Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

کراس‌اوور هفت‌نفره جدید جیپ کوماندر معرفی شد

نام کوماندر برای اولین بار در سال 2005 در سبد محصولات جیپ پدیدار شد. این خودرو یک شاسی‌بلند میان سایز هفت‌نفره با سه ردیف صندلی بود که بر اساس مدل گرند چروکی ساخته شده بود. این کوماندر تا سال 2010 به تولید رسید. سپس در نمایشگاه خودروی پکن سال 2018 جیپ یک کوماندر جدید را معرفی کرد. این خودرو کراس‌اووری هفت‌نفره است که فقط در چین عرضه می‌شود. حالا نیز یک کوماندر جدید دیگر معرفی شده است. این خودرو بر اساس مدل کامپس ساخته شده و در اصل نسخه سه ردیفه این کراس‌اوور کامپکت محسوب می‌شود که برای بازارهای آمریکای لاتین در نظر گرفته شده است.

طراحی بیرونی کوماندر جدید چیزی بیشتر از یک کامپس کشیده است زیرا جیپ تلاش کرده شخصیت مستقلی به این کراس‌اوور سه ردیفه ببخشد. البته در اینجا همچنان جلوپنجره هفت‌قسمتی آشنای جیپ به چشم می‌خورد اما در طرفین این جلوپنجره چراغ‌های ساده‌تری دیده می‌شود. در طرفین سپر بالای مه شکن‌ها نوارهای LED باریکی به‌عنوان دی‌لایت تعبیه شده و تزئینات کرومی هم نمای لوکسی به دماغه این خودرو بخشیده‌اند.

در پروفیل جانبی کوماندر، شاهد اتاقی هستیم که به میزان قابل‌توجهی از کامپس بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، لچکی بزرگ‌تر عقب نیز طول بیشتر این خودرو نسبت به برادر دو ردیفه را به‌خوبی نشان می‌دهد. در اینجا یک زه کرومی هم از بالای پنجره‌ها عبور کرده و دقیقاً مثل گرند چروکی L، در قسمت ستون C پایین آماده است. در نمای عقبی کوماندر تغییرات بزرگ‌تری نسبت به کامپس به چشم می‌خورد زیرا در اینجا چراغ‌های باریکی طراحی شده که در مکان بالا و دقیقاً در زیر شیشه عقب قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، درب صندوق نیز به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و برخلاف کامپس، دستگیره آن به‌صورت مخفی طراحی شده است.

داخل کوماندر کاملاً آشنا به نظر می‌رسد زیرا در اینجا دقیقاً شاهد همان طراحی هستیم که در فیس‌لیفت اخیر کامپس ارائه شده است. جیپ هنوز مشخصات فنی این کراس‌اوور جدید را منتشر نکرده اما انتظار می‌رود در اینجا هم با کامپس اشتراک داشته باشد که این یعنی باید شاهد قرارگیری پیشرانه‌های 1.3 لیتری و 2 لیتری در زیر کاپوت این خودرو باشیم.

موتور 1.3 لیتری از نوع بنزینی توربو است که قابلیت کار با سوخت اتانول را هم دارد و در این صورت 185 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. موتور 2 لیتری اما توربودیزل بوده و 200 اسب بخار قدرت خود را از طریق یک گیربکس نُه سرعته اتوماتیک انتقال می‌دهد. احتمالاً برای هردو موتور سامانه چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود. جیپ کوماندر جدید در کارخانه استلانتیس در برزیل تولید می‌شود و تا ماه‌های آینده به دیگر کشورهای آمریکای جنوبی هم صادر خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.