مکمل بنزین
گوناگونخبر

با ویژگی‌های کیا سورنتو هیبریدی آشنا شوید

نسل چهارم کیا سورنتو برای اولین بار در اوایل سال 2020 رسماً رونمایی شد و در اواسط همان سال در آمریکا به نمایش درآمد. حال یک سال پس از عرضه نسخه پلاگین‌هیبریدی این خودرو در بازار انگلستان، سرانجام این نسخه راهی بازار ایالات‌متحده هم شده است. قوای محرکه سورنتو پلاگین‌هیبریدی از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی، یک موتور الکتریکی 90 اسب بخاری و یک پکیج باطری 13.8 کیلووات ساعتی تشکیل شده است.

مجموع خروجی این سیستم 265 اسب بخار قدرت است که از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک استاندارد با قفل دیفرانسیل مرکزی، کنترل گشتاور بُرداری و انتخاب‌گر حالات رانندگی به هر دو محور انتقال پیدا می‌کند. به گفته کیا، برد تمام الکتریکی این خودرو 52 کیلومتر، برد کلی آن 740 کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی آن 3 لیتر در هر صد کیلومتر است. نسخه پلاگین‌هیبریدی سورنتو در بیرون هم از طریق درگاه شارژ در بخش انتهایی و نشان ECO روی درب صندوق بار از نسخه‌های دیگر قابل‌تشخیص خواهد بود.

این کراس‌اوور هیبریدی در دو تیپ SX و SX-P به بازار عرضه می‌شود که دومی در داخل از صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی به همراه نمایشگر 10.25 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برخوردار است. تجهیزات استاندارد این خودرو نیز شامل مواردی مثل دستیار رانندگی در بزرگراه، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری، سیستم دید 360 درجه اطراف، سیستم صوتی پریمیوم Bose با 12 بلندگو، پورت‌های شارژ USB برای همه سرنشینان و پد شارژ بی‌سیم می‌شود.

سورنتو پلاگین‌هیبریدی از هفت صندلی در سه ردیف برخوردار است که با چرم مصنوعی پوشیده شده‌اند اما روکش چرمی سوراخ‌دار هم برای آن‌ها قابل سفارش است. نسخه پلاگین‌هیبریدی سورنتو در کره جنوبی تولید و از آنجا به آمریکا صادر می‌شود. انتظار می‌رود این خودرو در سه‌ماهه سوم امسال راهی نمایندگی‌های فروش ایالات‌متحده شود. کیا هنوز قیمت کراس‌اوور پلاگین‌هیبریدی خود در بازار آمریکا را اعلام نکرده است.

نظر شما در مورد سورنتو چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا