مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

K125، اولین کراس اوور آبی‌پوشان جاده مخصوص با پلت فرم پژو ۲۰۰۸

ایکو K125 اولین کراس اور ایران‌خودرو است که به زودی قرار است رونمایی شود. بر اساس قرارداد برجامی ایران‌خودرو با گروه PSA، ایران‌خودرو مجاز به استفاده پلت فرم PF1 ساخت PSA است، برای همین مهندسان ایران‌خودرویی با تغییرات در سازه پلت فرم PF1 و بومی سازی آن در حال حاضر ۲ خودرو بر این پلت فرم ساخته اند.خودروی نخست سدان K132 (تارا) است که بر اساس پژو ۳۰۱ ساخته شده است. خودروی بعدی کراس اور K125 است که بر اساس پژو ۲۰۰۸ نسل اول طراحی شده است.

توجه (تصاویر خودروی K125 به صورت رسمی نبوده و فقط رندرهای کامپیوتری از این خودرو است)

همچنین ایران‌خودرو در حال کار بر روی پروژه خودروی K121 بوده که در گروه هاچبک‌های شهری قرار می‌گیرد و بر اساس پژو ۲۰۸ توسعه پیدا می‌کند. البته هنوز مشخصات فنی K125 به طور دقیق اعلام نشده است اما ۲ احتمال وجود دارد.

احتمال اول این است که به گفته مدیران ایران‌خودرو، این خودرو با موتور بهبود یافته TC7 پلاس و گیربکس ۶ سرعته AT ساخت DAE چین که نخست در دنا پلاس توربو اتوماتیک قرار گرفته بود، عرضه شود. این پیشرانه با تغییراتی در سامانه توربو شارژ و مجهز شدن به زمان بندی متغیر سوپاپ‌های دوگانه و …‌ با حداکثر توان ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن گشتاور می‌تواند قدرت خود را به چرخ های جلو منتقل کند. از ویژگی‌های این پیشرانه می‌توان به حداکثر بهره برداری گشتاور از دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ نام برد.

احتمال دوم این است که این خودرو مانند تارا در ابتدا به پیشرانه TU5+ و جعبه دنده دستی مجهز شود و در آینده گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به همین پیشرانه هماهنگ شود و در نسخه قوی تر از پیشرانه TC7+ استفاده کنند. هنوز این خودرو برای تست جاده‌ای پا به خیابان نگذاشته است و حتی برای بازدید عموم هم از کارخانه بیرون نرفته است و تا زمانی که در معرض دید عموم قرار نگیرد، امکان نقد و بررسی فنی این محصول وجود ندارد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا