مکمل بنزین
گوناگونخبر

هونگچی به مدال‌آوران چین در المپیک 2020 خودرو هدیه می‌دهد!

المپیک 2020 توکیو چند روز پیش به پایان رسید و آمریکا با 39 مدال و چین با 38 مدال، بیشترین مدال‌های طلا را از آن خود کردند. حال شرکت هونگچی اعلام کرده است که به تمام چینی‌هایی که در این المپیک مدال طلا گرفته‌اند یک سدان لوکس H9 به‌صورت رایگان هدیه خواهد داد. 38 مدال طلای چین در المپیک توسط 52 ورزشکار به دست آمده است زیرا برخی از این مدال‌ها به ورزش‌های تیمی اعطا شده است. این یعنی هونگچی باید 52 دستگاه H9 به این ورزشکاران هدیه بدهد.

خودرویی که برای این کار در نظر گرفته شده، از نوع 2 لیتری است که در بالاترین تیپ، 369,800 یوآن معادل 57 هزار دلار قیمت دارد. این یعنی هزینه کل هدایا به بیش از 19 میلیون ین معادل حدود 3 میلیون دلار می‌رسد. علاوه بر این، 32 نفری که مدال نقره و 18 نفری که برنز گرفته‌اند هم امکان استفاده رایگان از H9 را خواهند داشت که احتمالاً در قالب اجاره یا آزمایش رانندگی خواهد بود. به گفته هونگچی، این خودروها به‌ نشانه قدردانی برای به اهتزاز درآوردن پرچم قرمز چین به تعداد مدال‌های طلا به ورزشکاران اعطا می‌شود. ازآنجایی‌که هونگچی متعلق به گروه خودروسازی دولتی فاو است، هدیه دادن سدان لوکس H9 به مدال‌آوران المپیک منطقی به نظر می‌رسد.

هونگچی H9 در سال 2020 به بازار آمد تا با سدان‌های مشهور و معتبری مثل آئودی A6، مرسدس بنز E کلاس و ب‌ام‌و سری 5 رقابت کند. البته طراحی این خودرو در جلو از رولزرویس، در پروفیل جانبی از مایباخ و در عقب از کادیلاک الهام گرفته است. این سدان لوکس چینی با 5,080 میلی‌متر طول، از کابین بسیار جادار و مجللی برخوردار است.

نمونه‌ای که به مدال‌آوران چینی المپیک هدیه داده می‌شود به پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 255 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور مجهز است اما H9 با یک پیشرانه 3 لیتری V6 سوپرشارژ با 283 اسب بخار قدرت و یک نمونه جدید 2.5 لیتری V6 توربو با 276 اسب بخار قدرت هم ارائه می‌شود. هر سه موتور به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل می‌شوند تا نیروی آن‌ها به چرخ‌های عقب انتقال پیدا کند.

فروش هونگچی در هفت ماه نخست امسال با 95 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به 170,600 دستگاه رسیده است. فاو امید زیادی به این برند لوکس باسابقه که در سال 1958 تأسیس شده دارد و به لطف عرضه مدل‌های جدید مختلف، رسیدن به فروش سالانه 400 هزار دستگاهی را هدف قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا