرایط رقبا (در بخش های فنی، امکانات و…) قیمت معقولی به نظر می‌رسد. اما با این وجود، شرکت کارمانیا اعلام کرده با اینکه قیمت اعلام شده خودرو تانگ قطعی است؛ اما درصورت افزایش نرخ مالیات، تعرفه گمرکی و… احتمال افزایش قیمت هم وجود دارد.

اما در نهایت باید گفت که نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد. شرکت کارمانیا هم همواره در این سه سال و اندی، قول تحویل خودرویی را داده بود. و اینکه اگر از ما مشورت بخواهید، ما خواهیم گفت که درصورت تامین مستمر خودرو SWM G01 توسط شرکت کارمانیا، سیلی نقد بهتر از حلوای نسیه خواهد بود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. کارمانیا اول اگر راست میگه s6 تحویل شهریور 97 که سه ساله ثبت نام کرده و به بهانه تحریم تحویل نمیده را به مردم بدبختی که 3 ساله منتظر هستند تحویل بده

  2. باعرض سلام، شرکت کارمانیا از بیش از ۲۰۰۰نفر ۳ الی ۴ ساله پول گرفته که بیشتر از نصف قیمت خودرو در زمان ثبت نام بوده الان می خواهد کمتر از ۳۰ درصد قیمتی که خودش اعلام کرده به مشتریان برگرداند در صورتی که سود مشارکت و جریمه تاخیر تادیه طبق قرارداد ۱۸ و ۱۲ درصد سالیانه بوده است. یعنی اگر منصفانه نگاه کنیم کل قیمت خودرو توسط مشتری پرداخت شده است.

  3. اینم دروغه . از کجا اس دبلیو ام میاره که تحویل بده ؟ خود سیف خودرو کلی معوق داره . اینا اومدن با سیف خودرو دست به یکی کردن که به جای تحویل خودرو به مردم اونو تو بازار آزاد ۸۳۰ تومن بفروشن

    1. سلام؛ البته شروع به تحویل اس دبلیو ام کردن. ولی این ماشین ها رو از بازار آزاد تهیه کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا