مکمل بنزین
گوناگونخبر

پورشه ۷۱۸ کیمن مدل ۲۰۱۷ معرفی شد!

پس از معرفی پورشه 718 باکستر در اوایل سال جاری میلادی، کمپانی آلمانی پورشه به تازگی به طور رسمی برادر باکستر موسوم به پورشه 718 کیمن را معرفی نمود.

در نمای ظاهری هیچ‌گونه تغییر و تحول قابل توجهی در کیمن دیده نمی‌شود، زیرا طراحی ظاهری آن دقیقا مشابه طراحی پورشه 718 باکستر است البته با این تفاوت که حالا سقف پورشه 718 کیمن توسط ورق‌های فلزی با ستون‌ها جوش خورده است!

پورشه ۷۱۸ کیمن
پیشرانه‌ای جدید برای این خودروی چابک در نظر گرفته شده و برخلاف همیشه، این بار به‌جای استفاده از موتوری شش سیلندر با تنفس طبیعی، از پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژر استفاده شده که حداکثر قدرت آن 300 اسب بخار و گشتاوری 380 نیوتن متری تولید می‌کند. ضمن اینکه کمپانی پورشه برای مدل قدرتمند‌تر S از پیشرانه‌ای 2.5 لیتری 350 اسب بخاری استفاده نموده که گشتاور تولیدی آن به 420 نیوتن متر می‌رسد.

پورشه کیمن

کیمن قادر خواهد بود صفر تا صد را در ۴.۵ ثانیه و به حداکثر سرعت 275 کیلومتر بر ساعت در نسخه پایه دست یابد. به علاوه در نسخه S شاهد حداقل شتابی ۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 285 کیلومتر بر ساعتی هستیم.
علاوه بر نام جدید و پیشرانه‌های کوچک‌تر با همان بازه قدرتی، پورشه 718 کیمن از مزایایی نظیر شاسی بهینه‌سازی شده، کمک فنرهای جدید، سیستم فرمان با 10 درصد عکس العمل سریع‌تر و رینگ‌های 0.5 اینچ گسترده‌تر بهره می‌برد.

پورشه ۷۱۸ کیمن
کمپانی خودروسازی پورشه اعلام نمود که نسخه پایه با قیمت ۵۴ هزار و ۹۵۰ دلار و نسخه قدرتمند‌تر S با قیمت ۶۷ هزار و ۳۵۰ دلار از تابستان سال جاری در بازار اروپا عرضه خواهد شد. گفتنی است با توجه به حجم موتور کیمن، می‌توانیم شاهد ورود این خودروی جذاب به داخل کشور باشیم.

حامد دانشمند

مهندس IT، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو و فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا