مکمل بنزین
گوناگونخبر

فورد از موتور EcoBlue دیزل رونمایی کرد!

فورد از یک موتور دیزلی جدید به نام EcoBlue رونمایی کرد. این کمپانی در حال حاضر یکی از موتورهای کارآمد، به نام EcoBoost را تولید می‌کند و حالا موتور 2 لیتری EcoBlue را نیز به جمع خانواده موتوری خود اضافه کرده است. فورد می‌گوید که موتور جدید باعث بهره‌وری بیشتر، مصرف سوخت کمتر و افزایش قدرت خواهد شد.

245863174306826699

موتور مذکور در وسایل نقلیه سنگین، در سه مرحله قدرت را به 105 اسب‌بخار، 130 اسب‌بخار و 170 اسب‌بخارمی‌رساند. مهم‌ترین ویژگی این موتور؛ افزایش 20 درصدی گشتاور نسبت به موتورهای 2.2 لیتری TDCI دیزلی است. میزان صدای تولید شده توسط موتور EcoBlue، حدود چهار دسی‌بل کاهش یافته است.

دیروز خبری منتشر شده که نشان می‌داد 97 درصد موتورهای دیزلی مدرن، NOx زیادی منتشر می‌کنند. اما فورد با رد این موضوع ادعا کرده که EcoBlue؛ آلایندگی بسیار کمی داشته و استانداردهای یورو 6 را داراست.

77

فورد با کمک تیم مهندسی بریتانیایی و آلمانی خود در حال توسعه EcoBlue بوده و بزودی نوع 1.5 لیتری و مخصوص اتومبیل‌های سواری EcoBlue ساخته خواهد شد.

جیم فارلی، مدیر عامل فورد در اروپا؛ در این‌باره می‌گوید: «اکوبوست فورد یک استاندارد جدید در بین موتورهای بنزینی و کوچک به وجود آورده و منجرب به کارآمدی و عملکرد بهتر خودروها می‌شود. EcoBlue نیز حاصل نوآوری فورد برای توسعه ساخت موتورهای دیزلی است. این موتور مصرف سوخت را کمتر می‌کند و 10 درصد از میزان انتشار گازهای CO2 می‌کاهد و باعث کاهش هزینه‌ها در خط تولید، و فروش بیشتر خودروهای تجاری در اروپا می‌شود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا