مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل آینده رنجروور چه شکلی خواهد بود؟

طی یک سال گذشته، نسل آینده رنجروور بارها موضوع خبرها بوده است زیرا تاکنون چندین بار این خودرو را در حال آزمایش در پیست نوربرگ‌رینگ و همین‌طور جاده‌های عمومی دیده‌ایم؛ بنابراین میدانیم که رنجروور جدید از لحاظ طراحی تفاوت بزرگی با نسل کنونی نخواهد داشت ولی بااین‌وجود، طراحان آزاد از این خودرو رندرهایی را طراحی کرده‌اند تا بهتر بتوانیم با چهره آن آشنا شویم. رندرهایی که در اینجا مشاهده می‌کنید، بر اساس جدیدترین تصاویر جاسوسی رنجروور طراحی شده‌اند که این یعنی ابعاد و تناسبات کلی خودرویی که به تصویر کشیده شده باید با نمونه واقعی مطابقت داشته باشد.

واضح است که نسل جدید رنجروور هیچ تغییر بزرگی را نسبت به نسل قبلی تجربه نکرده و همچنان به همان طراحی زیبا و جذاب گذشته وفادار مانده است. بااین‌حال، جزئیات کوچک‌تر چیزی است که بین این دو نسل تفاوت ایجاد می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، دستگیرهای در الهام گرفته از مدل ولار و همین‌طور چراغ‌های باریک‌تر جلو به جذابیت رنجروور افزوده‌اند. طراحی عقب خودرو نیز کاملاً آشنا به نظر می‌رسد اما چراغ‌های عقب طراحی جدیدی دارند و خط سقف هم شیب بیشتری پیدا کرده که این هم از ولار الهام گرفته است. لازم به ذکر است که لندروور به‌طور هم‌زمان روی توسعه نسخه کشیده رنجروور و همین‌طور رنجروور اسپرت هم کار می‌کند.

هرچند نسل جدید رنجروور در ظاهر رویکردی تکاملی را دنبال می‌کند اما در زیر این پوسته، پلت‌فرم کاملاً جدیدی پنهان شده است. این پلت‌فرم جدید که MLA نام دارد، امکان استفاده گسترده‌تری از پیشرانه‌های هیبریدی را فراهم می‌کند و به همین دلیل انتظار می‌رود همه موتورهای رنجروور جدید از نوع هیبریدی باشند (شامل نمونه‌های هیبریدی خفیف، هیبریدی معمولی و پلاگین‌هیبریدی). در همین حال، شایعاتی هم به احتمال استفاده از پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و در نسخه‌های قوی‌تر رنجروور اشاره داشته‌اند اما هنوز در این رابطه چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است. بااین‌حال، اگر این شایعات صحت داشته باشند، پیشرانهٔ V8 ب‌ام‌و جایگزین موتور 5 لیتری V8 سوپرشارژ نسل کنونی خواهد شد.

نسل کنونی رنجروور برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس سال 2012 رونمایی شد که این یعنی هم‌اکنون نزدیک به یک دهه از عمر آن گذشته است اما جای نگرانی نیست زیرا احتمالاً تنها حدود شش ماه با دیدن نسل جدید این شاسی‌بلند لوکس بریتانیایی فاصله داریم. انتظار می‌رود فروش رنجروور جدید از سه‌ماهه دوم سال آینده در بازارهای جهانی آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا