مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید همه مدل‌های هشت سیلندر مرسدس بنز در سال 2022 متوقف می‌شود

گزارش شده که مرسدس بنز به شبکه نمایندگی‌های خود در ایالات‌متحده اطلاع داده است که عرضه تقریباً همه مدل‌های هشت سیلندر این شرکت ازجمله نسخه‌های AMG در سال 2022 متوقف خواهد شد. منبع این گزارش می‌گوید مدیران مرسدس صحت این خبر را تأیید کرده‌اند اما تا به این لحظه مرسدس بنز هیچ اظهارنظری در این رابطه نکرده است.

این اتفاق می‌تواند بزرگ‌ترین ضربه طی چند سال گذشته به مرسدس بنز و بخش اسپرت AMG آن باشد زیرا در این گزارش گفته شده که تولید مدل‌های C63، GLC63، E63، GLE580، GLS580، GLS63، GLS600 مایباخ، G550 و G63 همگی در سال 2022 متوقف خواهد شد. تنها مدل هشت سیلندری که در این سال همچنان تولید خواهند شد سدان S580 خواهد بود؛ بنابراین هرکسی که قبلاً یکی از این خودروها را برای مدل 2022 سفارش داده احتمالاً خودروی خود را تحویل نخواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود تولید این مدل‌ها در شهریورماه پایان یابد.

اما دلیل این موضوع چیست و آیا مدل‌های هشت سیلندر مرسدس بنز برای همیشه از بازار خداحافظی خواهند کرد؟ دلیل چنین تصمیمی مشکلاتی در زنجیره تأمین قطعات گزارش شده است. در سندی که در این رابطه منتشر شده است، مرسدس بنز به چالش‌هایی در زمینه تأمین قطعات اشاره کرده که بر محصولات حاضر در بازار ایالات‌متحده تأثیر می‌گذارد؛ اما خبر خوب اینکه به نظر نمی‌رسد این توقف دائمی باشد و انتظار می‌رود پس از برطرف شدن مشکلات تأمین قطعات، تولید مدل‌های هشت سیلندر دوباره آغاز شود.

از زمان شروع فراگیری بیماری کرونا در حدود 18 ماه پیش، فرایند تولیدی جهان با چالش‌های شدیدی مواجه شده است. البته این تنها صنعت خودروسازی نیست که با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند زیرا بحران جهانی کمبود تراشه روی صنعت ساخت وسایل الکترونیکی مثل لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند هم تأثیر گذاشته است؛ بنابراین حتی اختلالاتی ظاهراً جزئی در فرایند تولید قطعه کوچکی مثل تراشه می‌تواند مشکلات بزرگی همچون کاهش تولید خودروها را به دنبال داشته باشد؛ بنابراین به نظر می‌رسد مرسدس بنز با اتخاذ این تصمیم قصد دارد ضررهای خود را کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا