مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس‌اوور اسپرتی جدید جیلی با 265 اسب بخار قدرت!

لینک اند کو (Lynk & Co) برند نسبتاً نوپایی است که در سال 2016 توسط جیلی تأسیس شد. ازآنجایی‌که جیلی مالکیت شرکت سوئدی ولوو را هم در اختیار دارد، محصولات لینک اند کو بین مدل‌های جیلی و ولوو قرار می‌گیرند. لینک اند کو در گوتنبرگ سوئد تأسیس شد و برندی چینی سوئدی محسوب می‌شود. اولین محصول این برند تازه تأسیس، کراس‌اوور کامپکتی بنام 01 بود که اواخر سال 2016 معرفی شد و در سال 2017 به بازار آمد. از آن زمان تاکنون، لینک اند کو مدل‌های مختلفی معرفی کرده که یکی از جدیدترین آن‌ها 05 نام دارد.

لینک اند کو 05 که در اواخر سال 2019 معرفی شد، کراس‌اوور کوپه کامپکتی است که بر اساس مدل 01 ساخته شده و در اصل نسخه کوپه 01 محسوب می‌شود. حال نیز لینک اند کو نسخه اسپرتی از این کراس‌اوور کوپه را با نام 05 پلاس معرفی کرده است. این نسخه اسپرت به لطف رنگ سبز منحصربه‌فردی که به نظر می‌رسد مستقیماً از لیست رنگ‌های لامبورگینی گرفته شده باشد، از نسخه معمولی قابل‌تشخیص خواهد بود. علاوه بر این، رینگ‌های اسپرت منحصربه‌فرد در رنگ‌های مختلف مثل مشکی هم به ظاهر تهاجمی 05 پلاس می‌افزایند. کالیپرهای ترمز نیز به رنگ سبز روشن هستند.

ازجمله دیگر ویژگی‌های بیرونی 05 پلاس هم می‌توان به اسپلیتر منحصربه‌فرد جلو، رکاب‌های جانبی اختصاصی، باله‌های عمودی در طرفین سپر عقب، دیفیوزر جدید و بال عقب اشاره کرد. به گزارش رسانه‌های چینی، همه این قطعات از فیبر کربن ساخته شده‌اند. 05 پلاس همچنین از نشان‌های بیرونی منحصربه‌فرد هم بهره می‌برد. هنوز تصویری از داخل این نسخه اسپرت منتشر نشده اما احتمالاً در اینجا هم شاهد ارتقاء کابین با برخی قطعات منحصربه‌فرد خواهیم بود.

زیر کاپوت 05 پلاس مثل نسخه معمولی یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته اما لینک اند کو این موتور را تقویت کرده و حالا 265 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد در نسخه معمولی 250 اسب بخار و 350 نیوتن متر هستند. این پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت آیسین متصل شده که نیرو را به هر چهارچرخ می‌فرستد. هنوز شتاب صفرتاصد لینک اند کو 05 پلاس اعلام نشده اما ظاهراً می‌تواند به حداکثر سرعت 230 کیلومتر بر ساعت برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا