مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

شاسی‌بلند جیانگ‌لینگ در نمایشگاه پکن!

کمپانی چینی جیانگ لینگ با شاسی بلند جدید خود به صحنه نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ آمده است. شاسی بلند کامپکت جیانگ‌لینگ با نام s330 بارنگ قرمز و چراغ‌هایی که شباهت زیادی با محصولات سانگ یانگ دارندو چراغ‌های LED تکراری عرضه شده است. در نمای جانبی اندازه کوچک چرخ‌ها کمی ظاهر خودرو را بد شکل نشان داده ولی ریل‌های روی سقف به درستی طراحی شده  و به فرم کلی بدنه می‌آیند.

yusheng-s330-china-bj-1-660x544

کمپانی مذکور از یک موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر بنزینی با ۱۶۳ اسب بخار قدرت در محصول خود استفاده کرده‌ که نیروی حاصل از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی و یا اتوماتیک به چهار چرخ‌ منتقل می‌شود. s330 با قیمتی بین ۱۰۰.۰۰۰ تا ۱۳۰.۰۰۰ یوآن از نیمه دوم سال میلادی آماده عرضه به بازار خواهد بود.

yusheng-s330-china-bj-2-660x423

فضای داخلی شاسی بلند جیانگ‌لینگ، یک کابین شسته رفته با قسمت‌هایی چوبی رنگ در کنار پوشش چرم مصنوعی است. یک صفحه نمایش سرگرمی بزرگ هم در جلوی خودرو وجود دارد. قسمت عقب کابین جای کافی را برای استقرار راحت سرنشینان فراهم کرده.

yusheng-s330-china-bj-3-660x479

طراحی قسمت عقب خودرو آشنا به نظر می‌رسد ولی ما هرچه فکر کردیم، خودروی مشابه را پیدا نکردیم شاید دلیل این موضوع تغییرات خوب در قسمت پشتی و نوار آلومینیومی رنگ صندوق عقب باشد البته این نوار آلومینیومی ناخودآگاه نام میتسوبیشی اوتلندر را در ذهن ما تداعی کرد. شاید به علت کپی برداری گسترده خودروسازهای چینی از محصولات سایر کشورها، اگر بهترین طراحی هم ارائه دهند، ناخودآگاه ذهن ما به دنبال یک نمونه مشابه می‌گردد. ولی منصفانه است که بگوییم محصولات جدید شرکت‌های چینی با پیشرفت فوق العاده‌ای در نمایشگاه امسال پکن عرضه شده‌اند.

yusheng-s330-china-bj-7-660x506

با ما در سایر غرفه‌های نمایشگاه پکن همراه باشید

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا