مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

شاهد یک پورشه برقی جدید در نمایشگاه خودرو مونیخ خواهیم بود!

پورشه به تازگی از یک نسخه مخصوص مسابقه‌ای رونمایی کرده‌است که با همکاری Manthey-Racing ساخته شده، البته این ماشین که به نظر می‌رسد نسخه جدید خودرو کلاسیک sport 911 باشد، هنوز در حال توسعه و ارتقاست و موتوری بنزینی دارد، اعلام شده که خودروساز آلمانی در حال کار برروی نسخه جدیدی از Taycan است، این موضوع در پرونده‌های ثبت اختراع اخیر روشن شد و ما را به این باور رساند که محدوده Taycan در حال گسترش است.

اما در حال حاضر، پورشه کانسپت جدیدی از یک خودروی الکتریکی در تویتر خود منتشر کرده که قرار است در ماه آینده در نمایشگاه خودرو مونیخ از آن رونمایی شود، با اینکه این فقط یک تیزر است اما کاملا واضح است که یک Taycan نیست. پس، این خودرو الکتریکی مرموز چیست؟!

متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست؛ بنابراین تمام گفته‌ها در این مرحله صرفا حدسیات ما هستند. با این وجود، از آنجایی که این یک ”بررسی کانسپتی آینده محور” است، با اطمینان تقریبا زیادی می‌توانیم بگوئیم که یک خودروی الکتریکی خواهد بود. به علاوه، با اینکه قسمت کوچکی از جلوی خودرو در تیزر مشخص است، اما طراحی چراغ‌های جلو یادآور Taycan هستند و به نظر می‌رسد از آن الهام گرفته باشند، البته از طرفی دیگر، به نظر می‌رسد این چراغ‌ها از چراغ‌های پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۶ هم تاثیر زیادی گرفته باشند، هرچند از آنجایی که پورشه هنوز بر روی نسخه برقی ۹۱۱ کار نمی‌کند، مطمئن نیستیم این احتمال درست باشد، به علاوه چین و شکن‌های تیز و فرم چراغ‌های جلو با Macan الکتریکی جدید مطابقت چندانی ندارند.

پس چه می‌تواند باشد؟ خب، مهم است به خاطر داشته باشیم خودروسازان معمولا هنگام نمایش یک نسخه رادیکال از اصطلاحی مانند ”بررسی کانسپت” استفاده می‌کنند، پس نظریه دیگر آن‌ست که، این یک کانسپت از ماشینی مسابقه‌ای است، یا شاید حتی یک جانشین برقی یا هیبریدی برای Spyder 918 یا شاید هم Cayman 718، که از آنجایی که یک مدل اصلی برای این برند نیست، می‌تواند قبل از ۹۱۱ یک جایگزین برقی پیدا کند.

خوشبختانه لازم نیست خیلی منتظر بمانیم تا بفهمیم کدام حدس‌ به حقیقت می‌پیوندد، این کانسپت جدید قرار است در ۶ سپتامبر، در IAA 2021 (پیش‌تر با عنوان Frankfurt Motor Show شناخته می‌شد) به نمایش گذاشته شود. فرض بر آنست که نمایشگاه ادامه پیدا کند، چرا که در حال حاضر نمایشگاه خودرویی که در مونیخ مستقر است در چند مورد به تعویق افتاده و مجددا برنامه ریزی شده و در حال حاضر با احتمال مداخله طرفداران محیط زیست مواجه است، این افراد به بزرگ کردن خودروهای الکتریکی و این ادعا که ماشین‌های الکتریکی کره زمین را نجات خواهند داد، اعتراض دارند.

به هر حال، امیدواریم در هفته‌های آینده پورشه یک، یا دو تیزر جدید منتشر کند تا ما هم نکات مثبت بیشتری برای بحث و گفتگو داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا